Efektivní metody na hubnutí doma

0 782

Chcete zhubnout?

Nemáte čas ani chuť chodit do fitness centra?

Poradíme vám, jak efektivně hubnout doma s pozitivními výsledky.

Není to nic těžkého, stačí jen trochu úsilí a pevné vůle.

Spousta z vás obdivuje filmové hvězdy či modelky, které si udržují perfektní postavu a vypadají skvěle za každých okolností. Bohužel ne každý z nás má možnost věnovat formování postavy tolik času, jako je tomu u celebrit. Základem celého procesu domácího hubnutí je zdravá životospráva, pestrá strava, pravidelné cvičební návyky a chuť udělat něco pro své zdraví i krásu.

Jak začít s hubnutím?

Základem každého domácího hubnutí je účinný plán na cvičení a vhodně sestavený jídelníček (dietncviceni-a-hubnuti-domaí plán). Než se pustíte do zásadních změn svého jídelníčku a cvičení samotného, poraďte se nejdříve se svým lékařem, co je pro vás vhodné.

Zejména starší lidé, lidé se značnou nadváhou nebo ti, kteří se s něčím léčí, musí cvičení i stravu přizpůsobit svému aktuálnímu zdravotnímu stavu.

Pokud by vám během hubnutí cokoliv nevyhovovalo, tělo se dokáže ozvat. Rozhodně však zapomeňte na nějaké drastické diety, hladovění či zbytečně přehnanou fyzickou zátěž, neboť i zde platí, že všeho s mírou.

Dietní jídelníček

Optimální příjem kalorií můžete zjistit na některé z kalkulaček, jež najdete na internetu plno. Zjistíte tak, kolik toho sníst a přitom nepřijímat zbytečně mnoho kalorií a udržet tak ideální váhu. Postupně pak krok za krokem toho množství začnete snižovat.

Nejlepší co můžete udělat, je zapisovat vše co během dne sníte. Snadno si tak spočítáte příjem kalorií a případně pak upravíte jídelníček podle potřeby. Omezte či ještě lépe zcela vynechejte jednoduché cukry a tuky.

Vyřaďte z jídelníčku smažené pokrmy, cukr, sladkosti, bílé pečivo a vše co je z bílé mouky. Rovněž nevhodné jsou slazené nápoje. Naopak zpestřete svou stravu zeleninou, ovocem, zkrátka potravinami, které mají vyšší obsah vlákniny.

Místo vepřového masa jezte například ryby. Pomalé a postupné předělání jídelníčku dokáže velké zázraky, nesmíte však spěchat a chtít zhubnout během pár dní. Chce to čas, protože kalorie se musí omezovat postupně, radikální a příliš rychlou změnou byste si naopak uškodili, nejen co se týká zdraví, ale snaha by byla zbytečná, neboť to co shodíte, by vrátil typický jo-jo efekt.

Cvičení na zhubnutí

Součástí efektivního domácího hubnutí musí být cvičení, zejména aerobní. Nemusí to být pouze klasické cvičení, ale jakákoliv fyzická aktivita, kterou vydržíte provozovat minimálně 20 minut, a zvýší vám tepovou frekvenci.

Zkuste rychlejší chůzi, pomalý běh, skákání přes švihadlo, aerobik, tanec u rádia a podobně. Dokonce i úklid domácnosti patří k hubnoucím aktivitám.

Výhodou je možnost fyzické aktivity v klidu domova. Kromě těchto jednoduchých triků, lze třeba místo jízdy výtahem začít chodit po schodech. Během cesty do práce v MHD vystoupit o pár zastávek dříve a zbytek dojít pěšky. Na škodu nejsou ani cvičební pomůcky, které si pořídíte domů. Skvělý je rotoped či běžecký pás, které stačí používat 20 až 30 minut každý den. K tomu si kupte pár menších činek na jednoduché domácí cviky. Zjistěte jak cvičit na rotopedu.

Procvičte celé tělo

Není dobré, když se zaměříte jen na jednu oblast těla, naučte se procvičovat každou část – ruce, nohy, stehna, břicho, záda a další. Pro každou partii zvolte vhodné cviky, které doplníte dalšími aktivitami jako běhání, jízda na kole, tanec, aerobik, plavání a podobně. Důležité je, aby se vždy aktivovala každá část těla, k čemuž snadno přispěje efektivní cvičení na míči, na kterém zapojíte skutečně každý kousek těla.

Jak hubnout krok za krokem?

Prvním krokem je jak už jsem zmiňovala úprava jídelníčku, kdy budete pomalu snižovat množství přijímaných kalorií. Postupně by se měl příjem snížit zhruba o 250 až 500 kalorií v průběhu několika týdnů. Nepřekračujte maximální hranici 500 kalorií, o které svůj denní příjem snížíte, protože by mohlo tělo začít ztrácet vedle tuku i svalovou hmotu, navíc většinou zareaguje tak, že začne váhu naopak nabírat.

Jídelníček měňte postupně a opatrně. Kdo pije slazenou kávu, nemusí hned ze dne na den přestat sladit úplně, ale místo dvou kostek si dejte jen jednu, po nějakém čase půlku a nakonec cukr vynechejte. Máte chuť na solené oříšky nebo chipsy? Klidně si dejte, ale nesmíte sníst celý sáček, vždy si jen trochu odsypte na malý talířek a to snězte. Načatý sáček uložte tak, aby nebyl na očích, nebude vás to lákat si ještě přisypat další porcičku.

Přehled hubnutí

Každou provedenou změnu si zapisujte i s poznámkou, co vám prospívá a co ne. Uvidíte tak, jak případně zlepšit své stravování nebo které cviky přidat. Poznamenejte si i délku běhání, počet dřepů či kliků, kolikrát jste zvedli činku, jak dlouho jste jezdili na rotopedu atd.

Je dobré, když pojmete domácí hubnutí jako hru, kterou budete hrát pravidelně, zvyšovat její obtížnost, prodlužovat čas hraní tedy cvičení a hubnutí vám půjde mnohem snadněji.



Žádné komentáře

Zanechte odpověď