TOP3 diety na hubnutí: Co funguje a co ne?

0
1048

S blížícím se létem každý přemýšlí nad tím jak by shodil nějaké to kilo, aby se v létě cítil dobře. Aktuálním tématem se tedy stávají nejrůznější dietní plány.

Na internetu jich můžete najít nepřeberné množství. Dnes bych Vám rád ukázal 3 diety na hubnutí, které opravdu fungují.

Většina diet, které objevíte doporučují jíst v určitý čas přesně stanovená jídla. Ve své podstatě se tomu nedá nic vytknout, ale v dnešní době je to velice komplikované takový plán dodržovat. To co opravdu funguje je poměrně jednoduché a dá se shrnout v těchto bodech:

  1. Měli by jsme o jídle začít více přemýšlet a nechovat se jako většina českých rodin. Je takovou zarytou tradicí například smažit jídla v trojobale, dělat těžké omáčky ze smetany, jíst houskové knedlíky, tučné vepřové maso a tak bych mohl pokračovat do nekonečna. A já se ptám proč? Proč by jsme se měli držet těchto tradičních jídel, které nám nutili našel maminky/babičky? Konzumace takových jídel nás dostává do potenciálních nebezpečí a to nejenom obezity, ale i srdeční činnosti, vysokého cholesterolu atd. Pokud je to i Váš případ, tak nezoufejte. Dnes si ukážeme jak o jídle přemýšlet.
  2. Měli by jsme jíst více druhů zeleniny, které máme k dispozici. Opět by jsme měli začít přemýšlet jinak než jen rajčata, papriky a okurky, které jsou mezi českými rodinami nejběžnější. Měli by jsme do své stravy zařadit například kedlubny, zelí, květák, brokolici, fazole, čočku a další.

Přečte si také:

Nyní se podíváme na ony tři diety, u který si ukážeme co je špatně a co ne. To o co se snažím je vymanit se ze zarytých „tradic“, které jsou obvykle špatně a našemu zdraví škodí.

1. Rychlá dieta

Váha a dieta na hubnutíTato dieta bývá také někdy nazývána dieta 5:2. Radí, že dva dny v týdnu by jste měli konzumovat pouze 600 kalorií na den a zbylých 5 dní si můžete jíst co chcete. Už sami cítíte, že to nedává smysl, ale divili by jste se jak je tato dieta populární. Tato dieta není dlouhodobě udržitelná a vy z ní budete mít spíše špatný pocit a výsledky z ní také nebudou. Cílem každé diety by mělo být snížení příjmu sacharidů a nezdravých tuků jenomže to není vůbec sranda a je to opravdu těžké! Na druhou stranu střídaní dní, kdy jíte hodně, a kdy jíte o 50% je dobré a může to Vašemu tělu pomoci. Nicméně v kontextu této diety je to špatně.

Tato dieta také doporučuje známé pravidlo jíst naposledy v 17:00 a pak už ne. Ó bože, kdy už se konečně zbavíme tohoto nesmyslu! Pokud si dáte v 17:00 večeři a jdete spát třeba ve 22:00, tak ve 20:00 se jěště můžete v klidu najíst. Ovšem vyvarujte se sacharidů a ovoce! Takové potraviny už Vaše tělo nestihne spotřebovat a přebytečná energie by se ukládala do toků a to nechceme.

Klady rychlé diety:

  • Díky střídavé frekvenci příjmu jídla pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a pomáhá nastartovat hubnutí. Hodí se tedy například na prvních 14 dní diety, kdy omezíte příjem kalorií pouze 2 dny v týdnu.

Zápory rychlé diety:

  • Žádný stanovený plán. Celá dieta je založená na Vašem pocitu a v normální dny jíte prostě co chcete(možná proto je to také tak oblíbené) a to je špatně. S tím se dobré výsledky nikdy nedostaví.
  • V dnech, kdy zkrátí svůj příjem kalorií až na 600, což je přibližně na jednu oproti normálu, se můžete snadno dostat do potíží, protože na Vás přijdou chutě na všechna sladká a nezdravá jídla a bude jen na Vaší vůli jak se s tím poperete. Rozhodně to není nic jednoduchého.

2. Dieta na zrychlení metabolismu

 Rychlé hubnutíJedná se o jednoduchou dietu, které je zaměřená na zlepšení Vašeho metabolismu. Tato dieta je logicky zaměřena na odbourávání nezdravých věcí z Vaší stravy. Jedná se zejména o jídla z fastfoodů, sladké limonády, sladkosti, brambůrky, smažená jídla a také alkohol. Při této dietě by jste se mělo zaměřit na konzumaci malých porcí jídla soustředit se hlavně na kvalitu. Nemusíte si vše vážit a dodržovat přesné gramáže, ale měli by jste si zakládat na kvalitních potravinách. Češi jsou obecně hodně zaměření na cenu a to se podepíše na kvalitě potravin. Sakra, jedná se přece o Vaši zdraví, tak obětujte nějakou tu stovku navíc na úkor cigaret, alkoholu nebo nezdravých potravin.

Tato dieta funguje na principu rotace bílkovin, tuků a sacharidů a může být komplikovaná pro mnoho lidí. Kdyby to však bylo jednoduché, tak by to dělal každý.

V oblasti diet by jste obecně neměli věřit svému obvodnímu lékaři, protože ten toho obecně o správné výživě moc neví a je studovaný spíše na odhalení chorob a odstranění jiných potíží. Proto je na místě vyhledat odborného poradce a nechat si poradit. Za sebe bych doporučil fitness trenéry a nebo nutriční poradenství, kde se lidé obvykle setkávají s úspěchem.

Klady diety na zrychlení metabolismu:

  • Tato dieta Vás může naučit jak funguje metabolismus a také jak ho zlepšit. Díky odstraněné špatných jídel ze stravy se budete cítit lépe.
  • Je dokázáno, že lidé touto jednoduchou metodou mohou ztratit až 8 Kg za měsíc a to aniž by museli přidat nároční aerobní cvičení.

Zápory diety na zrychlení metabolismu:

  •  Přijde o spoustu jídel, které jste měli rádi a v některých případech budete značně omezeni tím co můžete jíst

Pokud Váš tato dieta více zaujala můžete si o ní přečíst v angličtině -> zde.

3. Dieta VB6

Toto je velice zajímavá dieta a troufám si říct, že je i nejlepší ze všech, které jsem tu dnes zmínil. Pokud jste byli trpěliví a dočetli až sem, tak se jedná právě o ten bod, kdy se naučíte změnit svoje myšlení o jídle. Metody VB6 není tak ani dieta, ale spíš snaha rozbít hloupé stravovací návyky.

Při aplikaci této diety ze z Vás stane na půl vegan, protože budete jíst převážně zeleninu a ovoce a věřte mi, že pro pročištění těla od škodlivých látek je to to nejlepší co můžete udělat. Nicméně je důležité také do diety zařadit obiloviny a to hlavně fazole, čočku, ovesné vločky a hrách, protože se jedná o velice kvalitní zdroje bílkovin, které v dietě potřebujete.

Celá „dieta“ je postavená na tom, že v případě chuti na něco sladkého si vezmete 2 – 3 kousky sladkého ovoce, což je lepší než brát jiné sladkosti. Potřebné tuky budete doplňovat například z avokáda, ořechů nebo oliv.

Tato dieta má také jedno zvláštní pravidlo a to takové, že tuto dietu budete dodržovat pouze do 18:00 a poté si můžete dát v přiměřené míře i mírně nevhodné potraviny jako alkohol, sýr, hovězí maso a i nějakou tu sladkost. Nicméně držte se pravidla, že poslední jídlo by mělo být cca 2 hodiny před spaním a měli by jste opravdu dodržovat rozumnou míru těchto nezdravých věcí.

Princip této diety by se dal shrnout do 5 jednoduchých kroků:

  • Jezte více ovoce a zeleniny
  • Jezte méně mastných výrobků a výrobků ze zvířat
  • Vařte kvalitní jídlo doma z poctivých surovin
  • Upřednostňujte kvalitu před kvantitou – buďte kvalitář
  • Nezaměřujte se pouze na číslo na váze, hubnutí je vedlejší efekt toho, že žije zdravým životním stylem a cítíte se dobře

 

TOP3 diety na hubnutí: Co funguje a co ne?
5 (100%) 1 vote
Předchozí článekDvakrát měř a jednou řež – Po kolikáté už začínáte hubnout?
Další článekČervená řepa jako startér Vašeho hubnutí
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno