TOP 3 diety pro hubnutí

0
835

Snažíte se zhubnout a hledáte konkrétní dietu, která bude pro Vás ta pravá?

Všude na internetu jsou jich desítky a Vy nevíte kterou si vybrat?

Z toho důvodu jsem připravil článek, který nabídne nejlepší tři diety pro hubnutí, které jsem našel.

Jedná se o diety, které jsou podle mého názoru rozumné, a kterými se má smysl zabývat. Tím samozřejmě nechci říct, že nějaké jiné nebudou fungovat nebo, že jsou špatné, ale tyto se mi jednoduše zdály nejlepší.

Předtím než si ukážeme jednotlivé diety, tak bych Vás upozornil, že samotná dieta není instantní recept na úspěch.

Pokud se Vám díky ní nepodaří po prvním týdnu zhubnout xy kilogramů, tak to neznamená, že je dieta špatná.

Naopak musíte vytrvat a držet se svého cíle, že chcete zhubnout. Nemějte tedy zbytečné deprese, že výsledky se nedostavují ihned. Rychlé diety pro hubnutí jednoduše neexistují a vždy je třeba trpělivosti. Pokud chcete svojí hubnutí podpořit, tak bych doporučoval zvážit využití nějakého doplňku stravy. Velice se osvědčil například známý Lipoxal Effect, na který jsou perfektní ohlasy.

Nyní již k samotným dietám.

1. Paleo dieta pro hubnutí

Jedná se o jednu z nejznámější diet, a která je na českém internetu nejhledanějších. Její princip by se dal shrnout do těchto bodů:

  • Zelenina tvoří přibližně značnou část jídelníčku
  • Zaměření se na potraviny s vysokým obsahem bílkovin
  • Omezení nezdravých tuků a zaměření se na zdravé
  • Správná konzumace ořechů a ovoce během dne

Tato dieta se odkazuje na principy, které jsou staré více než 10 000 let. Tzn. zaměření se na potraviny, kterédieta-bez-peciva byly v tehdejších dobách dostupné ještě před nástupem masivního zemědělství. Ve své podstatě tedy tato dieta říká to, že by jste se měli vyvarovat jakýchkoliv výrobků z obilovin jako je např pečivo. S tímto naprosto souhlasím a o pečivu a hubnutí jsem již zde na PainAndGain.cz psal také článek. Dalšími „zakázanými“ potravina jsou brambory, mléčné výrobky a jakékoliv průmyslově vyráběné potraviny. Paleo dieta je tedy založená na vyšším příjmu bílkovin, menším příjmu sacharidů a nezdravých tuků a naopak si zakládá na příjmu zdravých toků z ryb a ořechů a kvalitní zelenině.

S úplným omezením mléčných výrobků bych zde úplně nesouhlasil, protože jsou v některých směrech tělo prospěšné. Nicméně v Čechách jsou mléčné výroby součástí každodenní stravy většiny lidí a to hlavně nejrůznější sýry a jogurty apod.

Většina těchto potravin je ale velice tučná a obsahuje převážně nezdravé tuky(rozdíl mezi zdravými a nezdravými tuky se můžete dočíst zde). Tím pádem se domnívám, že má smysl je v rámci této diety omezit na minimum, ale ne je úplně vyřadit. Jak by tedy mohl vypadat tedy příklad jídelníčku pro Paleo dietu?

  • Snídaně: Míchaná vejce s kousky cibulky nebo bylinek  + zelenina
  • Oběd: Losos/tuňák se zeleninovým salátem a nakrájeným avokádem
  • Svačina: 1 ks ovoce + 40g ořechů
  • Večeře: Zeleninová polévka + vařené hovězí

Zhodnocení Paleo diety

Dle mého názoru se jedná o skvělou dietu pro začátek Vašeho hubnutí. Naučí Vás totiž přemýšlet o jídle trošku jinak, že nemusíte jíst každý den rohlíky nebo chleba, aby jste se „zasytili“. Jasně, jedná se o nejlevnější variantu potravin, ale to máte stejné jako s benzínem do auta.

Pokud do auta budete lít nekvalitní benzín, tak se mu také časem zadře motor a vy budete muset dát nemalé peníze za opravu. Ušetříte tedy z krátkodobého hlediska, ale ve výsledku můžete zaplatit ještě daleko více. Obdobně je to s Vaším tělem.

Pokud nechcete do svého zdravé stravy a hubnutí alespoň trochu investovat, aby jste se v budoucnu cítili lépe, tak Vám tato dieta nepomůže. Navíc si myslím, že investované peníze Vás naopak přinutí zásady této diety dodržovat, protože víte, že Vás to stojí peníze a z toho důvodu budete chtít za tu cenu dosáhnout i výsledků.

2. Alkaline dieta a hubuntí

 Hned na začátek bych rád řekl, že tato dieta je vhodná například na 3 dny, aby jste změnili trošku rytmus v tom co děláte. To je velice důležité. Pokud držíte nějakézdrava-stava-na-hubnutí určitou dietu měsíc a jíte podobná jídla stále dokola, tak je třeba udělat trošku změnu a na pár dní změnit systém. Tělo na takovéto změny reaguje pozitivně a uvidíte, že to bude mít skvělé efekt.

O čem je Alkaline dieta?

Je založená na tom, že to, že z naší běžné potravině přijímáme spoustu nezdravých kyselin. Tyto kyselina se pak podle teorie mění v těle na tuk, což vede k přibírání na váze. Hubnutí však není jediný vliv kyselin. Mohou také způsobovat únavu, poruchy jater a ledvin, artritidu atd.

Z toho důvodu se domnívám, že je dobré se na tuto dietu zaměřit, protože tím úplně změníte Vaše stravovací návyky a tím se budete snažit tělo vyčistit. Jaké jídla je vhodné vyloučit z Vašeho jídelníčku? 

  • Maso
  • Obiloviny
  • Alkohol
  • Kofein
  • Mléčné výrobky

Zdá se tedy,  že jste 3 dny, kdy budete držet tuto dietu, nemohli nic jíst! Ale tak to není. Zaměřte se na zeleninu, ovoce a zdravá semínka jako chia, goji, sezam, slunečnice apod.  Jak by tedy takový jídelníček mohl vypadat?

Snídaně: Ovoce + zelený čaj + hrst ořechů

Svačina: Zeleninový salát s olivovým olejem

Oběd: Tofu s fazolemi nebo čočkou

Svačina: Rozmixovaný banán s chia semínky a goji

Večeře: Zeleninový salát se sójou

S ovocem to v odpoledních/večerních hodinách příliš nepřehánějte. Naopak se soustřeďte na kvalitní zeleninu jako klasický listový špenát, kedlubny, hlávkové zelí, květák nebo brokolici. To jsou velice zdravé druhy zeleniny, které by neměli chybět ve Vašem jídelníčku v jakékoliv dietě na hubnutí.

Zhodnocení Alkaline diety

Jak jsem již zmínil, tak se domnívám, že na krátké období má tato dieta smysl a bude mít velice pozitivní účinky na Vaše hubnutí a na to jak se budete cítit. Na každého to však může působit jinak. Jídelníček berte jen jako příklad a ne dogma. Samozřejmě se s ním dá hrát. Líbí se mi myšlenka eliminace masa, mléčných výrobků, pečiva a vajec ze stravy na krátké období. Tuto dietu tedy doporučuji a věřím, že bude mít u Vás skvělé výsledky.

3. Flexitariánská dieta na hubnutí

Myslím si, že o názvu této diety jste ještě neslyšeli! Její název zní tak nějak tajemně a ufounsky, ale nebojte se, vše Vám vysvětlím. Jedná se o dietu s poměrně hezkou myšlenkou. Celá dieta má celkem 5 skupin jídel, které jsou pro tuto dietu určeny.

1. Skupina – „Nová masa“ – Tofu,  sója atd.

2. Skupina – Ovoce a zelenina

3. Skupina – Celozrnné výrobky – čočka, fazole, celozrnné pečivo

4. Skupina – Zdravé tuky – ořechy, semínka, olivový olej

5. Skupina – Sladkosti

Základem této diety je příjem bílkovin, které jsou  z rostlinného původu a ne živočišného. Právě ze zmíněného tofu nebo sóji. To jsou pravděpodobně potraviny, které nejíte každý den, a které by měly nahradit maso. Jenomže je problém konzumovat správné množství bílkovin, aby tato dieta byla efektivní. Z toho důvodu doporučuji k této dietě zařadit ještě proteinové koktejly, které krásně doplní správnou výši denního příjmu bílkovin.

Tuto dietu bych doporučoval vyzkoušet alespoň na 2 týdny, ale se pořádně projevily její účinky. Jak by mohlo vypadat plán této diety?

Snídaně: Sojové mléko, ořechy a ovoce

Svačina: Jablko + celozrnný rohlík s burákovým máslem (zde se dá občas hřešit i nějakou sušenkou)

Oběd: Polévka z čočky nebo fazolí a zeleninový salát

Svačina: Rozmixovaný banán s chia semínky a goji + proteinový koktejl

Večeře: Rizoto s tofu

Jedná se samozřejmě pouze o příklad. Jídla se dají opět různě točit. Opět se jedná o super dietu, díky které do svého jídelníčku dostanete jídla, která normálně nejít a to je účel. Vybočit ze stereotypu a svoje tělo překvapit něčím jiným než smaženým řízkem nebo gulášem. Tato dieta bude mít opět pozitivní výsledky na snížení Vaší váhy.

Zhobnocení Flexiteriánské diety

 Jak jste si mohli všimnou, tak většina diet je založena na příjmu zdravých toků, bílkovin a nízkého příjmu sacharidů(tedy převážně pečiva a příloh). Navíc je tato dieta doplněna o rostlinné zdroje bílkovin jako je sója nebo tofu. Toto jsou krásně stravitelné výrobky, takže v této dietě nevidím žádný problém. Možná se Vám některé ty diety zdají podobné, ale v každé je skrytý trošku jiný princip. Flexeteriánska dieta je tedy založena na vegetariánských jídlech.  Jen bych zdůraznil, že opět nemusíte maso odstranit ze svého stravy úplně, ale pouze ho omezit na minimum a to postupně v čase. Určitě ne ze dne na den, pokud jste například zvyklý jíst různé šunky atd.

Každou dietu je dobré podpořit i nějakými vhodnými doplňky stravy, které Vám pomohou. Podívejte se například na recenzi přípravku Lipoxal Effect. Domnívám se, že tento doplněk by pro Vás mohl být to pravé.

Tuto myšlenku dodržte v každé dietě a bude se Vám hubnout jedna dvě. Akorát jak jsem již řekl, tak to bude chtít trošku píle a trpělivost. Hodně štěstí!

Další zajímavé články

TOP 3 diety pro hubnutí
5 (100%) 2 votes
Předchozí článekNejlepší tipy na hubnutí pro lenochy
Další článek29 + 1 denní výzva hubnutí
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno