Je zbytečné držet dietu na dovolené, ale jak nepřibrat? Inspirujte se v našem článku!

Dovolená představuje ten skvělý čas, kdy unikáme od svých každodenních povinností a zkoušíme nové věci.

Tyto dny také často bývají synonymem shovívavosti k našemu dietnímu plánu.

Obvykle se totiž snažíme alespoň nějakým způsobem svůj stanovený jídelníček a fyzické aktivity dodržovat.

Na dovolené však tyto věci lze dodržovat jen komplikovaně, protože pokud ještě v nějaké cizí zemi cestujete, na tyto věci jednoduše nezbývá čas.

Z tohoto úvodu vyplývá, že shazovat kila během dovolené není možné.

Je to skutečně pravda?

Ale kdeže!

Těchto 8 chytrých tipů Vás přesvědčí, že hubnutí na dovolené je nejen možné, ale i snadné!

1. Přibalte vlastní potraviny

Pokud cestujete vlastním vozidlem a máte dost úložného prostoru, můžete si s sebou přibalit některé oblíbené trvanlivé potraviny. Známé a osvědčené potraviny Vaši dietu podpoří, a dopřejete díky nim svému tělu alespoň některé pokrmy, na které je zvyklé.

Za dobrý nápad na cesty považuji například oblíbené cereálie, luštěniny, arašídové máslo, jerky maso, proteinové tyčinky, zelené a bylinkové čaje či kávu. etc. Na první cestovní den je také možné nachystat si výživnou svačinku v podobě toastů, mixů zeleniny, aj.

Na dovolené ale bývá obvykle poměrně teplo (pokud necestujete na sever), a tak by Vám připravené jídlo na celodenní výlety stejně příliš nevydrželo. Proto s sebou nevozte potraviny, které toho moc nevydrží a jež by se mohly při vyšší teplotě během cesty zkazit.

Máte samozřejmě možnost si pořídit i chladničku do auta, ale pokud jedete pryč na delší dobu, nachystané suroviny Vám stejně nevydrží moc dlouho. Vezmete si něco málo na první dny, ale dříve či později bude stejně nutné vyzkoušet místní kuchyni a potraviny.

2. Vyzkoušejte místní restaurace

Pokud na dovolené hodně cestujete, tak určitě zatoužíte ochutnat tamní speciality.

Vůbec si s nějaký dietním plánem nedělejte starosti a prostě je ochutnejte.

Jestliže celý den cestujete, hodně chodíte nebo plavete, Váš energetický výdej je vyšší než obvykle – tím pádem se na Vaší figuře ochutnání i tučnějších jídel nepodepíše tak, jako kdyby jste je dopřáli na oběd v práci.

Byla by přeci škoda navštívit jiné zajímavé místo na světě, a přitom celou dobu jíst to samé, co doma.

Zajisté zkonzumujete hodně ovoce a zeleniny, grilované ryby a další rozmanité tamní potraviny. Uvidíte sami, jak konzumace většího množství ovoce, ryb, jiných druhů jídel a zeleniny bude mít pozitivní vliv na Vaší váhu – i pokud neklesne, tak se ale rozhodně ani nezvýší!

Občas si bez výčitek svědomí dopřejte i nějakou tu sklenku vína nebo koktejl, ale všeho s mírou.

Vřele doporučuji porozhlédnout se po trzích s čerstvým ovocem, zeleninou a dalšími potravinami. Pokud totiž máte možnost ve svém ubytovacím zařízení vařit, můžete si takto zdravě dopřát i některý svůj oblíbený dietní pokrm!

Zdravý a výživný oběd na dovolené u moře
Zdroj: oldedelmarsurgical.com

3. Nevynechávejte snídani

Na dovolené je extra důležité dopřát si každé ráno výživnou a plnohodnotnou snídani.

Během dne toho totiž pravděpodobně hodně nachodíte, budete plavat nebo vyvíjet jiné fyzické aktivity, pro jejichž vykonávání Vaše tělo potřebuje dostatek energie.

K snídani si dopřejte klidně větší množství jídla.

Na dovolené určitě budete mít pestrý výběr z mnoha druhů potravin, které si budete moci na snídani dát. Ideální snídaňové potraviny představují ovoce, saláty, celozrnné pečivo, kvalitní sýry a šunky nebo vajíčka.

Ochutnejte od každého trochu a uvidíte co Vám nejvíce lahodí.

S pečivem je třeba zacházet opatrně. Tento náš článek o pečivu v dietě Vám srozumitelně nastíní vše důležité, co potřebujete o těchto potravinách v rámci hubnutí a fitness stylu vědět.

4. Snažte se co nejvíce hýbat

Během dovolenkových dní se toho pokuste co nejvíce nachodit. Můžete tak relativně pohodlně zkoumat město či okolní přírodu a přitom spálíte kalorie navíc!

Nezapomeňte si na každou dovolenou vzít pohodlné, kvalitní a pevné boty, ve kterých se dobře chodí. Obyčejné žabky nejsou na delší procházky vůbec vhodné. Pokud chcete předejít tvorbě nepříjemných puchýřů a otlaků na chodidlech, nechte si je maximálně tak na tu pláž.

Jestliže se bojíte nepohodlí pevné obuvi kvůli horku, zvolte odvětrávané botasky, které jsou určené i do velmi teplého počasí. Další skvělou variantu obuvi na delší chození i do terénu představují také pokrokové ponožkoboty.

Chůze samozřejmě nepředstavuje jedinou možnost. Pokud jste zvolili dovolenou u moře, místo dlouhého válení na pláži se raději věnujte intenzivnímu plavání, které Vám také pomůže spálit nějaké ty kalorie.

Buďte kreativní a využívejte možností, které Vám daná lokalita poskytuje!

5. Zkoušejte nové věci

Když jste na dovolené, Vaše tělo pozná změnu oproti každodennímu rytmu, na který je běžně zvyklé.

V kombinaci s jinými druhy jídla, pití a pohybu vytvoří magickou formuli, která bude opět mít pozitivní účinky na Vaši hmotnost a celkové rozpoložení.

Dále také velice záleží na tom, abyste zkoušeli i nové zážitky.

Dle mého názoru je život příliš krátký, abychom si mohli dovolit válet se celý den u vody a nic jiného nezažít. Vždyť totéž můžeme dělat i doma na zahradě u bazénu!

Samozřejmě, že jeden nebo dva dny v rámci odpočinku ničemu nevadí, ale postupně se začněte poohlížet po nějaké té zábavě a fyzické aktivitě.

Cestujte, zkuste se naučit surfovat, poznávejte nová místa, dělejte skupinovou jógu, vyzkoušejte lanovou dráhu, potápění… Dejte šanci čemukoliv, z čeho byste mohli mít nějaký nový vzrušující zážitek a hlavně radost.

Když je člověk pozitivně naladěn a zároveň fyzicky aktivní, mnohdy žádnou dietu nepotřebuje.

Je prostě šťastný.

Surfování jakožto ideální fyzická aktivita na dovolené u moře
Zdroj: wallpapic.com

6. Malé porce vícekrát denně

Určitě nechcete mít na dovolené takový ten nepříjemný pocit plnosti a nafouklého břicha.

Vyvarujte se proto konzumace velkého množství jídla najednou.

Rozložte si porce jídla rovnoměrně do celého dne. Dopřávejte si svačinky v podobě ovoce, zeleniny, oříšků, či v případě intenzivnější fyzické aktivity i proteinových tyčinek, nápojů, etc.

Tři jídla denně nejsou v rámci dovolené nejvhodnější volbou. Potřebujete být neustále plní energie, ale zároveň žaludek nepřeplňovat, jinak by se Vám třeba po příliš vydatném obědě nic dělat nechtělo.

Jedinou výjimku tvoří již zmíněná snídaně, která by vždy měla být vždy bohatá a měla by člověka adekvátně zasytit.

Během dne ale pak na svačiny volte spíše lehko stravitelné a nízkokalorické potraviny. Nepotřebujete do sebe soukat další pečivo nebo smažené řízky. To jsou potraviny, které Vám nijak dobře neudělají.

7. Dodržujte pitný režim

Tento bod je podstatný vždy a za všech okolností, ergo to není jiné ani v případě dovolené.

Čím více se hýbete a vyvíjíte náročnou fyzickou aktivitu, tím větším množstvím tekutin musíte svůj organismus zásobovat.

Pijte rovnoměrně v průběhu celého dne.

Nenechte to dojít do stavu, kdy vyloženě pocítíte žízeň. V takovou chvíli už je prakticky pozdě, protože Vaše tělo je dehydrované. To se pak může odrazit i na chuti a energii k tomu něco aktivně dělat.

Jestliže jste na dovolené v teplých krajinách, 2-3 l. neslazených tekutin denně jsou rozhodně potřeba.

Nezapomínejte ale, že i pokud se chystáte vyšlápnout nějakou horu za studeného počasí, tak toho pravděpodobně dost vypotíte – tudíž ani v těchto případech pitný režim nepodceňujte!

Na každou delší cestu, túru nebo výšlap si berte dostatek čisté vody. Ideálně se navíc ujistěte, že bude později možné další pití někde zakoupit.

Různé drinky, víno ani pivo do příjmu tekutin nepočítejte. Slazené a alkoholické nápoje sice člověka osvěží, ale nemají tak význačnou schopnost tělo zavodnit, ba naopak po nich člověk dostane větší žízeň.

8. Omezte nezdravé mlsání

Touto částí mám na mysli převážně potraviny z častých a oblíbených minibarů, kterými disponuje snad každý slušný hotel.

Tyto minibarové pamlsky a nápoje jsou ošidné v tom slova smyslu, že je máte hned po ruce a proto je tak snadné podobným lákadlům podlehnout. Jde často o potraviny nabité solí a cukrem a alkoholické nápoje, rovněž plné zbytečných prázdných kalorií.

Otestujte tedy svou pevnou vůli, a nechte minibar po dobu svého pobytu nedotčený. Poděkuje Vám za to nejen Vaše tělo, ale při check-outu i peněženka. Raději se seberte a zajděte si na trhy, kde si na zobání můžete nakoupit třeba zdravé oříšky či čerstvé ovoce a zeleninu.

Samozřejmě nezapomínejte na to, že jste na dovolené, a s tím faktem jde ruku v ruce i nutná vnitřní benevolence v tom, co si dopřejete.

Pokud tedy jdete kolem stánku se zmrzlinou a dostanete na ni chuť, rozhodně si ji neodpírejte!

To poslední, co na dovolené potřebujete, je nějaká extrémní vnitřní deprivace a ochuzování se o pozitivní aspekty života, které si v běžném striktním režimu mnohdy nedopřejete.

Snažte se proto kontrolovat primárně množství a porce zkonzumovaných pamlsků, a pokud možno se vždy pokuste vykompenzovat příjem těchto kalorií odpovídajícím energetickým výdejem.

Zdravá dovolenková snídaně složená z důležitých potravin na pláži
Zdroj: www.hyperhealthnut.co.uk

Závěrem

Pokud Vaše hubnutí na dovolené dopadne neslavně, vůbec nezoufejte.

Jistě se domů vrátíte plní dojmů. Přijedete odpočatí a připravení pustit se do dalších nástrah pracovních dní.

S tímto dobrým pocitem jde ruku v ruce i motivace pustit se do nového pokusu o hubnutí.

Můžete začít třeba tím, že si přečtete další hubnoucí články na PainAndGain a vyzkoušíte některé z tipů, které se v nich dozvíte.

A rozhodně si nelamte hlavu z toho, že jste na dovolené hřešili!

Raději vzpomínejte na všechny ty krásné zážitky.

Hodně úspěchů!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.