Shazování kil po 40 už nemusí být problém! Víme jak na to

Rychlé hubnutí po 40 může být pro někoho náročnější, ale není nemožné! 

Už si nedělejte starosti se svou nadváhou. 

Inspirujte se našimi tipy a zhubněte v kterémkoliv věku. 

Na co si dát pozor

Prvním krokem ke snížení hmotnosti je zjištění, zda existuje něco, co přispívá k tomu, že nabíráte kila. 

Zamyslete se, pro začátek, nad následujícími otázkami.

  • Stalo se něco? Řeším teď nějakou změnu v osobním životě nebo zaměstnání, která mě stresuje? 
  • Spím dostatečně? Nepřevaluji se celou noc a nenavštěvuji po nocích ledničku?
  • Piji příliš? Užívám si až moc často bujarých večírků? 
  • Vyhýbám se bílkovinám, zelenině a ovoci? Dávám přednost uhlohydrátům a sladkostem?
  • Nechce se mi cvičit? Hledám výmluvy, proč to nejde? Odkládám cvičení vždy na další den?

Jednoduše, popřemýšlejte, co vám brání, abyste zhubli. Co je možnou příčinou toho, že přibíráte na váze?

Odpovíte-li si na tyto a další otázky, vaše odpovědi vám pomohou vydat se tím správným směrem, aby bylo vaše hubnutí úspěšné. 

8 tipů pro úspěšné hubnutí po 40

Zeleninový salát s avokádem a vejcem pomáhá při hubnutí po 40.
zdroj: unsplash.com

Rozhodli jste se pro regulaci své hmotnosti. Odpověděli jste si na otázky výše a zjistili jste, co vám pravděpodobně brání v cestě za vysněnou postavou. 

Nyní už jen zbývá, reálně si stanovit výslednou váhu, začít se řídit následujícími kroky a začít hubnout!

1. Jezte pestrá, barevná a nutričně bohatá jídla

Základem lidské stravy by měly být zdravé potraviny. Jednoduchým způsobem, jak vytvořit jídelní plán, je zajistit, aby bylo každé jídlo tvořeno ovocem a zeleninou (50 %), celými zrny (25 %) a bílkovinami (25 %). Celkový příjem vlákniny by měl být 25–30 g denně.

Ze stravy vylučte trans-tuky a minimalizujte příjem nasycených tuků, které mají silnou souvislost s výskytem ischemické choroby srdeční. 

Nutričně bohaté potraviny: 

  • ryby
  • luštěniny
  • ořechy
  • semena
  • celá zrna (hnědá rýže, ovesné vločky)

Zakázané potraviny: 

  • máslo 
  • cukr
  • tučné červené nebo zpracované maso
  • pečené dobroty
  • bílé pečivo
  • průmyslově zpracované potraviny

V některých případech může odstranění jistých potravin z jídelníčku způsobit, že člověk přijde o některé z vitamínů a minerálů. V takovém případě je možné využít například recenzí multivitaminu Pharmaton Geriavit nebo jiných doplňků stravy, kde zjistíte, jak přípravky na hubnutí po čtyřicítce fungují a zda skutečně pomáhají. 

Můžete také využití poradenství zkušeného dietologa nebo výživového poradce, který vám poskytne potřebné informace ke správným hladinám jednotlivých živin v těle. 


2. Veďte si deník o jídle a hmotnosti

Vlastní monitorování je rozhodujícím faktorem při úspěšném a zdravém hubnutí po 40. 

Pomocí deníku nebo mobilní aplikace, můžete zaznamenávat veškeré položky ve svém jídelníčku, které za den přijmete. Zaznamenáváním váhy zase můžete měřit svůj pokrok, a to každý den. 

Je prokázáno, že ti, kteří vidí své malé úspěchy, jsou více motivováni k pokračování a v hubnutí vytrvají.

V rámci hubnutí můžete také sledovat index tělesné hmotnosti (BMI), který vám ukazuje, zda máte nadváhu nebo se již pohybujete na hranici obezity. 

TIP: Zjistěte, jaký je váš BMI.

3. Pravidelně se věnujte fyzické aktivitě

Pravidelné cvičení je zásadní pro fyzické i duševní zdraví. Pro začátek je ideální cvičení se střední intenzitou, a to 1x denně. 

Dopřejte si rychlou chůzi v přírodě, lehký běh nebo projížďku na kole. Nechcete jít ven? Vyzkoušejte cvičení tabaty podle videa

Pokud není možné, abyste cvičili 1x denně, klaďte důraz na to, abyste se pohybovali aspoň 150 minut každý týden.

Lidé, kteří nejsou na pohyb zvyklí vůbec, by měli pomalu zvyšovat dobu i intenzitu cvičení. Začněte s 15 minutami denně a postupně přidávejte. 

Vždy pamatujte na to, že by vás cvičení mělo bavit a nemělo by vám způsobovat utrpení a bolest. Budete-li se na cvičení těšit, je větší šance, že cvičit vydržíte.

Tip: Pokud se rozhodněte pro běhání, přečtěte si, jak správně běhat, abyste skutečně hubli. 

V případě, že se vám, při pomyšlení na cvičení, dělá zle, můžete zvolit pohyb při jiných aktivitách, jako je: 

  • chůze po schodech
  • hrabání listí
  • procházka se psem
  • tanec
  • hraní venkovních her
  • omezení jízdy autem a jinými dopravními prostředky
TIP: Hubnutí můžete podpořit také tabletami na hubnutí, které snižování váhy mohou, po 40. roce, urychlit.

4. Vyhněte se tekutým kaloriím

Dáváte si pozor na svůj jídelníček, a přesto vaše váha nejde dolů? Problém je možná v tekutinách, které za den přijmete. 

Vyhněte se konzumaci slazených čajů, kávy, džusu, limonád a alkoholu. Nahraďte tyto nápoje neslazeným čajem a hlavně čistou vodou, které byste měli denně vypít 2–3 litry.

Pokud si nutně musíte dát nějakou tu skleničku, zjistěte si předem, kolik cukru daný alkohol obsahuje.


5. Jezte vědomě 

Je velice důležité dávat pozor na to, co a kolik toho sníte. 

V první řadě si zvolte zdravé jídlo. Popřemýšlejte, zda vás zasytí a zda vašemu tělu poskytne potřebné živiny. 

Následně si vyhraďte klidný čas na to, abyste se najedli. Nezapínejte televizi, odložte mobil a začněte v klidu hodovat. Soustřeďte se na každé sousto a vychutnejte si ho. 

Budete-li jíst vědomě, váš mozek včas zaznamená, že jste sytí a vy tak nepřijmete žádné zbytečné kalorie navíc. 

Pokud se na jídlo nebudete soustředit, je možné, že si nevšimnete, že jste už sytí, budete jíst dál a nadbytečné kalorie, které tělo nevstřebá, si uložíte do tukových zásob.


6. Plánujte dopředu

Z kuchyně vyhoďte všechno nezdravé jídlo a nakupte jen to, co vaši váhu neohrozí. 

Nebudete-li mít doma nezdravé potraviny, nebudete cítit ani pokušení je jíst.

Pomůže vám také, když si předem napíšete seznam zdravých potravin, který vám umožní naplánovat jídelníček na několik dní dopředu. Budete tak jíst pravidelně a vyhnete se nárazovým pocitům hladu, které vedou k požívání nezdravého jídla. 

Dobrým rozhodnutím je také poprosit členy své domácnosti, aby vás zbytečně nepokoušeli a nejedli před vámi nic průmyslově zpracovaného, tučného nebo sladkého, a to alespoň po dobu, než budete mít dost síly ovládat se.

Chystáte se do restaurace s přáteli nebo rodinou? Zjistěte, jaké menu daný podnik nabízí, a už doma si předem promyslete, co zdravého a dobrého si objednáte. Návštěva restaurace vás tak nebude stresovat.

7. Vyhledávejte podporu ostatních

“Ve dvou se to lépe táhne.”, říká staré pořekadlo, kterým vás chceme povzbudit k tomu, abyste se při svém hubnutí spojili s kamarádem, kamarádkou nebo někým s rodiny.

Ať už jde o cvičení nebo dietní jídlo, budete-li mít někoho, kdo bude hubnout s vámi, půjde vám to snadněji a bude vás to víc bavit.

Nemáte-li kolem sebe nikoho známého, kdo by do snižování váhy šel s vámi, můžete využít jiné cesty, jako jsou: 

  • skupiny na sociálních sítích
  • skupinové nebo individuální poradenství
  • setkání v klubech, zaměřených na hubnutí

8. Zůstaňte pozitivní

Úbytek na váze je postupný proces, při kterém se člověk může cítit sklíčeně, pokud vše nejde podle představ.

Některé dny mohou být, při dodržování dietního programu, těžší než jiné. Abyste byli v hubnutí úspěšní, je nutné, abyste se nevzdávali. Vše má svůj čas. 

Vydržte proto. Připomínejte si, proč jste s hubnutím začali. Představujte si, jaké to bude, až zhubnete. Motivujte se a pracujte na překonávání překážek úspěšného hubnutí. 

Hlavně nepřestávejte!


Jídelníček na hubnutí

Dieta po 40 nemusí být v žádném případě nudná. Naopak, dietní jídla mohou být zajímavá, originální a moc dobrá. 

Inspirujte se naším jídelníčkem a nechte si chutnat!

Tabulka – jídelníček na hubnutí po 40.

A co jíst po cvičení při hubnutí? 

V první řadě se pořádně napijte. Během cvičení jste ztratili spoustu vody, kterou je třeba doplnit. 

Pro regeneraci svalů je pak vhodné přijmout protein. Protein můžete najít v koktejlech, v tyčinkách nebo si můžete pochutnat na dobrém steaku, semínkách, vejcích, špenátu, avokádu a podobně. 

Proč je hubnutí po čtyřicítce tak těžké?

Faktem je, že s přibývajícím věkem je hubnutí těžší. Občas je to zpomalením metabolismu, občas nějakým onemocněním, souvisejícím s hmotností. 

Dalším důvodem může být to, že jste se přestali pohybovat z důvodu nedostatku času nebo úrazu. 

Důležité je i to, uvědomit si, že pokud jste si ve 20 dopřávali noční “svačinky” v podobě těstovin se sýrem a na vaši váhu to nemělo vliv, ve vyšším věku se následkům nevyhnete. 

Rychlost a obtížnost snižování váhy je závislá také na genetice. Proto, co platí u jednoho, nemusí fungovat druhému. 

Rozdíl v hubnutí po 40 je také závislý na pohlaví. Studie prokázaly, že ženy, které procházejí menopauzou, mají sníženou funkci metabolismu a dochází u nich ke změnám v hladinách hormonů, což může přispívat k přibývání na váze.

V neposlední řadě hrají důležitou roli také faktory, spojené se životním stylem a věkem. Starší muži a ženy mohou být více stresováni a méně fyzicky schopni cvičit než mladší jedinci.  

Nic ale není nemožné! Budete-li pamatovat na tyto základní příčiny, které ztěžují proces snižování váhy, je možné jejich vliv eliminovat a váhu snížit. 

Často kladené otázky

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz v článku? Možná ji najdete v níže uvedených odpovědích na nejčastěji kladené otázky.

⚡Jak můžu nastartovat svůj metabolismus po 40?

Jezte dostatek bílkovin v každém jídle. 

Pijte studenou vodu, kterou se tělo bude snažit zahřát, čímž začne spalovat kalorie. 

Zvolte kardio cvičení s vysokou intenzitou a občas jej kombinujte s posilováním. 

Pijte zelený čaj, který pomáhá spalovat tuky. 

Jezte kořeněná jídla, která rozehřívají metabolismus.

V neposlední řadě hodně spěte.

⚡ Jak můžu zhubnout v pase po čtyřicítce?

Věnujte pozornost velikostem porcí. Porce by měla, z větší části, obsahovat ovoce, zeleninu a bílkoviny. V menší míře byste měli mít na svém talíři uhlohydráty. 

Omezte příjem cukru a jezte pouze zdravé tuky, které najdete například v avokádu.

⚡ Jakým jídlům se vyhnout při hubnutí po čtyřicítce?

Vyhýbejte se umělým sladidlům, cukru, sladkým koktejlům, alkoholu, margarínu, salátovým dresinkům a průmyslově zpracovaným potravinám.

⚡ Co se děje s ženským tělem po čtyřicítce?

Ve věku 40 let si žena může začít všímat, že se její život i tělo mění. Necítí se docela stará, ale není úplně mladá. I když se stále může cítit mladá, její tělo začíná odmítat to, co bylo kdysi považováno za normální, což je způsobeno především hormonálními výkyvy.

Začněte znovu. Přestaňte se ohlížet do minulosti. Přestaňte přemýšlet nad tím, jaké bylo vaše tělo před dvaceti lety, a přijměte sami sebe takové, jací jste, právě teď.

Dodržujte uvedené kroky, zdravě se stravujte, vyhýbejte se stresu, spěte, dodržujte pitný režim a nezapomeňte se pohybovat. 

Máte-li pocit, že jste zkusili už opravdu všechno a vaše váha stále neklesá, navštivte výživového poradce nebo svého lékaře. 

Rozhodněte se začít a pusťte se do toho. Kdy? Ještě dnes!

Další zajímavé tipy

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.