Syrovátka a hubnutí – vše co potřebujete vědět

0
1556

Syrovátka je zdravý prášek, který by neměl chybět ve Vašem jídelníčku při hubnutí. Vzniká při výrobě sýrů, tvarohů a másel. Má žluto-zelenou barvu a jejích chuť slaná a výrazně hořká. V takovém stavu není příliš poživatelná, a proto se pomocí procesu demineralizace z ní dělá prášek, který je již nasládlý a snadno poživatelný. Jaký je tedy vztah syrovátky a hubnutí?

Obsahuje velké množství vitamínů a snadno stravitelných bílkovin. Jedná se hlavně o vitamíny:

  • B1
  • B6
  • B12
  • C
  • E

Obsah bílkovin se pohybuje od 50 – 70% a tím pádem se také velice dobře hodí pro sportovce pro budování svalové hmoty.

Přečtěte si také článek ohledně bílkovin a jejich návaznosti na hubnutí a budování svalové hmoty.

Bílkoviny naše tělo tráví delší dobu, a proto se díky syrovátce oddálí pocit hladu. Syrovátka má také blahodárné účinky na pleť. Pomáhá hlavně v boji s akné.

Jak pomáhá syrovátka s hubnutím?

Syrovátka je nízkotučná a má vysokou nutriční hodnotu. Hodí se jako náhrada jednoho denního jídla v dietách. Nenahrazujte však důležitá jídla dne jako snídaně, obědy nebo večeře. Užijte ji vždy pouze na svačinu. Důležitou látkou, která syrovátka obsahuje je laktóza. Laktóza je nezbytná pro naše trávení a to je jeden z důvodů, proč má syrovátka pozitivní vliv na hubnutí. Díky podpoře trávení dochází k detoxikaci našeho organizmu a celkově zlepšení metabolismu.

Skvělým způsobem pomoci Vaší dietě je zařadit proteinové koktejly, které jsou vyrobeny ze syrovátky, a které Vám pomohou spolehlivě doplnit potřebnou dávku bílkovin za den.

Sušená syrovátka a hubnutí

Jak už bylo napsáno výše, jedná o skvělý doplněk strana na hubnutí, kterým si můžete nahradit jedno denní jídlo. Sušená syrovátka je navíc velice levná a dá se koupit od 35 do 60 Kč za 500g. Také množství Vám vydrží týdny.

Nutriční hodnoty sušené syrovátky:

V 100g najdete: 1520 kJ (362 kcal), z toho: bílkoviny: 12,7 g, sacharidy: 75,8 g, tuky: 0,5 g.

Sami vidíte, že sušená syrovátka má velice nízký obsah bílkovin, protože obsahuje hlavně sacharidy. To se může zdát jako problém, protože po sacharidech se přeci tloustne, ale u syrovátky tomu tak není. Když jíte rýži, brambory, těstoviny, pečivo a podobné přílohy, tak to jsou také vyloženě sacharidy. Díky tomu, že zařadíte sušenou syrovátku, tak tělo vyřadí z rutiny příjmů těchto sacharidů a bude přijít sacharidy s úplně jinými vitamíny a minerály.

Optimální by však bylo užívat syrovátkový protein, který obsahuje velké množství bílkovin a nízké množství sacharidů. Jenomže cena je zde již v řádu několika set korun. Se syrovátkovým proteinem budete však lépe budovat svalovou hmotu,  kterou si i při hubnutí

Ohodnoťte tento příspěvek!
Předchozí článekÚčinky medu na hubnutí – skutečná fakta
Další článekJak začít hubnout: 1. krok, který Vám změní život
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno