Jak začít hubnout: 2. krok, který Vám změní život

První díl seriálu – Jak začít hubnout: 1. krok, který Vám změní život

V návaznosti na první díl si ukážeme druhý krok, který Vám změní život a usnadní cestu k vaší vysněné postavě. Každé Vaše jídlo by mělo být složeno z bílkovin, tuku a nízkého množství sacharidů. Bílkoviny jsou důležité, protože jsou základní stavební jednotka svalové hmoty, takže konzumací bílkovin a pravidelným cvičením budete budovat svalovou hmotu a spalovat tuky. Jíst tuky je nezbytné, protože je v nich obsažena spousta vitamínů a tělo je potřebuje. Již v minulém článku jsem avizoval, že je důležité musíte omezit sacharidy a ne tuky! Ale musíte dbát na to jaké tuky budete konzumovat. Tato problematiky je řešena v článku důležité tuky při hubnutí.

2. Jezte bílkoviny, tuky a zeleninu

 

Váš denní příjem bílkovin by měl být někde mezi 40 – 60g. To je takové minimum, které by jste měli dodržovat. Jaké jsou nejlepší zdroje bílkovin?

Maso – snažte se jíst hlavně kuřecí maso, které obsahuje nízké množství tuku. Je to velice dietní a snadno stravitelné maso, proto je na hubnutí velice vhodné. Občas to doplňte hovězím, vepřovým nebo dalšími druhy mas. Dbejte však na to, aby jste jedli pouze libové maso. To je totiž zdroj bílkovin. V tučných částech jich moc nenajdete. Vyvarujte se také uzenin a většiny druhů salámů, které obsahují velké množství tuků a solí. Skvělou variantou na svačiny je třeba sušené maso nebo opravdu kvalitní šunky s velkým obsahem masa. Za takové výrobky si sice budete muset připlatit, ale konec konců děláte to pro svoje zdraví a to je to nejcennější.

Ryby – další skvělý zdroj bílkovin a důležitých tuků. Ryby obsahují velice kvalitní druh bílkovin, které naše tělo dokáže během cca 2h strávit. Kdežto vepřové nebo hovězí maso naše tělo tráví v průměru 7 hodin. Což je obrovský nepoměr. Účinné hubnutí spočívá v tom, že budete jíst snadno stravitelná jídla. Proto jsou ryby ideální. Navíc jsou zdrojem vitamínů D, A a skupiny B. Pokud jste četli článek o tucích, na který jsem odkázal v úvodu, tak už víte jaké tuky jsou ty „zdravé“. Ryby obsahují právě tyto zdravé tuky a to konkrétně omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

Obecně u mas je velice důležitá jejich příprava. Vyvarujte se smažení, které znehodnocuje obsah bílkovin. Zvolte proto jinou tepelnou úpravu. Například pečení, dušení nebo grilování. Když už zvolíte smažení, tak na pánvi kam kápnete malé množství olivového oleje.

Tvaroh – nízkotučné tvarohy jsou perfektním zdroje mléčných bílkovin. Obsahují jich opravdu velké množství. Jedna vanička 250g tvarohu obsahuje až 30g bílkovin.

Vejce – hodně se o nich spekuluje zda by se měly do zdravé stravy zařazovat, protože obsahují velké množství cholesterolu. Vejce obsahuje okolo 200mg cholesterolu. Největší zdroj bílkovin u vejce je z bílku, takže to je část vejce, které by Vás měla zajímat. Žloutek totiž obsahuje velké množství tuků a to jak těch zdravých, tak těch nezdravých. Zdravé tuky sice převažují, ale pokud si budete například dělat vejce vařená nebo míchání, tak doporučuji omezit počet žloutků na polovinu. Tzn., že když si budete dělat například 2 vařená vejce na svačinu, tak z jednoho z nich jednoduše vyloupněte žloutek. Z věřeného vejce to jde velice snadno.

Jaké zvolit druhy zeleniny při hubnutí a dodržování zdravého životního stylu? Jako výborný zdroj vitamínů by jste neměli přehlédnout tyto druhy zeleniny:

  • Brokolice
  • Zelí
  • Salát
  • Kedlubna
  • Celer
  • Květák
  • Špenát
  • Kapusta
  • Okurka

Výhodou zeleniny je, že jí můžete sníst velké množství a nemusíte se ohlížet na to kolik obsahuje sacharidů. V období diet je zelenina skvělý zdroj živin a měli by jste jí do svého jídelníčku zařadit.

Jako zdroje tuků jsme si uvedli maso, ale je dobré tyto zdroje jěště doplnit o jiné druhy tuků. Mělo by se jednat hlavně o:

  • Máslo
  • Olivový olej
  • Kokosový olej

V posledním 3. díle se podíváme co je nezbytně nutné, kromě jídla, aby jste dosáhli svého cíle. Dodržujte výše uvedené rady a rafička na váze půjde zaručeně dolů. Navíc se budete cítit skvěle, protože nebudete tělo zatěžovat nezdravými věcmi, které tráví složitě a dlouho.

Třetí díl seriálu  – Jak začít hubnout: 3. krok, který Vám změní život

Další zajímavé tipy

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.