Příklad vyváženého zdravého jídelníčku

11
13814

Myslíte si, že dodržovat zdravý jídelníček znamená jíst jen jídla, které Vám nechutnají?

To není úplně pravda!

Dnes jsem si pro Vás připravil příklad zdravého jídelníčku na jeden den. Jedná se pouze o příklad a všechno záleží pouze na tom, jak máte poskládaný den.

Je však důležité si napřed vysvětlit samotný koncept, podle kterého si budete moci svůj jídelníček složit sami.

Co je důležité při sestavování jídelníčku?

Zní to možná trošku divně, ale musíte mít sestavený svůj denní plán. Alespoň intuitivně. Protože v dnešní uspěchané době bývá občas problém najít si chvíli toho volného času a v klidu se najít. To je také jedna z příčin proč lidé tloustnou. Nejí třeba 6 hodin a mají velký hlad. Když už pak nají chvíli čas, tak se přejí nebo narychlo sní nějakou vysloveně nezdravou věc jako například jídlo z fastfoodu, buchty, sušenky apod. Tělo si na tento cyklus zvykne a reaguje na něj ukládáním tuků, aby bylo připravené na chvíle, kdy bude dlouho bez jídla.

300x300.png

Může se nabízet myšlenka, že je to tedy v pořádku, když nejím tak hubnu, ne? To je ovšem obrovská lež. Pokud dlouho nejíte tak Vaše tělo primárně spotřebovává svalovou hmotu a až pak tuk. Takže tím, že nejíte si můžete přivodit akorát zdravotní potíže. To nás dostává k podstatě toho článku a to je správná skladba zdravého a dietního jídelníčku.

Správná skladba denního jídelníčku

Již jste to určitě slyšeli několikrát, že jíst se musí pravidelně alespoň 5-6x denně. To je zaručeně pravda a měli by jste se tím řídit. Tyto jídla by měly být pravidelně rozvržena během dne, aby byl zaručený pravidelný přísun život.

To je další důvod proč mít sestavený již zmiňovaný denní plán, protože pak budete přesně vědět, kdy budete mít čas aspoň na malou svačinku. Na jídlo by jste si měli tedy udělat čas a dávat mu nejvyšší prioritu před ostatními věci a nebrat to jako samozřejmost.

Věřte, že když budete jíst v klidu, tak budete i lépe trávit. Vaše tělo pak bude lépe hospodařit s přijatými živinami a vy můžete snáze začít hubnout. To by obecně stačilo a nyní jíž k příkladu dietního jídelníčku.

Nezapomínejte také během nasazení tohoto ukázkového jídelníčku, na pravidelný příjem vitamínů. Mým čtenářům se skvěle osvědčil famózní doplněk Pharmaton Geriavit. Jedná se o vynikající kombinaci účinných látek, které Vás příjemně nebudí a Vaše dny budou díky tomuto přípravku plné energie a odhodlaní se sebou něco dělat!

Ukázkový dietní jídelníček

(Uvedený jídelníček je pouze příkladem a nemusí Vám sednout na míru. Budete si ho muset pravděpodobně modifikovat, aby sednul do Vašeho denního plánu. Pokud budete chtít pomoct, tak můžete využít tyto konzultace hubnutí, kde Vám dietní jídelníček sestaví zdarma a přímo Vám na míru. Nebo můžete kontaktovat přímo nás.)

Snídaně – 7:00

Nakrájený banán + jogurt + ovesné vločky + malá hrst ořechů – (Vše smíchejte )

nebo

Cornflaky zalité mlékem + sklenici pomerančového džusu + proteinový koktejl

Svačina I – 10:00

Celozrnný rohlík namazaný Gerve + Eidam 20%

nebo

Malý bílý jogurt + celozrnný rohlík + jablko

Oběd – 12:30

Zeleninový salát s kuřecím masem

nebo

Losos na zelenině s bramborem

Svačina II – 16:00

Sýr Cottage + celozrnné pečivo + zelenina

nebo

Slunečnicový chléb + krůtí šunka + zelenina

Večeře – 19:00

Tagliatelle s kuřecím masem a brokolicí

nebo

Zeleninový salát

Záměrné neuvádím přesné gramáže potravin, protože to by se odvíjelo od Vaší hmotnosti a dalších věcí. Toto je pouze příklad! Dodržujte pitní režim a pijte čistou vodu. Vyvarujte se slazených minerálních vod!


Příklad vyváženého zdravého jídelníčku
4.3 (85%) 4 votes

11 KOMENTÁŘE

  1. Jídelníček super, ale pozor na kupované džusy, obvykle obsahují strašně moc jednoduchých cukrů!

    Například i 100% džusy Relax obsahují stejně cukru jako Coca-Cola!

    • To je pravda, ale dá se to zvládnout, když se chce 🙂 Obvykle i v práci nějaké krátké pauzy máte… Nejedná se o žádné velké porce jídla, takže máte snědeno během několika minut.

  2. Bohužel někdy je to těžší než se zdá. Pracuji na tři směny a i když se mi podaří udržet jakýsi režim při ranní a odpolední směně, tak za týden noční mám vše zase zpět.

  3. dobrý den, snažím se dodržovat Vaše rady. Jím hlavně zeleninu s masem, rybou. Ke svačině ovoce k večeři zase zelenina a něco k tomu. Chleba se snažím jíst celozrnný i když mi moc nechutná. Už jsem shodila na 83 kg z 87.7. Jaké bylo však mé překvapení , že když jsem dnes stoupla na váhu je tam zase 85.4 kg. Tak nevím, kde zase dělám chybu. Ludmila

    • Dobrý den,

      to, že váha se hýbe sem tam je naprosto normální. Záleží to na čase, kdy se vážíte, kolik jste toho vypila apod. Pokud jste opravdu 100% dodržovala to co píšete, tak je toto možná příčina. Doporučuji se vážit 2x týdně a to vždy ráno nalačno před snídaní. Tím budete mít jistotu, že výsledek měření hmotnosti bude co možná nejpřesnější. Ať se daří. Milan

  4. Dobrý den, je mi 16 let a chtěla bych zhubnout abych se cítila dobře a i tak vypadala. Nejsem tlustá ale ani nijak moc hubená. (Cca 165cm a cca 57kg). Pokud bych dodržovala vaše rady (ráno sacharidy, oběd bílkoviny a nějaké ty sacharidy a večer hlavně bílkoviny) + cvičení bylo by možné toho dosáhnout? Bylo by super kdyby ste napsal nějaký článek na večeře nízké na sacharidy nebo jaké sacharidy jsou vhodné (jako třeba pohanka, červená čočka?) protože jsem trochu zmatená, když píšete že na večer sacharidy je lepší vychenat ale v jídelníčku je jako volba těstoviny.
    Děkuji za odpověď

    • Ahoj Michaelo,

      ty sacharidy tam jsou proto, že jsou jako příloha dobré i večer, ale v daleko menší míře než třeba na oběd. Tzn. můžeš je večer mít, ale menší množství a zbytek doplnit zeleninou.

      Ať se daří 🙂

  5. Dobrý den chtela jsem se zeptat chci si koupit bobulky ale nevadi kdys ze snidane ,svacin a obedu a dalsi vecere snim jenom obed a k veceru treba bili jogurt bude to na to mit vliv kdys nejsem takhle zvikla jis?? a este bych do toho behala vadi to???

  6. Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat na Váš názor na rýžové pečivo (polystyren) ?
    Vynechala jsem pečivo úplně a místo něj jím jen tohle. Je to v pořádku?

    • Není. Je to jen neadekvátní náhrada. Ideálně nejezte pečivo ani rýžové pečivo. Nic z toho. Můžete tu danou věc co si na ní chcete dát sníst i samotnou. Je to pouze takový přežitek v našich životech, že musíme vše na všechno mazat a jíst s něčím. Do začátku doporučuji využívat například klasickou salátovou okurku. Tu si můžete nakrájet na plátky a na ty si dávat co uznáte za vhodné. Už jen tato drobnost bude obrovský pokrok ve Vaší stravě. Je to však pouze můj názor. Realizaci a smysluplnost nechám na Vás 🙂

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno