5 tipů jak hubnout na dovolené

0
623

Dovolená, ten skvělý čas, kdy chcete uniknout od každodenních povinností. Tento čas bývá také synonymem shovívavosti k Vašemu dietnímu plánu. Obvykle se totiž snažíte alespoň nějakým způsobovat Vás stanovený jídelníček dodržovat a možná občas zajít i do fitcentra. Na dovolené však tyto věci můžete dodržovat jen komplikovaně, protože pokud ještě v nějaké cizí zemi cestujete, tak na tyto věci jednoduše nebudete mít čas.

Z tohoto úvodu vyplývá, že hubnout na dovolené není možné. Je to tak? Není! Těchto 5 tipů Vám ukáže, že to možné je a navíc se budete i skvěle bavit.

1. Příprava jídla? Ale kdepak!

Je až neuvěřitelné jak prostý tento bod je. Není to o žádném omezování a přípravě jídla na dny dopředu, tak jak jste možná zvyklí z domova. Na dovolené bývá totiž obvykle poměrně teplo(pokud necestujete na sever), a tak by Vám připravené jídlo na celodenní výlety stejně příliš nevydrželo. Proto budete zajisté jíst hodně ovoce, grilované ryby, tamní potraviny a občas si dáte  večer i nějakou tu sklenku vína. A hle! Uvidíte jak konzumace většího množství ovoce, ryb, jiných druhů jídel a zeleniny bude mít pozitivní vliv na Vaší váhu. Navíc toho během dne spoustu nachodíte a vypijete hodně vody. Kombinace těchto dvou věcí Vám opravdu prospěje a váha půjde zaručeně dolů. A to bez přílišného omezování!

2. Chce to změnu

Když jste na dovolené, tak Vaše tělo pozná změnu oproti každodennímu rytmu, na který je zvyklé. V kombinaci s jiným druhem jídla, pití a pohybu vytvoří magickou formuli, které bude mít opět pozitivní účinky na Vaší hmotnost. Pokud na dovolené hodně cestujete, tak určitě budete chtít ochutnat tamní speciality. Vůbec si s nějaký dietním plánem nedělejte starosti a prostě je ochutnejte. Pokud jste celý den na cestě, hodně chodíte nebo plavete, tak máte daleko větší energetický výdej než obvykle. Tím pádem se na Vás ochutnání i tučnějších jídel nepodepíše tak, jako kdyby jste ho dali na oběd v práci.

3. Vyzkoušejte nové věci

V předchozím odstavci jsem mluvil o změnách v jídelníčku a o tom, že by jste se neměli bát ochutnávat nová jídla. Dále je to také o tom, že by jste měli vyzkoušet i nové zážitky. Dle mého názoru je život příliš krátký, aby jste si mohli dovolit válet se celý den u moře a nic nezažít. Samozřejmě, že jeden nebo dva dny v rámci odpočinku Vám vadit nebudou, ale posléze se již určitě poohlížet po nějaké té zábavě. Cestujte, vyzkoušejte surfovat, poznávejte nová místa, dělejte skupinovou jógu, vyzkoušejte lanovou dráhu, potápění… Vyzkoušejte prostě cokoliv z čeho by jste mohli mít nějaký zážitek a hlavně radost. Když je člověk pozitivně naladěn a do toho dělá takovéto aktivity, tak žádnou dietu nepotřebuje. Je prostě šťastný.

4. Rozložte porce jídla do celého dne

Určitě nechcete mít na dovolené takový ten pocit „tlustosti“. Vyvarujte se proto konzumace velkého množství jídla najednou. Toto ovšem naplatí na snídani! Na té si naopak dopřejte větší množství jídla. Na dovolené určitě budete mít pestrý výběr z mnoha druhů jídel, které si budete moci na snídani dát. Ochutnejte od každého trochu a uvidíte co Vám nejvíce chutná. Během dne si pak na svačiny berte čerstvé ovoce a zeleninu. Nepotřebujete žádné pečivo nebo smažené řízky. To jsou potraviny, po kterých se příliš dobře cítit nebudete. O tom proč není pečivo vhodné vůbec jíst jsem jíž psal v jednom ze svých minulých článků.

5. Všechno špatné je pro něco dobré

Pokud se Vám nepodaří na dovolené zhubnout, tak vůbec nezoufejte. Jestliže si vezmete k srdci například bod 3, tak jistě přijede plní zážitků. Budete odpočatí se pustit do další nástrah pracovních dní. S tímto dobrým pocitem bude spojeno i to, že se můžete pustit i do nového pokusu o hubnutí. Můžete začít tím, že si přečtete některé další články na PainAndGain a aplikujete nějaký tip, který se v nich dočtete. A nelámejte si hlavu z toho, že jste na dovolené hřešili. Hodně úspěchů!

Další zajímavé články

5 tipů jak hubnout na dovolené
5 (100%) 1 vote
Předchozí článekPečivo a dieta: vše co potřebujete vědět
Další článekOvesné vločky a hubnutí – jsou zdravé?
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno