Skutečné důvody proč se Vám nedaří hubnout

0
1610

Začali jste cvičit, omezili jste sladké, možné jste si najali i fitness trenéra, ale stále nemůžete dosáhnout tížených výsledků?

Možná děláte některou ze 3 chyb, o kterých si povíme v dnešním článku. Někdy se totiž může stát, že začnete hubnout a třeba po týdnu se již rafička na váze nechce pohnout směrem dolů.

Tyto 3 důležité důvody Vám ukáží proč se Vám nedaří zhubnout  a možná také nastíní důvody proč tomu tak je.

Hubnutí je o čísle na váze, ne?

MetrSnažíte si o hubnutí něco přečíst? Splněno. Poctivě cvičíte? Ano. Jíte dostatek vlákniny? Ano! Tak kde může být zakopaný pes? Problém může být v tom, že chceme výsledky hned. Každý den se třeba 3x vážíme a děsíme se co se děje, že nehubneme. Tělesná váha se během dne mění až o 3kg!

Problém je tedy tedy takový, že se spíše psychicky ubíjíme a dostáváme se do depresí. A s tím je třeba začít bojovat. Hubnutí není o tom pomyslném čísílku na váze. Hubnutí je o tom, že se chcete cítit dobře a nikoliv o tom, aby číslo na váze bylo tolik a tolik.

Přestaňte se tedy vážit každý den a raději se soustřeďte na to jestli máte z hubnutí dobrý pocit a jestli Vás to uspokojuje. Pokud se cítíte lépe, máte více energie a dobrý pocit, tak to je přesně to co by jste měli chtít. Pokud to takhle půjde pár dní/týdnů uvidíte sami, že i ty čísílka na váze se pohnout směrem dolů. Dobrý pocit z kvalitního jídelníčku a hubnutí jsou spolu jednoznačné provázané. Hubnutí tedy začíná v hlavě.

Je dobré také využívat levné pomocníky, kteří Vám s hubnutím mohou pomoci. Jedná se zejména o tyto 3 druhy potravin:

Je pečivo opravdu důležité?

Pokud se domníváte, že princip hubnutí je skrytý v tom, že bude například jíst celozrnné pečivo a nízkotučné chlebamléčné výrobky tak jste těžce na omylu. Proč vlastně jíme tolik pečivo? Je to jasně z historického hlediska, když nám naše maminky a tatínkové říkali: „A co si namažeš na chleba?“ .. „A to si sebou na svačinu snad namažeš alespoň nějaký rohlík, ne?“ .. „Pečivo je přece zdravé, jedli ho i naše babičky!“.

Poznáváte alespoň některou z těchto vět?

Myslím si, že určitě ano.

Upřímně, většina z Vašich babiček pravděpodobně nebyla hubená atletka, když toto tvrdila. Je to tak?

Obvykle bývá pečivo doprovázeno tučnými domácími produkty jako máslo, uzené, špek atd. a tyto produkty bývají označovány za „zdravé“, protože s nimi již lidé stravují od nepaměti. NESMYSL! Je to jen přežitek doby. Pečivo je zabiják veškerých diet! 

Pro někoho je to možná těžko pochopitelné, protože možná takto jí celý život, ale to bude právě ten problém. Nechce se nám totiž měnit zaběhlé zvyklosti ještě, když nás do okolí hlučí, že to bez pečiva nebo jiných výrobků nejde. Ale jde.

Zkuste omezit pečivo a to hlavně v odpolední a večerních hodinách. Uvidíte, že jen tato drobná úprava bude mít pozitivní vliv na Vaší hmotnost a zdravé. Více jsem o tom napsal v tomto samostatném článku, Pečivo totiž obsahuje velké množství sacharidů(a to i to celozrnné!), který naše tělo dlouho a složitě  zpracovává. Jednoduše pečivo, šunky, sýry atd. nahraďte na chvíli zeleninou, ovocem, jogurty, tvarohy a dobře upečeným kuřecím, hovězím nebo rybím masem. Uvidíte sami ten zázrak.

Okolí Vám bude tvrdit, že je to přece mono dieta, že jíte pořád to samé. Ale kde pak. Vždyť existuje tolik druhů zeleniny, ovoce, mas, luštěnin atd., že si můžete jídelníček udělat krásný i bez pečiva. Tím nechci říci, že ho máte ze svého jídelníčku naprosto vyřadit. Pouze se snažím naznačit, že při konzumaci v odpoledních a večerních hodinách již naše tělo tak velkou spoustu sacharidů nestíhá zpracovat a tím pádem je ukládá do tuků. Zkuste to tedy na chvíli bez pečiva. Alespoň pár dní na zkoušku. A uvidíte sami.

Máte sedavé zaměstnání?

Máte sedavé zaměstnání a snažíte se přesto každý den chodit cvičit? Snažíte se tedy udělat maximum pro to, aby váha šla dolů, ale přesto to je nic moc? Není se čemu divit. Jedno pohybové cvičení totiž nevykompenzuje těch několik hodin, které trávíte v práci například u počítače. Navíc se z takového zaměstnání cítíte pravděpodobně unaveni a nic se Vám nechce. To je v pořádku. To je normální. Ovšem co s tím? Je to jednoduché.

Snažte se pohyb dohánět kde to jen jde. Máte například v práci výtah, kterým jezdíte? Nechte ho odpočinout a jděte po schodech. Sedíte u počítače několik hodin v kuse a příliš nevstáváte? Nastavte si například na telefonu upozornění po hodině a jděte se napít, pro jídlo, na záchod apod. Prostě se trošku rozhýbat. Váš metabolismus tím nezakrní. U sedavého zaměstnání je také vhodné využít nějaké doplňky stravy, které Vám s hubnutím pomohou. Skvělý je například Lipoxal Effect.

Pokud trávíte málo času s rodinnou, tak jděte večer na procházku. Je to rozhodně lepší než koukat celý večer na televizi. Tyto malé krůčky v kombinaci s těmi, které jsem zmínil výše, mohou udělat opravdové zázraky. Uvidíte sami, že když budete pracovat na těchto doporučeních z tohoto článku, že se výsledky brzy dostaví.

Další zajímavé články

Skutečné důvody proč se Vám nedaří hubnout
5 (100%) 1 vote

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno