Jak začít hubnout: 1. krok, který Vám změní život

0
1184

Na světě existuje spousta „ověřených“ diet, které fungují. Existuje tedy spousta metod jak dostat váhu svého těla dolů. Většina těchto diet Vám bude radit ať téměř nejíte. Budete pak sice vidět, že rafička na váze půjde dolů, ale už si neuvědomíte, že si tím způsobujete zdravotní problémy a svému tělu spíše ubližujete. Ty metody, které Vás nenutí hladovět jsou vždy založeny na jednom ze tří principů, o kterých Vám zde budu postupně psát. Dnes začneme prvním principem, bez kterého to v oblasti hubnutí prostě nejde. Energetický příjem z potravin musí být nutně  menší než výdej. To odráží první krok, který Vám změní život.

 1. Snižte ve své stravě obsah cukrů a škrobů

Jedná se o naprostý základy, který musíte dodržovat. A když je zde uvedeno cukry, tak se nemyslí jen ten bílý cukr, který všichni dobře znáte, ale hlavně další druhy sacharidů, které jsou obsaženy např. v pečivu, přílohách apod. Pro začátek se smiřte s tím, že sacharidy jsou obsaženy naprosto ve všem do čeho kousnete. Ale jak už Vám intuice asi napovídá, tak v některých potravinách jsou obsaženy více a v jiných méně. Pro Vás bude tedy bude důležité maximalizovat výběr těch, kde jich je obsaženo méně. Proč vůbec omezovat sacharidy?

Je to kvůli inzulínu, který všichni znáte ve spojení s diabetiky, kteří ho musí pravidelně užívat. Inzulín totiž snižuje hladinu cukru v krvi. V případě, že jíme moc sacharidů, tak právě inzulín musí hodnotu cukru v krvi snižovat. Když tedy jako zdravý člověk omezíte příjem sacharidů, tak dojde k poklesu hladiny cukru v krvi a tím i k poklesu inzulínu – těloho ho nebude muset tolik produkovat. Když omezíme příjem sacharidů, tak je daleko větší šance, že tělo začne spolu s přijatými sacharidy spalovat i tuky. Celý princip je tedy založený na tom, že prioritně neomezíte příjem tuků, ale příjem sacharidů. Z tuků vyberete ty tuky, které jsou tělu prospěšné. Více se o tomto tématu dozvíte v příštím díle. Pro ilustraci přikládám graf studie, kde část lidí hubnula omezováním tuků a část lidí omezováním sacharidů. Výsledky můžete posoudit sami.

hubnutí omezováním tuků vs. omezováním sacharidů
Snižování obsahu sacharidů ve stravě je jednoznačně lepší metoda jako začít hubnout než snižování tuků.

Jak sacharidy omezit? Vysoký obsah sacharidů má většina příloh. Jako brambory, rýže, těstoviny apod. Začněte se snižování sacharidů právě tady. Ale zase to nepřežeňte. Tělo sacharidy potřebuje. Jednoduše to omezte alespoň na polovinu. Když teď jíte 100g brambor, tak jezte 50g. Další postup je nahrazovat přílohy zeleninou. Ta sice také obsahuje sacharidy, ale již jiný druh. Pro diety je samozřejmé, že nebudete konzumovat výroby s čokoládou ani jiné sladkosti. A když už tak v omezené míře a nepravidelně(jednou za čas). Pomatujte, že cesta poznání jak začít správně hubnout je dlouhá. Vše je o studiu potřebných informací a trpělivosti. PainAndGain.cz Vám s tím pomůže.

Druhý díl seriálu  – Jak začít hubnout: 2. krok, který Vám změní život

Jak začít hubnout: 1. krok, který Vám změní život
5 (100%) 1 vote
Předchozí článek5 druhů cvičení, díky kterým půjdou kila dolů
Další článekJak začít hubnout: 2. krok, který Vám změní život
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno