7 kroků úspěšného hubnutí, které mění myšlení a pomáhají snížit váhu

Úspěšné hubnutí nezávisí jen na zdravém jídelníčku a  pravidelném pohybu.

Pro jeho nastartování a urychlení můžete udělat mnohem víc! 

Změňte své myšlení a přestaňte se stresovat, že Vám žádná dieta nefunguje. 

Psychická pohoda je klíčem k úspěchu a v tomto článku se dočtete, jak jí docílit. 

Inspirujte se 7 jednoduchými kroky, které Vám pomůžou na cestě k Vaší vysněné postavě.

Myslete správně a uvidíte výsledky!

1. Slovo “dieta” odstraňte ze svého slovníku

Patříte mezi ty, kterým se, když slyší slovo “dieta”, postaví na hlavě vlasy hrůzou a žaludek se jim stáhne? Při myšlence na hubnutí jste otrávení a podráždění? To je přesně to, co byste cítit neměli. 

Síla pozitivního myšlení je opravdu mocná, a pokud nám pomůže odstranit pár kil, proč ji  nevyužít? 

Rad, jak úspěšně zhubnout je spousta, ale málokdy je pozornost směřována k nastavení mysli. Právě mysl je důležitou součástí celého procesu snižování váhy.

Dieta by neměla být za trest. Neměli byste v jídle spatřovat svého nepřítele a v pohybu vidět mučení. Pohyb a správný jídelníček při hubnutí možná dočasně zajistí úbytek na váze, pokud ale nemáte v moci svou mysl, nedosáhnete dlouhodobého výsledku.

Psychologie úspěšného hubnutí není nijak složitá. Pouze je nutné přenastavit svou mysl a naopak brát jídlo jako svůj pohon, své palivo a pohyb jako nabíječku pro Vaši vnitřní baterii. 

Několik tipů jak správně jíst a hubnout najdete v článku plném chutných potravin, které nastartují Váš metabolismus.

2. Nic si nevyčítejte 

Žena, které se nedaří pozitivně myslet na úspěšné hubnutí.
zdroj: pexels.com

Nemusíte ihned přesně vědět jak začít správně hubnout. Začátky nejsou pro nikoho snadné a Vy se můžete dopustit několika chyb. To ale vůbec nevadí! Jste přeci jen člověk, ne stroj. 

Rozhodli jste se, že se budete cítit dobře a budete zdravě štíhlí. A tady pozor. Cítit dobře! To je fráze, které byste si měli povšimnout a už ji nikdy nezapomenout. 

Občas se může stát, že váha neklesá podle plánu. Že podlehnete svým chutím a místo salátu si dáte hamburger. Je to v pořádku. Tělo si samo říká, co potřebuje. 

Síla Vaší vůle není nevyčerpatelná. Proto, když si občas dáte něco “nepovoleného”, nic se nestane. Mějte ale na mysli, že se tak nemůže dít každý den. Dávejte si také pozor na velikost porcí. 

Hlavní je, abyste si uvědomili, pro koho hubnete. Kdo s Vámi tráví nejvíce času? Kdo je Vaším nejlepším přítelem a důvěrníkem? Jste to Vy sami! 

Hubněte pro sebe. Pro svůj dobrý pocit. Pro své zdraví. Pro více energie, která Vám umožní dělat velké věci. 

3. Uvolněte tlak

Tím, že chcete zhubnout až příliš rychle, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, v sobě vytváříte úzkost, strach a stres. 

Uvědomte si, že proces spalování tuků nijak závratně neovlivníte. Můžete jej podpořit, ale nepodaří se Vám zhubnout desítky kil ze dne na den. 

Mějte sami se sebou trpělivost. Buďte jako rostlinka, která z malého semínka vyroste v krásný ušlechtilý květ. Nějakou dobu to trvá, ale stojí to za to!

Uvolněte se a postupujte při hubnutí krok po kroku. Pomalu, ale pečlivě. Uvidíte, že se setkáte s příjemnými výsledky, jejichž dosáhnutí nebude tolik bolet. 

Naplánujte si zdravý jídelníček, při kterém budete mít dobrý pocit a který Vám pomůže zhubnout.

4. Chvalte se a odměňujte 

Buďte na sebe pyšní. Buďte hrdí na každý drobný úspěch, kterého během snižování váhy dosáhnete. 

Pozitivní myšlení je základ! Změňte “Nedělám dost.” na “Dělám nejlépe, jak můžu.” 

Uvědomte si, že máte jedinečnou možnost, naučit se mít nad sebou kontrolu. Už žádné přejídání ani zbytečné mlsání mezi jídly. Teď si můžete říct dost. Zastavte chování, které Vám škodí. 

Jakmile začnete být hrdí na to, jak se Vám daří ovládat svou mysl, začnete být sebevědomější i v ostatních oblastech života. Jste totiž schopní ovládat svou vůli a pokaždé, když odoláte svodu a pokušení, jste silnější. 

Nejen hezkými slovy a příjemnými pocity se můžete odměnit. Můžete si například koupit džíny, jejichž velikost jste předtím neoblékli. Můžete si dát zasloužené pivo po dlouhé době, co jste vydrželi, vysoce kalorické pití, nekonzumovat. Můžete, cokoliv chcete!

Prostě si udělejte radost a motivujte se k ještě lepším výkonům. 

5. Vliv mysli na úspěšné hubnutí podle vědců

Žena, která hledí do budoucnosti a vizualizuje si úspěšné hubnutí.
zdroj: pexels.com

To, že je nutné upravit stravu a celkově životní styl, aby tělo začalo spalovat tuk a hubnout, je známo. Je ale možné maximalizovat pravděpodobnost pozitivního výsledku? 

Studie, kterou provedla lékařka Linda Solbrig a její kolegové z univerzity Plymouth v Británii ukazuje, že díky jednoduché technice vizualizace, to možné je. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký typ motivace je nejúčinnějším pomocníkem při snižování váhy. 

Vědci porovnali dva druhy motivace, a to klasickou slovní motivaci a vizualizaci. Při klasické slovní motivaci dostávala zkoumaná osoba poradenství, které ji mělo motivovat a vést ke snižování váhy. Při vizualizaci si osoba, která se účastnila výzkumu, měla představovat tak reálně, jak jen to bylo možné, že už cíle dosáhla. Tedy, že zhubla, jak vypadá a co všechno teď může dělat. 

Výzkum prokázal, že účastníci, kteří se k odbourávání tuku motivovali za pomoci vizualizace, ztratili v průměru pětkrát víc hmotnosti než ti, kteří byli motivováni pouze slovně. 

6. Posilujte svou vůli 

Rychlé a snadné hubnutí pravděpodobně neexistuje. Vždy se musíme potýkat s naší myslí, která se nás snaží zviklat zpátky k zavedeným zvyklostem, díky kterým přibíráme. 

Co se ale děje v lidské hlavě, když chceme zatočit se svými kily, ale zároveň nejsme schopni se k tomu přinutit? Jaká omezení máme? Co nás drží zpátky a v čem se můžeme zlepšit, abychom sami sebe motivovali ke zdravému hubnutí?

Vyzkoušejte pár následujících cvičení, která Vám mohou výrazně pomoct.

Sebeuvědomění

Sepište si seznam všech negativních myšlenek, které o sobě máte. Buďte připraveni, že Vás možná proces uvědomování občas zabolí. Zároveň se ale rozhodněte, že se svými slabostmi zatočíte a nenecháte se jimi převálcovat. Slabou stránkou může být například nedisciplinovanost, nedochvilnost, slabá vůle atd. Pište, co Vás napadne. 

Druhý seznam, který si napíšete, bude obsahovat pozitivní vlastnosti, kterými se pyšníte. Pište seznam pozitiv tak dlouho, dokud nebude delší, než první seznam. Vašimi pozitivními stránkami můžou být například schopnost naslouchání druhým, pravdomluvnost, dobročinnost, nápomocnost a další. 

Nyní Vás čeká napsání třetího seznamu. Ten vytvoříte přepsáním prvního seznamu. Bude to vypadat asi tak, že nedochvilnost proměníte na “dokážu chodit na čas” a nedisciplinovanost přepíšete na “dokážu se přemoci a udělat, co je potřeba”. 

První seznam s negativními vlastnostmi skrčte a zbylé dva seznamy připevněte na zrcadlo nebo ledničku. Jednoduše někam, kde je uvidíte každý den, kde Vám budou připomínat, jak skvělý a schopný člověk jste. 

A pokud se přistihnete, že o sobě mluvíte špatně, hned se zastavte, protože tím, co si myslíte, se stáváte.

Vizualizace 

Vědecká studie, uvedená výše, prokázala, že vizualizace funguje! Tak se do ní pusťte. Uvědomte si, že můžete být, čímkoliv chcete.

Čtěte si dokola seznamy svých vlastností a představujte si, co všechno můžete dokázat. Motivujte se a připomínejte si, jaký potenciál ve Vás dřímá.

Zavřete oči a představte si tu nejlepší verzi sebe samých. To, co cítíte a vidíte ve své mysli a představách, to jste skutečně Vy. Nechte odejít všechny ostatní části, které tomu nevěří. 

Zaznamenávání úspěchů

Pořiďte si deník a začněte si do něj denně zaznamenávat úspěchy, kterých jste dosáhli. Pište do deníku o svých změnách, které se ve Vás odehrávají a o myšlenkách, které se Vám honí hlavou. 

Vedení deníku je důležité, protože lidská mysl je nastavena tak, že na to dobré často zapomíná a stále častěji připomíná to, co se nám nepovedlo. Mysl má také tu schopnost naše nezdary zveličit a udělat z nich větší problém, než jaký je ve skutečnosti. 

Zapisujte si své jednotlivé kroky, které Vás vedou do cíle a během této cesty si své malé úspěchy neustále připomínejte. 

Důležitý je nadhled

Neposlouchejte kritiku. Neberte si nic osobně. Jste člověk, který na sobě pracuje. Někdo si ani nedokáže přiznat, že by měl zhubnout. Vy jste ale silnější. 

Pamatujte si, že vše, co se Vám děje, si vytváříte sami. To, co si o sobě myslíte, Vám okolí potvrzuje. Pokud se budete sami ponižovat, okolí Vám v tom nebude bránit. Naopak, ještě Vaše negativní myšlenky podpoří. 

Pokud věci nejdou podle plánu a setkáte se s kritikou, berte ji pozitivně. Zkuste v kritice najít něco, co Vás posílí, poučí. Naučte se růst na základě svých chyb. 

Správné je žít přítomností

Co bylo, neovlivníme a co bude, je ve hvězdách. Vůbec svou mysl nezatěžujte vzpomínkami na minulost nebo představami o budoucnosti. Jediné, co můžete ovlivnit, je to, co se děje právě teď!

Převezměte zodpovědnost za všechno, co se Vám v životě děje. Pokud se Vám něco nepovedlo včera, dnes možná budete úspěšnější. Důležité je neuvíznout ve své hlavě, ale podívat se na reálnou situaci a tu začít řešit. Kdy? Okamžitě!

Je v pořádku stanovit si cíl, kterého v budoucnu chcete dosáhnout. Nesmíte na něm ale lpět. Soustřeďte se na cestu. Na jednotlivé kroky, které jsou mnohem důležitější než výsledek. Události, které se Vám dějí každý den, Vás formují a mohou Vám pomoct, stát se člověkem, kterým chcete být. 

Teď, když jste nastavili své myšlení, můžete přistoupit ke změně stravovacích a fyzických návyků. Jezte vyváženě, cvičte a nezapomeňte odpočívat

7. Opakujte si hubnoucí mantry

Motivovat se můžete nejrůznějšími způsoby. Nejdůležitější je, abyste přestali uvažovat v módu “musím” a přenastavili jste se do “můžu a chci”. 

Pomoc při hubnutí Vám mohou poskytnout také mantry. Jedná se o 5 vět, které si připevníte na místo tak, abyste je viděli každý den, a to co možná nejčastěji. Své motivační věty si můžete vymyslet sami. My Vám nabízíme tyto.

  1. Dnes budu jíst celý den zdravě. 
  2. Jím, když mám hlad a přestanu jíst, když jsem sytý/á
  3. Jsem silný/á a dokážu odolat každému pokušení. 
  4. Pracuji na svém zdraví a na těle, jaké jsem vždy chtěl/a
  5. Cítím se každou minutou sebevědoměji a více hrdý/á. 

Nikdy nezapomínejte na to, proč chcete zhubnout a nedělejte si starosti s tím, že to nejde tak rychle, jak jste si představovali. Pokud nepolevíte, je jedno, jak dlouho bude cesta k vysněnému cíli trvat. Důležitá je naděje, že do cíle jednou dojdete. Tak proč to aspoň nezkusit?

Jak už říkal známý a úspěšný vynálezce Thomas Alva Edison: “Máte-li cíl a jste-li jím dostatečně dlouho posedlí a vytrvale na něm pracujete, není síly na světě, která by Vám zabránila si jej splnit.” 

Další zajímavé tipy

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.