Jízda na rotopedu a hubnutí

12
13713

Pokud hledáte jednoduchý způsob jak začít hubnout, tak je pro Vás jízda na rotopedu skvělou příležitostí jak začít. Je to technicky snadné cvičení, které zvládne každý. Na rozdíl třeba od běhání, u kterého je velice důležitá například technika došlapu, vhodné obuv a další věci.

Jako u každého cvičení je i u jízdy na rotopedu důležité, aby jste měli plán a ten dodržovali(ten je zmíněn v závěru tohoto článku). Také platí, že čím více budete tento druh kardio cvičení dělat, tak tím více budete hubnout. Při hubnutí na rotopedu máte hned 3 obtížnosti, které můžete zvolit. Pokud s hubnutím začínáte, tak je optimální zvolit tu první a postupně přecházet na ty vyšší. Toto je příklad jak a jakým způsobem se dá hubnout na rotopedu:

Základní obtížnost hubnutí na rotopedu

Při každém kardio cvičení, jako je i cvičení na rotopedu, je důležité být v tzn. kardio zóně, při které dochází k opravdovému hubnutí. Tato zóna je odvozena od maximální tepové frekvence, kterou má Vaše srdíčko. Tu máme každý jinou, ale obecně by se za maximum dalo brát 220 úderů za minutu. Při základní obtížnosti hubnutí na rotopedu by se Vaše tepová frekvence mělo pohybovat v rozmezí 85 – 115 úderů za minutu. Přibližně tedy okolo 50% maximální tepové frekvence. Při hodině jízdy na rotopedu a této tepové frekvenci zhubnete, v závislosti na hmotnosti, přibližně tolik kalorií:

  • při tělesné hmotnosti 60 Kg zhubnete přibližně 325 kalorií
  • při tělesné hmotnosti 70 Kg zhubnete přibližně 387 kalorií
  • při tělesné hmotnosti 85 Kg zhubnete přibližně 474 kalorií

Shodíte přibližně 0,5 Kg, když spálíte 3500 kalorií, což je více než 10 hodin na kole. Ano, nedělám si srandu, opravdu to tak je. Už víte proč je tak snadné váhu nabrat místo toho jí shodit? Ovšem je nutno dodat, že tempo na 50% tepové frekvence je pomalé a při dalších úrovních sou již čísla optimističtější. Máte odvahu číst dál?

Ještě než pokročíme dál, tak by jste se také měli zamyslet nad Vaším první jídlem ihned po cvičení na rotopedu. Toto jídlo je kriticky důležité a je nedílnou součástí úspěchu. Za sebe bych Vám doporučil zásobit se proteinovými tyčinkami, které jsou ideální zdravá po tréninková laskomina s bohatým obsahem bílkovin a sacharidů.

300x300.png

Střední obtížnost hubnutí na rotopedu

Při této obtížnosti by se Vaše tepová frekvence měla pohybovat někde mezi 55 a 69% maxima. Jedná se tedy přibližně o 135 úderů za minutu, které jsou optimální. Jak již jste asi odpozorovali, tak budete potřebovat měřič tepové frekvence, který je velice důležitý, aby jste se drželi v optimální zóně. Často bývá také součástí některých druhů rotopedů. Jak jsou na tom čísla při této intenzitě?

  • při tělesné hmotnosti 60 Kg zhubnete přibližně 413 kalorií
  • při tělesné hmotnosti 70 Kg zhubnete přibližně 493 kalorií
  • při tělesné hmotnosti 85 Kg zhubnete přibližně 604 kalorií

Celých 0,5 Kg v průměru zhubnete při této variantě za více než 7 hodin tréninku. Jedná se tedy o značné zlepšení oproti původní jednodušší variantě. 7 hodin tréninku je takový průměr. Pokud máte 85 Kg a více tak se doba, kdy zhubnete 0,5 Kg zkracuje na 5,8 hodiny. Čím vyšší je tedy Vaše hmotnost tím menší čas potřebujete k tomu, aby jste zhubli.

TIP: Pobolívají Vás občas klouby? Měli by jste zařadit nějaký dobrý doplněk stravy na zlepšení pohybového aparátu. Aktuálně jsem sepsal recenzi GS Conro diamant, které potlačuje bolest kloubů a zlepšuje jejich hybnost.

Těžká obtížnost hubnutí na rotopedu

Vaše tepová frekvence by při této intenzitě šlapání neměla překročit 70 až 85 procent srdečního maxima. Ideální je držet se okolo 75%. To znamená přibližně 155 úderů srdíčka za minutu. Jedná se již o náročný trénink, při které se hodně zpotíte, ale jeho efektivita je nejvyšší ze všech zmíněných. Je důležité, aby jste nepřekračovali zmíněných 85%, to již by mohlo být kontraproduktivní. Jak jsou na tom opět čísla?

  • při tělesné hmotnosti 60 Kg zhubnete přibližně 620 kalorií
  • při tělesné hmotnosti 70 Kg zhubnete přibližně 739 kalorií
  • při tělesné hmotnosti 85 Kg zhubnete přibližně 906 kalorií

Jak už sami pozorujete, tak při zvýšené intenzitě se rapidně zvyšuje i počet odbouraných kalorií. 0,5 kg tělesné hmotnosti zde zhubnete přibližně za 5 hodin tréninku. Pokud máte 85 Kg a více, tak půl kila můžete shodit již za 3,9 hodiny jízdy na rotopedu.

Všechny hodiny, které jsem zde uvedl samozřejmě nebudete cvičit v kuse! Přečtěte si proto závěrečný plán, který Vám udělá v číslech jasno.

Cvičení na rotopedu se dá skvěle kombinovat s cvičením na míči! Mrkněte na pár cviků, které doporučuji v jednom ze svých článků zde.

Rotoped a hubnutí – závěrečná doporučení

Pokud s tímto cvičením začínáte a dříve jste moc necvičili a je Vám méně než 40 let, tak by při tréninku neměla Vaše tepová frekvence překročit 140 úderů za minutu v prvních 2 týdnech jízdy na rotopedu. Pokud jste starší než 40 let, tak pak by v prvních 2 týdnech neměla být Vaše tepová frekvence vyšší než 100 úderů za minutu. A v dalších týdnech by se měla pohybovat mezi 110 a 120 údery.

Začněte pomalu a v první 2 týdnech stačí, když budete jezdit na rotopedu 3x týdně po dobu 10 minut. Postupně si tím zvyknete na zátěž. Pokud by se Vaše tepová frekvence dostala příliš vysoko, tak šlapání zvolněte a udržujete se buď v základní, střední nebo těžké obtížnosti, podle toho, kterou jste si zvolili. Jak jsem již říkal, tak je optimální začít první týden s lehkou úrovní a v dalším týdnu se již posunout do střední. Nezůstávejte na nejnižší úrovni příliš dlouho, tížený efekt by se nedostavil.

Po 2 týdnech již je dobré cvičit alespoň 4x týdně a to alespoň 12 minut. V dalších týdnech již cvičte buď stále stejně nebo prodlužujte tréninky. Pokud Vás hubnutí na rotopedu chytlo, tak můžete cvičit i 5x v týdnu a Vaše tréninky mohou být až 25 minut dlouhé. V kombinaci se zdravým jídelníčkem se výsledky jistě brzo dostaví. Přečtěte si proto příklad vyváženého zdravého jídelníčku na hubnutí.


Jízda na rotopedu a hubnutí
4.2 (84%) 5 votes

12 KOMENTÁŘE

  1. Dobry den,

    chci zhubnout par kilo a rotoped vypada jako dobra volba pro zacatek. Vas clanek me docela presvedcil, za to moc diky.
    Jen se bojim, ze me to preatne casem bavit, nebo presedlam na normalni kolo a z rotopedu bude vesak na saty. Jaky mate nazor na pujcovny? Me to pripadlo jako dobry zpusob, jak si to vyzkouset – navic to pujcovne by me asi motivovalo rotoped fakt pouzivat. Dokonce jsem si tady v Brne nasel nejakou pujcovnu rotopedu, ale pripada mi, ze je spis orientovana na lidi po operacich.
    Nemate s tim nejake zkusenosti ?

    Diky

    • Dobrý den,

      děkuji, že se Vám článek líbí. Osobně s půjčováním rotopedů žádné zkušenosti nemám. Myslím si, že by vhodnou alternativou bylo rotoped koupit již použitý například z Aukro.cz nebo z Bazos.cz. Jakmile by Vás přestal bavit, tak by jste ho za nějakou nižší nebo podobnou cenu jednoduše prodal. Pokud je však půjčovné, o kterém se zmiňujete, za dobré peníze, tak jako alternativa určitě také stojí za zvážení.

  2. Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat zda existuje nějaký návod pokud se cvičením začína někdo s váhou přes 200kg.
    předen děkuji

    • Dobrý den,

      o žádném konkrétním bohužel nevím, kterých bych Vám doporučil. Držte se pro začátek rad z článku, a až Vám to přestane vyhovovat, tak bych doporučil již nějaké specialistu, který by Vám poradil co a jak. Vy mu pak budete moci popsat co jste již udělal a jakou s tím máte zkušenost.

      Milan

  3. Dobry vecer, chtela jsem ze jen informovat pokud muze byt skodlive pro me telo, ze cvicim na rotopedu hodinu denne sedm dni v tydnu??? Dekuji

    • Dobrý den,

      to se těžko radí. Záleží to na Vašem jídelníčku, jak dobře regenerujete svalstvo apod. Pokud Vám to nevadí a cítíte se stále dobře, tak v tom nevidím žádný problém 🙂

    • Dobrý den, to se těžko odhaduje. Zkuste si jiným způsobem nastavit výšku sedla nebo upravit zátěž. Pokud problémy přetrvají, tak bude pravděpodobně nejlepší navštívit lékaře a vylíčit mu Vás problém.

  4. Dobrý den, začínám s ježděním a jezdím každý den přibližně 30 minut na 120-150 tepů na minutu ale hubnutí se mi zdá strašně pomalé…představoval jsem si že by jsem za pár týdnu aspoň těch pár kilo shodil ale zjistil jsem že za 20 dnů budu mít jenom po přibližně 1 kilu a to se mi zdá strašně málo :/

  5. Dobrý den, jezdím na rotopedu a chtěla bych zhubnout (přes stehna) ale nechci nabrat svalovou hmotu. Stačí když si zvolím nejlehčí zátěž? Nebo co pro to mám udělat? Děkuji za rady a vysvětlení.

    • Když už chcete zhubnout, tak budete hubnout po celém těle. Nelze hubnout pouze určitou partii. Zátěž nechte stejnou. Omezte však příjem sacharidů. Je to však jen pouze můj názor. Realizaci a smysluplnost nechám na Vás 🙂

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno