Důležité tuky při hubnutí

0
762

Dieta bez tuku? Radši na to hned zapomeňte. Je důležité si uvědomit, že pojem tuk většina lidí chápe jako něčeho špatného. Ve své podstatě je to pravda, protože lidé často konzumují ve větší míře tzv. „nezdravé tuky“, které jsou tvořeny hlavně nasycenými mastnými kyselinami a trans mastnými kyselinami. Tento druh tuků je obsažen hlavně v másle, sádle, uzeninách, tučných mléčných výrobcích atd.

Druhou kategorii, kterou zpravidla lidé konzumují o poznání méně, jsou tzv. „zdravé tuky“, které mají obsah vícenenasycených a mononenasycených mastných kyselin. Najdete je například v rostlinných tucích, ořechách, tučných rybách jako sleď, makrela, losos apod. Tuky jsou velice důležité z důvodu, že zajišťují vstřebávání vitamínů A, D, E, K a podílejí se na regulaci tělesných funkcí, chrání orgány a sami obsahují důležité vitamíny.

Co si z toho tedy mám odnést, když chci zhubnout?

Je to ve své podstatě velice jednoduché. Pokud chcete zhubnout tak to oproti většině lidí musíte otočit tzn. musíme maximalizovat příjem zdravých tuků, nejlépe 2/3 a více z celkového přijmu tuků za den. A naopak minimalizovat nezdravé tuky na 1/3 a méně z celkového denního příjmu tuků. Jedny z nejvhodnějších tuků jsou OMEGA 3 mastné kyseliny, které mají příznivý vliv na činnost srdce, mozku a očí. Najdete je již ve zmíněných rybách, ořechách a rostlinných tucích. Vše shrne následují obrázek.

Dobré vs. špatné tuky ve stravě
Zdroj: http://www.nasyceneskodi.cz/co-jsou-nasycene/

Na co si dát ve stravě pozor

Zapomeňte na koblihy, čokolády, bílé pečivo(výrazně ho omezte), náhražky mléka, smetany atd. Určitě vás napadne jěště mnohem více výrobků, ale jako příklad stačí. Celkový příjem tuků ve stravě by neměl přesáhnout 20% z celkového denního přijmu jídla. Tuk je v dietách nezbytný! Musíte ho jíste, ale samozřejmě jen ten správný, který jste si popsali výše. Pokud se rozhodnete být uplně bez tuku, tak se vystavujete zdravotním komplikacím. Zabráníte totiž správnému vstřebávání vitamínů. A hlavně tělo si některé tuky nedokáže samo vyrobit, takže je odkázáno na jejich příjem.

Jaké tuky jíst při hubnutí?

Pokud se tedy nacházíte ve fázi, kdy se chcete zbavit přebytečných kil, tak bych vám doporučil toto. Hlavní zásadou je dávat přednost kvalitě potravin před množstvím. Dopřávejte si po cvičení ryby, alespoň 2x týdně, je to velice zdravé maso plné zdravých tuků a vitamínů. Na rozdíl od uměle dopovaných kuřat, které vyrostou za 3 týdny. A když říkám ryby, nemyslím tím rybí prsty nebo pangasiuse. Dbejte na kvalitu ryb, nejlépe čerstvé, jen chlazené, dají se koupit občas v supermarketech. Dále se vykašlete na kuřecí šunky a podobné „zdravé šunky s obsahem 0,00001% tuku“. Raději si kupte klasickou vaničku tvarohu, přidejte do ní tuňáka z konzervy, sůl, trošku pepře a máte mnohonásobně lepší pokrm, který si můžete snadno dát na celozrnné pečivo. Snídani doplňte hrstí ořechů. U všech výrobků co jíte si snažte dohledat obsah jednotlivých tuků ať máte přehled o tom, co jíte.

Podělte se s námi v komentářích o vaše zkušenosti s příjmem tuků, popřípadě s konkrétními výrobky, které by jste doporučili i ostatním.

Pokud si nevíte vůbec rady, tak vyzkoušejte naše nutriční poradenství, kde vám poradíme jak zdravě hubnout a jíst převážně zdravé tuky.

Další zajímavé články

Důležité tuky při hubnutí
4.5 (90%) 2 votes
Další článekZačínáme hubnout I. – Základy cvičení v posilovně
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno