Příklad dietního jídelníčku na celý týden

0
6618

Pokud chcete OPRAVDOVÉ výsledky v krátké době, tak tento článek je skvělou příležitostí jak změnit svoje stravovací návyky a konečně začít hubnout.

Tento dietní jídelníček na hubnutí funguje na jednoduchém principu. Když snížíte příjem kalorií, tak pak bude Vaše tělo nuceno spalovat tuky.

Nebojte, neznamená to, že bude jíst malinké porce a budete hladovět. Cílem je hlavně tento zdravý jídelníček dodržovat, protože naše tělo je velice chytrý nástroj. Ve chvíli kdy by jste jídelníček dodržovali třeba jen týden a pak se pořádně najedli sladkého nebo něčeho jiného kalorického, tak by došlo k JOJO efektu a vy by jste byli jěště větší depresi než před dietou a divili by jste se, že tento jídelníček nefunguje.

Berte tento dietní jídelníček na celý týden jak příklad, protože každý jsme jiný, a proto si ho bez problému modifikujte. Pokud si nejste jistí, která jídla můžete do jídelníčku zařadit, tak se inspirujte například našimi dietními recepty nebo článkem o TOP 20 zdravých potravinách.

Uvědomuji si, že tento jídelníček je poměrně omezený, protože se jedná pouze o příklad, ale pokud hledáte efektivní způsob jak začít opravdu hubnout, tak Vám určitě dobře poslouží.

Není těžké ho dodržovat, protože máme hlad, ale protože jsme zvyklí jíst pro potěšení, pro zábavu a myslíme si, že jídlo nám pomůže ulevit od stresu, a že zrovna tohle nezdravé jídlo, které se chystáme sníst, je tím pravým lékem, který nám pomůže.

Omyl, když sníme nezdravé jídlo, tak si to pak budeme vyčítat a budeme se cítit tak nějak „tlustě“, takže cílený pocit úlevy se pravděpodobně nedostaví. Tento zdravý jídelníček Vám pomůže se tohoto stavu zbavit.

1. Jídlo (vhodné na snídani)

Snídaně na hubnutí - banán s obecnými vločkami a mlékem

Příklad 1)

1/2 šálku ovesných vloček + 1 banán + hrst sušeného ovoce nebo ořechů + 100 ml mléka (na obrázku)

Příklad 2)

3 bílky + 1 celé vejce + hrst špenátu + trocha zeleniny dle Vašeho výběru (rajčata, papriky, houby..) = Vše na pánvi promícháme a podáváme s jednou malou celozrnnou bagetou.

2. Jídlo (vhodné na svačinu)

Jablko s ořechovým máslem na hubnutí

Příklad 1)

Proteinová tyčinka + ovoce

Příklad 2)

Malý bílý jogurt + jablko + celozrnný rohlík

Příklad 3)

Nakrájené jablko + ořechové máslo (dá se koupit například v Lidlu) – (na obrázku)

3. Jídlo (vhodné na oběd nebo večeři)

Pečený losos s brokolicí a chřestem na hubnutí

Ke všem těmto jídlům můžete doplnit vhodně zeleninu dle chuti. Doporučuji hlavně brokolici, kedlubnu nebo květák.

Příklad 1)

Kuřecí prsa s chřestem

Příklad 2)

Pečený losos s brokolicí posypaný bylinkami a zakápnutý olivovým olejem (na obrázku)

Příklad 3)

Tuňák z plechovky a jako příloha zeleninový salát

4. Jídlo (vhodné na svačinu)

Rozmixovaný tvaroh s mlékem, skořicí a medem. Zdravý jídelníček na hubnutí.

Příklad 1)

1/2 vaničky nízkotučného tvarohu rozmixované s lžičkou skořice, mlékem a lžičkou medu – (na obrázku)

Příklad 2)

Sýr Cotagge + celozrnný chléb + zelenina

Příklad 3)

Zeleninový salát z rajčat, zelí, mrkve, salátu a nadrobeným balkánským sýrem

5. Jídlo (vhodné na oběd nebo večeři)

Grilované kuře se zeleninou. Jídelníček na celý týden na hubnutí

Příklad 1)

Zeleninový salát (bez kupovaneného dresingu, můžete použít například bílý jogurt a citron) + pečené kuřecí nebo krůtí maso (na obrázku)

Příklad 2)

Těstoviny s kuřecím masem – (Kuřecí maso opečeme na pánvi, dále přidáme 1 stroužek stroužek česneku, rajčatový protlak, směs bylinek na pizzu a vaříme přibližně 10 – 15 minut)

Příklad 3)

Rizoto z cizrny s paprikou, žampiony, petrželí a citrónovou šťávou.

Příklad 4)

Vepřová panenka s brokolicí – (Panenku lehce opečeme na pánvi. Přidáme nakrájenou brokolici, 1 stroužek utřeného česneku, 1/2 lžičky mletého zázvoru a 1 polévkou lžičku sojové omáčky. Dosolíme/dopepříme dle chuti.)

Tipy k dietnímu jídelníčku

Obsah kalorií: Při obvyklých porcích má tento jídelníček okolo 1500 – 1800 kalorií. Je tam určitá rezerva, protože vždycky zkonzumujete něco navíc. Pokud chcete být opravdu důslední a nebudete nic více jíst, tak je tento objem kalorií denně přijatelný a vy budete hubnout.

Pokud hledáte další skvělé recepty na hubnutí, tak mrkněte do naší kategorie dietních receptů, kde najdete spoustu chutných receptů, po kterých budete jen olizovat!

Zdroje bílkovin: Když například kupujete mléčné výrobky, tak si dejte pozor, aby měli i správný poměr mezi bílkovinami a tuky. Pokud má potravina 20g tuku a 5g bílkovin, tak víte, že pro Vás není příliš vhodná. Skvělým zdrojem bílkovin je kuře, sýr cotagge, tvaroh, jogurt, hovězí maso, ryby…

Co pít: Toto je velice jednoduché. Vodu a čaj. Pokud jste kávový tip, tak můžete i v rozumné míře kávu( 1 šálek denně ).

Cvičení: Pro optimální výsledky by jste měli zapojit i nějaké to cvičení. Pokud chcete zlehka začít, tak si přečte článek 5 druhů cvičení, díky kterým půjdou kila dolů a inspirujte se, který aktivity jsou nejvhodnější.

Příklad dietního jídelníčku na celý týden
5 (100%) 1 vote
Předchozí článekZkušenosti s NATURHOUSE – Podvod nebo příležitost?
Další článekRozhovor: Opravdový příběh hubnutí paní Dany
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno