Dejte celulitidě sbohem: 4 tipy, jak se jí zbavit

Celulitida trápí velké množství žen. A i přesto, že jde o zcela přirozený jev, nemůžeme říct, že bychom ji na sobě viděly rády. Existuje ale několik zaručených způsobů, jak její projevy zmírníte, nebo se jí dokonce úplně zbavíte.

Celulitida je přirozený jev a postihuje až 90 % žen. Na těle ji vidíte jako zvrásněnou kůži připomínající kůru pomeranče. Způsobuje ji tuková tkáň, v níž se ukládají odpadní látky a narušují tkáň v pokožce, která se projevuje jako celulitida. Ale nemusíte zoufat, této své nevzhledné kamarádky se můžete jednoduše zbavit. Bude to chtít ale pevnou vůli, dávku odhodlání a trpělivost. A v neposlední řadě to chce správně nastavenou mysl, která bude pracovat ve váš prospěch a která vás nenechá věřit v zázračné tělové mléko, které vás zbaví celulitidy jen tak. Na druhou stranu, hýčkat své tělo různými mléky, peelingy a masážemi rozhodně není na škodu.

Jste to, co jíte

Tohle rčení zná snad každý z nás, málokdo nad ním ale přemýšlí a řídí se jím. Pokud ale chcete cokoliv změnit na svém těle, ať už půjde o hubnutí, zpevnění, nebo zbavení se celulitidy, strava je to, čím byste měly vždy začít. Zejména pokud jste dosud byly zvyklé jíst nepravidelně, nebo většinu vašeho jídelníčku tvořila donáška a rychlá občerstvení. Vyhýbejte se umělým sladidlům, rafinovanému cukru, alkoholu a pozor i na příliš velké množství kávy, zejména té slazené a s mlékem.

Hledejte zdravé náhrady

Co změnit? Nezkoušejte ze dne na den kompletně předělat celý svůj jídelníček. Tento krok nevede k efektivnímu výsledku. Raději do stravy postupně přidávejte zdravé potraviny a třeba smažená a tučná jídla se snažte nahradit zdravější variantou. Do jídelníčku zařaďte vlákninu, zeleninu, ovoce nebo luštěniny. Tukům se vyhýbat nemusíte, je ale důležité najít ty správné, proto se zaměřte více na rostlinné oleje, oříšky, semínka, ryby nebo například avokádo.

Dbejte na pitný režim

Vedle jídla je ze všeho nejdůležitější pitný režim. Ovšem slazené vody a limonády vám úplně nepomohou. Vůbec nejlepší je čistá voda. Dochutit si ji můžete třeba citronem, mátou nebo si do vody přidat okurku. Jestli čistou vodu opravdu nezvládáte pít, sáhněte po přírodních sirupech, ty rozmíchejte ve džbánu s vodou a postupně na dávce ubírejte a snižujte tak sladkost. Uvidíte, že za chvíli nedáte na čistou vodu dopustit a na slazenou limonádu se ani nepodíváte.

Vody byste denně měli vypít kolem 1,5 až 2 litrů. V horkých letních dnech klidně i více. Nejjednodušeji toho dosáhnete tak, že budete mít vodu neustále po ruce. Připravte si proto k práci velký džbán s vodou a snažte se ho celý vypít. Osvěžení si můžete dopřát také v podobě vodního melounu, který je sladký a obsahuje hodně vody, a tak se i jeho konzumace promítne do denní dávky pitného režimu. Stejně tak například okurka či šťavnaté ovoce. U toho ale pozor na fruktózu.

Pohyb je základ

A v neposlední řadě byste se měly hýbat. Zejména když máte sedavé zaměstnání, do kterého se dopravíte autem a celý den tak vlastně nezvednete zadek ze židle. Věříme, že každý do svého denního rozvrhu nacpe alespoň 30 minut nebo hodinu obyčejné chůze, cvičení zaměřeného na zmírnění celulitidy či jiný pohyb. Stanovte si cíl, například že se půjdete na hodinu projít alespoň 5krát do týdne, nebo že vystoupíte o zastávku dřív a zbytek dojdete, případně vyměňte auto za kolo, jestli vám to možnosti dovolují.

Zdroj obrázku: Maridav / Shutterstock.com

Co se cvičení týče, najděte si takové, které je zaměřeno na problematické partie, zejména boky, břicho, hýždě. Efektivní jsou klasické dřepy, zvedání pánve, ale i chůze do schodů. Nebojte se najít si svého trenéra nebo trenérku, který/která vám se cvičením pomůže a nejen že vám ukáže správné cviky a nastaví vám cvičební plán, ale funguje i jako motivátor, který vás bude hnát vpřed a nenechte se odradit, když změny neuvidíte hned.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.

X