Za 13 dní 8 kilo dole díky mléku? Podle Rajko Dolečka žádný problém!

Mléčná dieta je určená těm, kteří chtějí zhubnout hodně kil za málo času.

Pokud máte rádi mléko, máte výhodu. Při hubnutí vám bude chutnat.

Tato redukční dieta slibuje ztrátu až 8 kil během necelého měsíce!

Postupujte podle uvedených kroků a zhubněte.

Co je mléčná dieta?

Existují různé diety, při kterých se konzumuje jen mléko. Některé jsou více, jiné méně drastické.

My jsme pro vás zvolili dietu, která potěší jak milovníky mléka, tak ty, kteří mají rádi zdravé jídlo. V rámci hubnutí se setkáte nejen s mlékem a dalšími mléčnými výrobky, ale také s ovocem, zeleninou a masem. 

Jak přesně postupovat při dietě, se dočtete níže v článku. 

Seznamte se s mléčnou dietou od Rajka Dolečka, kterou můžete držet 8 nebo 13 dní. Jak dlouhou dobu hubnutí zvolíte, je čistě na vás. Důležité je, abyste se cítili dobře. 

Někteří lidé mohou namítat, že mléko obsahuje tuk, který může vést k přibírání na váze. Pokud jste ale zvědaví, jak dieta funguje, čtěte dále. Díky dietě můžete skutečně shodit svá kila. 

Mléko obsahuje nejrůznější živiny, které jsou pro lidský organismus velmi prospěšné. Mléko a mléčné výrobky jsou nejlepším zdrojem vápníku, který například podporuje zdravý vývoj a růst kostí. 

Výhody pití mléka

Mimo pozitivní vliv na hubnutí a zdraví kostí, má mléko také další výhody. Působí blahodárně na celý organismus. Jaké výhody to jsou?

  • Krásná a zdravá pleť: Už nádherná Kleopatra, která se v mléce koupala, věděla o blahodárných účincích mléka. Mléko pomáhá udržet pokožku pružnou, měkkou a zářící. 

    Mléko totiž obsahuje mnoho vitamínů a živin, které jsou pro zdraví pokožky nezbytné. 

    Tato informace ale neznamená, že byste se od dnešního dne měli koupat v mléce. Postačí, když denně vypijete minimálně 2 sklenice mléka denně, a to i v případě, že se pro mléčnou dietu nerozhodnete.
  • Silné zuby: Vápník, který je v mléce ve velké míře obsažen, je dobrý nejen pro vaše kosti, ale také pro zuby. Vápník je přesně to, co zuby potřebují, aby byly silné a bez zubního kazu. 

    Tělo může správně vstřebávat vápník pouze v případě, pokud obsahuje vitamín D. Ujistěte se tedy, že mléko, které si kupujete tento vitamín má. 
  • Správný svalový růst: Mléko obsahuje také bílkoviny, které jsou pro růst svalů nezbytné. Mnoho sportovců pije mléko po cvičení, protože pomáhá tělu s regenerací, pomáhá také předcházet bolesti svalů a zároveň doplnit tekutiny, které tělo ztratilo při cvičení. 
  • Pomáhá zvládat stres: Právě minerály a vitamíny, které v mléce najdete, mohou společně fungovat jako pomocník proti stresu. 

    Pokud máte stresující povolání nebo jste měli těžký den, sedněte si do ticha a vypijte sklenici horkého mléka. Pomůže vám uvolnit svalové napětí a zklidnit nervy.
  • Zmírňuje příznaky Premenstruačního syndromu: Některé ženy trpí před menstruací silnými bolestmi v oblasti břicha. 

    Každá žena zná své tělo nejlépe. Ale občas možná není nutné sáhnout hned po tabletách, které jsou plné chemikálií. Bylo prokázáno, že mléko uvolňuje tělo a pomáhá zmírňovat křeče. Můžete to zkusit.
  • Pomáhá zmírnit pálení žáhy: Patříte mezi lidi, které trápí pálení žáhy? Mnoho potravin obsahuje kyseliny, které žáhu dráždí. Pokud k pálení žáhy dojde, pomůže vám bolest zmírnit sklenice mléka. 

    Mléko vás zchladí a jeho hustá konzistence obalí stěny vašeho jícnu a žaludku, což působí jako prevence návratu bolesti.
  • Působí jako prevence nemocí:  V posledních několika letech bylo zjištěno, že má mléko schopnost snižovat vysoký krevní tlak a tím snižovat riziko mrtvice. Pomáhá také snižovat cholesterol v játrech a zlepšuje zrak. 
  • Zvyšuje energii: Možná se vám tomu nechce věřit, ale věděli jste, že mléko je skvělé, pokud potřebujete rychle “dobít baterky”? 

    Pokud vás čeká náročný den a potřebujete své tělo i mysl povzbudit, vypijte sklenici studeného mléka. Uvidíte, jak rychle pookřejete.

TIP: Chcete-li ještě více zvýšit svou produktivnost, povzbudit organismus a celkově podpořit proces hubnutí, můžete, do sklenice s vodou, přidat BIO doplněk stravy, který je plný superpotravin.

Jaký druh mléka pít?

Teď, když víte, jaké výhody pití mléka má, vás možná napadá otázka, jaké mléko si vybrat? 

Máte kupovat nízkotučné mléko nebo naopak plnotučné

Mléko je jedním z nejvýživnějších nápojů na planetě. Díky tomu, že obsahuje spoustu živin, je mléko zařazeno také jako základní součást školních obědů a milují ho lidé ve všech věkových kategoriích. 

Po dlouhou řádku let, jsou doporučovány mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku. V posledních letech ale vědci toto zjištění zpochybňují a naznačují, že díky odstředění může mléko na své ceně, co se týká živin, ztrácet.

Jednoduše bychom mohli říci, že čím nižší je obsah tuku v mléce, tím méně živin je v něm obsaženo. Proč je to tak? 

Například vitamín D je rozpustný v tucích. To znamená, že je vitamín D v mléce přítomen pouze, pokud mléko obsahuje tuky. V případě tohoto vitamínu ale došlo ke změně. Výrobci nízkotučných mlék do výrobků přidávají vitamín D uměle, aby zvýšili hodnotu mléka. Proto v tomto případě v mlécích není velký rozdíl.

Mléko obsahuje také významné omega-3 mastné kyseliny, které zlepšují zdraví srdce a funkci mozku. Zde platí, že čím více tuku mléko má, tím vyšší je v něm obsah omega-3 mastných kyselin.

Studie navíc prokázaly, že organické plnotučné mléko obsahuje více omega-3 mastných kyselin, než klasické plnotučné mléko. 

Podívejte se, jaký je v jednotlivých mlécích rozdíl. Hodnoty v kalorické tabulce jsou uvedeny pro množství mléka o objemu 100 ml.

Pro mléčnou dietu jsou vhodnější mléka s vyšším procentem tuku, protože obsahují více živin.
zdroj: kaloricketabulky.cz
TIP: Vyhledejte si další zajímavé údaje o konkrétních mlécích.

Pokud se přesto rozhodnete pro nízkotučné mléko, ještě si to pořádně promyslete. V minulosti totiž bylo studováno 20 000 žen, které denně konzumovaly více než jednu sklenici plnotučného mléka denně.

U těchto žen byla zjištěna o 15 % nižší pravděpodobnost, že přiberou na váze v rámci následujících 9 let, než u žen, které nepily žádné mléko nebo pily jen nízkotučné mléko.

Přesto může být nízkotučné mléko vhodné, pokud z nějakého důvodu potřebujete držet dietu s nízkým počtem kalorií, ale chcete zvýšit příjem vápníku. 

Nebezpečí mléčné diety

Jak už bylo řečeno, dietu založenou na mléce můžete držet 8 dní nebo 13 dní. Delší doba této formy hubnutí se příliš nedoporučuje. 

Mléko je sice bohaté na různé důležité živiny a vitamíny, neobsahuje ale zdaleka všechny látky, které tělo, pro svou správnou funkci, potřebuje. 

Lidé, kteří s hubnutím pomocí mléka nesouhlasí, tvrdí, že tato dieta může člověku ublížit, jelikož může způsobit nutriční nedostatky. Zároveň může pouhé pití mléka způsobit zažívací potíže. 

Při dlouhodobé konzumaci mléka, bez přidání jiné stravy, tělo začne postrádat potřebné množství hořčíku, železa nebo například vitamínu C. 

Jaké další nevýhody mléčná strava má?

  • Nesnášenlivost laktózy: Laktóza, která je obsažena v kravském mléce, může být pro některé lidi těžko stravitelná. Následně tito lidé mohou pocítit nevolnost, křeče a může je trápit nadýmání nebo průjem. 
  • Ohrožení zdraví srdce: Při nadměrné konzumaci mléka, může být pro srdce nebezpečný mléčný tuk, který zvedá hladinu cholesterolu. 
  • Možnost vzniku akné: Přílišná konzumace mléčných tuků může způsobit také nadměrný výskyt nepříjemného akné.

Reakce na konzumaci mléka může být u každého člověka jiná. Pokud si nejste jistí, zda s mléčnou dietou začít, poraďte se s výživovým poradcem, s lékařem nebo navštivte nějakou internetovou diskuzi, kde své zkušenosti sdílí mnoho mužů i žen.

13 denní mléčná dieta Rajko Dolečka

Rajko Doleček je uznávaným lékařem, který vysvětlil pravidla mléčné diety.
zdroj: eurozpravy.cz

Kdo je Rajko Doleček a proč držet dietu právě podle jeho rad? 

Prof. MUDr. Rajko Doleček, DrSc. byl zkušený lékař česko-srbského původu, který zemřel v prosinci roku 2017 a dožil se úctyhodných 92 let.

Jednalo se o významnou personu v oblasti endokrinologie, diabetologie, zdravé výživy a dietologie. 

A jak dietu dodržovat?

Obecně platí, že by se dieta měla držet 13 dní. Můžete se však setkat s jídelníčkem mléčné diety na 8 dní, ale také s jídelníčkem na 16 dní.

Jak dlouho budete dietu držet, je na vás. Záleží na tom, kolik kilogramů chcete zhubnout. Snižování váhy touto dietou, které by trvalo déle než 16 dní se však, ze zdravotních důvodu, příliš nedoporučuje.

Za 8 dní s mléčnou dietou můžete zhubnout 3-5 kg. Za 13 dní je to 5-8 kg. S 16 denní mléčnou dietou může váha klesnout až o 10 kg.

Při zkrácení doby diety s mlékem nebo jejím prodloužení se pravidla nijak nemění. Dochází pak pouze k opakování jednotlivých dní z tabulky, kterou najdete níže v článku.

Pod zmíněnou tabulkou najdete přehledně vypsány porce, které si můžete dopřávat v jednotlivé dny.

Princip diety spočívá v nízkém přijímání sacharidů. Jelikož tělu nedodáváte sacharidy, ze kterých si bere, za normálních okolností, energii, začne spalovat tuky. 

Doporučuje se jíst cca co 3 hodiny pět jídel denně, a to v přiměřených porcích. Nepřecpávejte se, ale snažte se jíst tak, abyste neměli hlad. Poslední jídlo byste neměli jíst později než ve 20:00. 

Časové rozpětí si však můžete určit sami, a to v závislosti na svém životním stylu a pracovní době.

Dostatek tekutin je samozřejmostí. Denně se snažte vypít 2-3 litry neslazené tekutiny, jako je čistá voda nebo čaj. 

Dovoleno je pít také kávu, ovšem v menším množství a pouze tehdy, kdy je v dietním plánu vyhrazen čas na pití mléka. 

Jako o u jiných diet se snažte příliš nesolit. Velké množství soli není zdravé a navíc sůl zbytečně dehydratuje organismus.

Jídelníček

Dodržujte poctivě zásady mléčné diety. Jídelníček je určen na dobu 13 dní, během které můžete zhubnout až 8 kg! 

Po ukončení diety, pomalu najíždějte na “normální” stravování, ale dodržujte přitom zásady zdravé výživy. Jezte hlavně světlé maso, zeleninu, ovoce, vynechte sladkosti, uzeniny a výrobky z bílé mouky.

Doporučujeme vám využít toho, že jste zhubli. Snažte se udržet si svou váhu. V případě, že se po mléčné stravě začnete přejídat sladkostmi nebo hned začnete vyhledávat fast foody, dostane vaše tělo šok a můžete se těšit na jojo efekt.

Zjistěte více o jojo efektu přímo od Prof. MUDr. Rajko Dolečka, DrSc. 

Dobře jste si vše promysleli a chcete to zkusit? Zaujala vás mléčná dieta Rajko Dolečka? Jídelníček není nijak náročný a s trochou snahy vám bude chutnat. Pojďme se do toho pustit!

Jídelníček mléčné diety od Rajka Dolečka obsahuje mléčné výrobky, maso, zeleninu a ovoce.
zdroj: zdravi.euro.cz

Chcete-li si protáhnout mléčnou dietu na 16 dní, jídelníček se nijak nemění. 14. den jezte, jako 6. den v tabulce, 15. den, jako 7. den a 16. den ukončete opakováním 8. dne z tabulky.

Říkáte si, že byste tento styl hubnutí zvládli? Výborně! Držíme vám palce. Výsledky stojí za to. 

Nezapomeňte ale nikdy na své pocity. Pokud byste se během diety cítili slabě, bylo vám nevolno nebo byste pociťovali jakékoliv příznaky nějaké alergické reakce, ihned s dietou přestaňte a vyhledejte co nejdříve odborníka.

Pokud toužíte zhubnout rychle a efektivně, může být právě redukční dieta od Rajka Dolečka pro vás to pravé. 

TIP: Nevíte, co uvařit ze zeleniny? Skvěle poslouží známá a účinná požíračka tuků!

Informace, které jsou v článku uvedeny, nemusí být dostatečné pro každého. Vhodnost diety je závislá na zdravotním stavu každého jedince. 

Rozhodnete-li se s dietou, jejíž hlavní složkou je mléko, začít, nezapomeňte dodržovat správný dietní plán, viz uvedená tabulka a dostatečný pitný režim. 

U této diety je obecně doporučováno omezit náročnější sport, jelikož je tělo oslabeno změnami, se kterými se vyrovnává. Zdravá procházka nebo lehký běh je ale vítaný.

Nezapomeňte také odpočívat, protože spánek je pro regeneraci organismu a správný proces hubnutí velice důležitý!

Snižování váhy za pomoci mléka má své výhody i nevýhody. Je čistě na vás, zda se pro tuto formu spalování tuků rozhodnete. 

Pokud budete dodržovat jednotlivé kroky a vnímat, co vám říká tělo, můžete se v budoucnu těšit ze štíhlejší postavy. Tak směle do toho!

Další zajímavé tipy

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.