Jak zdravě zhubnout krok za krokem?

0 941

V poslední době se začíná více dbát zdravého rozumu a lidé místo nezdravých a jednorázových diet, volí k hubnutí přechod na zdravý životní styl. Jak vlastně vypadá? Velkou roli hraje jídelníček a fyzická aktivita.

Jednorázové diety nejsou na udržení váhy to pravé. Zelná dieta nebo celerová dieta dokáží odlehčit organismu či ho vyčistit, ale rozhodně je nemůžete drže navždy. Jediné řešení, které je účinné, je zdravé hubnutí, které je pomalé a trvalé.

Jak jíst?

Při zdravém hubnutí je důležité dbát na pravidelnost. Nejlepší je jíst pětkrát až šestkrát denně. Nezapomeňte na snídani, v práci si dejte svačinu a oběd, po příchodu domů svačinu a večer večeři. Dopoledne jsou ideální sacharidy (vločky, pečivo, těstoviny, rýže,…). Na oběd sacharidy a bílkoviny a večer už více bílkovin než sacharidů.

Jaké potraviny jsou vhodnou součástí jídelníčku?

 

jak-zdrave-zhubnout-krok-za-krokemNení úplně nutné, abyste jedli už navždy pouze zdravé potraviny. Občas si můžete dát i něco hříšně dobrého, i když třeba ne úplně vhodného.

Do zdravého jídelníčku ovšem určitě patří bílé maso, libové hovězí a občas i libové vepřové a ryby, mléčné výrobky, zelenina čerstvá a několikrát denně, ovoce hlavně dopoledne.

Dále nezapomínejte na celozrnné výrobky a obilniny, chléb a pečivo, semínka, ořechy, vejce a olej. Se správným složením stravy vám poradí výživový poradce.

Nezapomínejte pít

Je velmi důležité také pít. Denně byste měli vypít kolem dvou litrů. Ideální je obyčejná voda z kohoutu či čas bez cukru. Ovocné šťávy raději řeďte. Po kávě si dejte sklenici vody. Vynechejte sladké nápoje.

Cvičení

Bez pohybové aktivity zhubnete jen velmi těžko. Nejlepší je cvičit alespoň třikrát týdně. I přirozený pohyb je důležitý. Pravidelně choďte, nejezděte výtahem, vystupte z autobusu o zastávku dříve, jezděte více na kole. Na spalování tuku je vhodný běh, plavání, aerobic, spinning, zumba, atd. K tomu přidejte ještě nějaké vhodné posilování. Posilovat můžete v posilovně či doma podle různých videí, které jsou dostupné na internetu. Na zpevnění je skvělé pilates či kalanetika.

Teorie máte načteno dost a teď jen začít. Nedávejte si žádné předsevzetí a data. Začněte prostě teď hned. Stanovte si cíl, přestaňte se vymlouvat a dejte se do toho. Jen tak můžete konečně zhubnout a natrvalo.



Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Žádné komentáře

Zanechte odpověď