Jak změnit stravu pro úspěšné hubnutí bezbolestně i hladu

0
1974

Už bylo konec neúspěšných pokusů. S tímto jednoduchým návodem se konečně povede dotáhnout hubnutí na správnou trasu.

Určitě znáte ten stav, kdy si uvědomíte, že vaše postava už není taková jaká byla před časem nebo není taková jakou jste chtěli. Následuje vynaložení úsilí, které však nepřinese sebemenší výsledek. Kromě ještě nižšího sebevědomí a výčitků se kterými sníte další kus čokolády a vzdáte to se slovy: „Bylo mi souzeno, vypadat takhle…“

Nevzdávejte se předčasně… Stačí mít dobrý plán a půjde to i bez kručení v břiše a s tou děsivou chuti na sladké.

Nekupujte a vyhoďte TOHLE

Uvědomte si, co vlastně jíte. Je to jídlo, které si koupíte. Začněte tedy s tím, že jídlo, které se nehodí nebo škodí už jen pohledem na něj, nebudete kupovat. Co nebude v domě, to nesníte. Tuto část ovládnete zcela zejména, pokud jste vy osoba, která obstarává nákup v domácnosti. Jinak máte možnost třeba sdělit své požadavky svým rodičům či partnerům. Vysvětlete jim, o co vám jde.

Tato rada by byla bezcenná, kdyby tu chyběl klíč k řešení, které jídlo se nehodí či škodí. Je to jednodušší než si myslíte…

300x300.png

Vyřaďte, co nejvíc (klidně všechny) zpracovaných potravin (prošly strojem, továrnou na jídlo, nenajdete je takové na poli či v přírodě) – obsahují mnoho solí, cukrů, ochucovadel i dráždidel vaších chutí
Zaměřte se na odstranění (průmyslových) cukrů a nahraďte je přírodou. Ponechat si můžete (chcete) ovoce či med.

Kupujte hodně zeleniny a čerstvého jídla – maso, luštěniny, zelenina, ořechy,…

Omáčky a dochucovadla (kečup, magi, ..) vyhoďte, nahraďte jej jednodruhovým kořením bez solí
To by mohlo pro začátek stačit…

Jezte dostatečně VŠEHO

Diety jsou zaměřený na omezení kalorií a celkově přijaté potravy. Jenže to není cesta, jak uspět v délce na dlouhou trať či maratonu, závod, o který nám jde.

Jezte rozumně velké porce celkový objem kalorií za den by měl být zhruba 2000 kcal (přesnější výpočet se dozvíte v článku Jak na jídelníček), což je dostatek manevrovacího prostoru. Potřebujete přijímat dostatek bílkovin i tuků, sacharidů ve stravě máte určitě dostatek (či příliš) už teď.

Nebojte se mít velký kus masa, vejce, používat olivový olej nebo konzumace ořechů (s určitou mírou). Tuky z těchto zdrojů jsou spíše neškodné (u masa je to stále celkem sporné, ale určitě nebudete jíst tolik tučného masa, aby vám to škodilo).

Když si vypočítáte kolik kalorií je jídlo, které si připravíte bez všech hotových omáček či polotovarů, budete příjemně překvapení velikostí porcí.

Jen dostatečný příjem bílkovin vás zachrání od chutě na sladké a nebude pořád šmejdit do ledničky pro něco dobrého na zub. Zbavíte se nočních náletů na ledničku. (A velmi pravděpodobně dlouhodobě ušetříte i peníze.)

Pro zamezení chutě na sladké i nějakých velkých náletů je nutné přežít první náznaky této chuti. Ona odejde… Musíte posilovat svou vůli, po celkem krátké době chuť na sladké již mít nebudete. Dodejte tedy všechny tři hlavní složky v dostatečném množství a za pár dnů se můžete stát „vítězi“ nad sladkým.

Podobně to funguje i se solí, když ji budete omezovat.

Kolikrát denně jíst?

Je to celkem jedno. Není důležitý počet, ale návyk na jídlo. Lidé hubnou s jedním velkým jídlem denně i se šesti menšími. Vše je jen o návyku vašeho těla. Naučte své tělo i mysl příjímat potravu třikrát denně v určitý čas, pak jezte třikrát, ale čas opravdu dodržujte, jinak budete mít hlad a pomalu se bude stroj jménem tělo hroutit.

Máte na to!

Věřte tomu procesu, není to radost začít takto „natvrdo“, ale věřte, že po prvním týdnu si zvyknete a pomalu začnete milovat nové chutě i pokrmy, které si připravíte. Dostanete pravou energii z jídla, budete méně unavení a navíc získáte i lepší náladu, protože celá ta cesta bude veselá a už v průběhu budete cítit změnu.

Napište si seznam potravin, které si koupíte, vymyslete si pár jídel, připravte si je dopředu na více dnů/porcí a začněte klidně hned.

Doplňte svůj den cvičením, klidně tím s vlastní váhou, který zvládnete za pár minut, a ztracenou energii doplňte třeba špenátem s kuřecím a rýžovými nudlemi – rychlé a jednoduché jídlo.

Tak kdy začnete?


Jak změnit stravu pro úspěšné hubnutí bezbolestně i hladu
4.5 (90%) 2 votes
Předchozí článekJak zdravě zhubnout krok za krokem?
Další článekZáklady správné techniky bench pressu ve 3 krocích
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno