11 nejlepších cvičení na rychlé hubnutí

2
6806

Každý jsme jiný, a proto nám budou vyhovovat i jiná druhy pohybů a cvičení.

Nicméně si myslím, že „cvičení“, které zde uvedu budete provozovat rádi a s chutí.

A o to přeci jde.

Dělat věci, které nás baví a ještě u toho zhubnout nějaké to kilo.

Tyto cviky by jste měli doplnit vhodnými jídly, aby jste proces hubnutí podpořili i správnou stravou.

Pokud Vás téma vhodných jídel zajímá, tak si můžete přečíst tento článek, ve kterém se dozvíte o devíti chutných jídlech, které jsou vhodné do diet.

V tomto článku se nebude ani tak jednat o cviky jako o pohyby, které jsou účinné na hubnutí. Díky těmto aktivitám půjdou kila dolů!

Chůze

Pokud z nějakého důvodu nemůžete běhat, tak chůze je ideální příležitostí jak začít pomalu spalovat kila. Sice nedosáhnete takových výsledků jako u běhání, ale pomůže Vám to vyčistit si hlavu a soustředit se na těžké pracovní úkoly.

Pokud s cvičením začínáte tak pravidelná chůze může mít pro Vás i lepší účinky než běh, protože na běh potřebujete vhodné body a hlavně jíž trošku zpevněné klouby, aby nedošlo k nějakému nepříjemnému zranění.

Takže začněte napřed pravidelně chodit na vycházky a pak teprve běhat kratší vzdálenosti.

Chůzí se dá zhubnout mezi 5 – 8 kaloriemi za minutu, takže takové 45 minutová procházka každý druhý den již může být zajímavá.

Nepočítaje ostatní pozitivní faktory, které chůze má.


TIP: Nezapomeňte také posílat své klouby nějakým skvělým doplňkem stravy. Aktuálně si zde můžete přečíst vynikající recenzi přípravku GS Condro Diamant. Jedno z nejlepších přípravků na zlepšení pohybového aparátu. Zjistěte co si o něm myslím.


Jízda na kole

Skvělá a velice populární forma sportu v České Republice, která má dlouholetou tradici. Před každou jízdou na kole je důležité mít plán.

Když máte v hlavně cíl kam chcete dojet, tak se budete opravdu snažit, aby jste tam dojeli a bude na to potřeba i dostatek energie, takže Vaše tělo bude opět hubnout.

Na cyklistice je krásné, že můžete za pár chvil dojet poměrně daleko a ani se příliš nezapotíte(pokud zrovna nejedete směrem do kopce).

Podíváte se na místa, kde jste nikdy předtím nebyli a opět si krásně vyčistíte hlavu.

Navíc pokud pojedete s přáteli, tak si užijete i spoustu legrace a celkově z této činnosti budete mít dobrý pocit. Vyzkoušeno!

Plavání

Nad plaváním spousta lidí ohrnuje nos a jejich důvody mě nepřestávají překvapovat.

Vykašlete se na tyto argumenty. Ruku na srdce. Plavání je jedno z nejlepších cvičení, jaké vůbec můžete dělat.

Používáte totiž při něm celé svoje tělo. Ať už vědomě, či nevědomě.

V každé pracovní činnosti je neadekvátním způsobem namáhaná páteř a zádové svaly. Díky plavání tyto svaly uvolníte a dáte jim novou energii. Díky plavání můžete například předejít nepříjemným bolestem hlavy a častým pocitům únavy.

Je to jen takové doporučení, ale měli by jste chodit plavat sami. Když vidím jak jdou 2 lidé spolu a 45 minut propovídají, 15 prosedí venku a necelých 20 minut plavou, tak vždycky kroutím hlavou.

Takovým způsobem Vám plavání moc nepomůže. Proto jděte raději sami a nastavte si za cíl, že uplavete třeba 10 bazénů. A choďte pravidelně. Vaše záda Vás budou milovat.

Tanec

Ať už někde v klubu nebo na oficiálnější kulturní akci, tak při tanci toho opět spálíte poměrně hodně. Pokud Vás tanec příliš neláká nebo se Vám nelíbí, tak nevadí.

Můžete využít některý z jiných tipů. Při tanci se totiž pohybujete poměrně svižně a díky tomu roste tepová frekvenci a s ní i efektivnost spalování tuků.

Existují stovky druhů tanců. Stačí si vybrat nějaký, který Vám vyhovuje a můžete začít. Věřte mi, je to zábava.

Sex

Dříve než strachy přeskočíte tento krok, tak si uvědomte, že sex je přirozenou součástí našeho života. Lidé obvykle ve spojitosti s tímto slovem mají takový divný pocit, jako by to do společenské konverzace nepatřilo.

Ale to je zase jiný příběh. Spousta studií dokazuje, že sex je velice efektivní nejenom z hlediska hubnutí, ale i lidské psychiky a pohody. Každý z nás ho potřebuje.

Cvičení se závažím

Asi nejpravděpodobnější věc, kterou si představíte, když se řekne cvičení.

Cvičení se závažím bych řekl, že už je spíše pro pokročilejší jedince, protože je zde velice důležité dbát důraz na techniku. Pokud necvičíte cviky dobře, tak si můžete přivodit zdravotní potíže. Proto bych doporučil napřed vyhledat nějakého fitness trenéra a sním se poradit.

Ovšem pokud cvičíte s malými váhami, tak to nebude nutné. Stačí, když si daný cvik nastudujete na internetu. Pokud ještě nemáte svůj posilovací trénink na hubnutí, tak se můžete inspirovat zde.

Závěrem si k jednotlivým aktivitám ukážeme kolik lze při nich zhubnout kalorií. Jedná se průměrné hodnoty k jednotlivým váhovým kategoriím.

Tabulka kalorií, které spálíte při cvičení | PainAndGain.cz

Obecně by se dalo říci, že nejlepšími cviky na hubnutí jsou kolektivní sporty, při kterých toho naběháte tolik, že si to ani neuvědomíte.

  • Tennis,
  • volejbal,
  • fotbal,
  • košíková,
  • squash,

ale třeba i ping pong jsou skvělé druhy sportů, při který spalujete opravdu značně. Pravidlo hubnutí vždy vychází z Vaší tepové frekvenci. Ve svém novém článku jsem se rozepsal o různých cvicích na míči, které by Vám také mohli pomoci.

Pokud se při sportu potíte, tak je to jen dobře. Vaše srdce bije jako o závod a vy krásně hubnete. Jak už bylo avizováno, tak tyto aktivity doplňte vhodnými hlavními jídly a skladbou jídelníčku. Nic více třeba nebude.

Je to opravdu takto jednoduché.

Po každém takovém to cvičení je kriticky důležité jaké jídlo sníte. Doporučuji se zásobit proteinovými tyčinkami, které skvěle doplní vyváženou porci živin po cvičení.

Základem každého takového cvičení je ho dělat poctivě. Ze začátku se Vám to líbit moc nebude, protože tělo nebude třeba zvyklé na větší pohyb, ale pokud se budete potit a cvičit poctivě, tak dosáhnete své vysněné postavy.

Další důležitou věcí je disciplína. Zpracujete si velice jednoduchý plán, kterým se budete bez výjimky řídit. Postavte si ho tak, aby jste vždycky věděli, že s největší pravděpodobností budete mít v tuto chvíli čas.

Mohl by vypadat jednoduše třeba takto:

  • Pondělí 19:00, plavání
  • Středa 17:30, sport s přáteli
  • Sobota 12:30, kolo/posilování

Časy si nastavte pouze orientačně. Samozřejmě se můžete něco stát, že svůj trénink budete muset zrušit, ale žena co hubne běhemopravdu se to snažte dodržovat.

Zapomeňte na slova typu „Dneska jsem již unavená, dneska se mi nic dělat nechce.“,  „Nechám to na zítra.

Zítra je taky den.“. Takhle svého cíle nikdy nedosáhnete. Disciplína a dobrý plán je rozdíl mezi vítězi a poraženými. Co chcete být? Proces hubnutí je vlastně test psychiky a charakteru člověka.

Pokud svému plánu budete věřit a budete ho dělat poctivě, pak se budete cítit dobře.  Navíc jste vše udělali, tak jak jste si nastavili a nepochybně se to projeví na výsledcích.

Plán nemusí být extrémně náročný, když začínáte. Stačí začít malými cvičeními po večerech, ale navyknout si na pravidelnost. Pak můžete postupně přidávat na intenzitě a tréninků během týdne zařadit více.

Plavání

Skvělá věc pokud to s cvičením myslíte opravdu vážně. Když s cvičením začínáte, tak je dobré chodit ze začátku alespoň měsíc 1-2x týdně na hodinu plavat.

Aktivujete totiž v těle všechny svaly, které si postupně zvykají na zátěž. Plavání Vás sice značně unaví, ale garantuji Vám, že druhý se ten se budete cítit skvěle a energicky.

Snažte se uplavat co možná nejvíce bazénů. Pokud chodíte s kamarádkou / kamarádem, tak se snažte plavat místo neustálého povídaní.

Na povídání se pak můžete zastavit na kafe někdy jindy. Neustále se setkávám, jak lidé chodí do bazénu plavat, ale spíš se jen tak brouzdají ve vodě povídají si.

Tohle by neměla být Vaše cesta. Vaše myšlení by mělo být takové, že když už jste si udělali na cvičení čas, tak by jste měli opravdu cvičit a nebrat to jak návštěvu povídavého kroužku.

Proto by pro Vás počet uplavaných bazénů měla být priorita. Povídám toho moc nezhubnete.

Jízda na kole

Pokud jsou venku vhodné podmínky na kolo, tak cyklistika je opět ideální příležitost, jak zhubnout nějaké to kilo. Jenomže u nás je cyklistika brána trošku jinak.

Jedete z místa A pár kilometrů do místa B, tam si dáte kafe/pivo/zákusek a tak dále a jedete zpět.

Tímto stylem toho opět příliš nezhubnete. Stačí držet již zmíněné věci, že výlet budete brát jako trénink. Pokud Vás ostatní brzdí, tak si udělejte výlet sami. Kolo určitě asi nebude patřit k druhou cvičení, které budou nějak pravidelné a budou vždy záležet na podmínkách. Mějte vždy připravenou alternativu.

Běhání

S tímto buďte ze začátku trošku opatrní. Pokud máte menší nadváhu, tak se běhání vyhněte obloukem. Hrozilo by, že se zraníte, protože by to byla velká zátěž na Vaše kolena, klouby a páteř. Začněte napřed s plaváním nebo jízdou na kole a až poté s krátkým běhy. Nezapomeňte na vhodnou obuv, které je při běhání velice důležitá.

Doporučoval bych koupit speciální běžeckou obuv. Nestojí ani příliš mnoho. A pokud si nejste jistí, zda je pro Vás běhání vhodné, tak to konzultujte se svým lékařem, který Vám určitě doporučí cvičení, která budou vhodná přímo pro Vás.

Sport s přáteli

Nadpis zní možná divně, ale myslím tím třeba tenis, squash, volejbal nebo prostě co máte rádi.

Pokud máte na toto dobrou komunitu přátel, tak toho určitě využijte. Při takových sportech vykonáváte spoustu pohybů a navíc trénujete i svůj postřeh.

Když se při takovém sportu zapotíte, tak můžete v klidu konstatovat, že takový trénink měl smysl, protože jste zaručeně vypotila spoustu kalorií.

Posilování

Podle mě je to věc, ke které by jste se měli propracovat pokud chcete začít hubnout. Napřed by si tělo mělo zvyknout na nějakou pravidelnou zátěž typu plavání, jízda na kole, běh apod. a pak by jste měli teprve zařadit posilování.

Vaše tělo se totiž výše zmíněnými typy cvičení zpevní a posilování Vám tak půjde daleko lépe. Pokud jste již ve fázi, že chcete začít cvičit, tak doporučuji přečíst zásady pro cvičení v posilovně.

Pokud by jste chtěli cvičit doma, tak článek na toto téma je v přípravě a v nejbližší době ho zde určitě objevíte.

Malá rada na závěr. Pokud se rozmýšlíte zda jít cvičit nebo ne, tak vždycky myslete na to proč ano.

Důvody proč ne hoďte za hlavu. Ať se daří! Kdyby jste potřebovali poradit, tak se neváhejte zeptat v komentářích.

Všechny tyto sporty mohou být potenciálně náročné na klouby. Je proto vhodné využívat nějakou vhodnou kloubní výživu, která zefektivní pohyb Vašich kloubů a zpevní vazy okolo.

Takovým skvělým doplňkem je famózní Proenzi 3 plus.

11 nejlepších cvičení na rychlé hubnutí
5 (100%) 4 votes
Předchozí článekPříklad cvičebního plánu na hubnutí doma
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

2 KOMENTÁŘE

  1. mam 108kg a merim 170cm je mi 53let.posledni mesice jsem pribrala 8kg.potrebovala bych shodit alespon 20kg a nevim jak na to.vetsinou mam nejvetsi hlad vecer a mam porad chut na jidlo a to npredevsim na nezdrave.prosim o radu.dekuji martina

    • Dobrý den,

      určitě napřed začněte správnou stravou. Kila jdou nahoru, protože nejíte správně. Resp. Váš příjem energie je vyšší než její výdej. Toto musíte optimalizovat. Mrkněte na tento článek o tom jak by měl jídelníček vypadat – http://painandgain.cz/priklad-vyvazeneho-zdraveho-jidelnicku. Pokud máte hlad večer, tak si dejte zeleninu. Konzumace většího množství sacharidů nebo nezdravých tuků nejen večer je opravdu problém. Hodně štěstí 🙂

      Milan

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno