Zbavte se přebytečného tuku díky aerobnímu cvičení

Velice důležitá součást každého efektivního hubnutí jsou právě aerobní (kardio) tréninky.

Jejich význam je hlavně ve spalování tuků. Mnozí ho ovšem velmi podceňují a argumentují tím, že se přeci zpotí v posilovně, takže nemusí už dělat nic navíc a tuky také spálí.

Pokud ovšem chcete zhubnout tuk, tak musíte aerobní cvičení zařadit, protože tuky v posilovně spalujete daleko méně, než si myslíte. Vhodná kombinace jídelníčku a kardio cvičení vede k zázračným výsledkům.

My se zde, ale nyní budeme bavit pouze o kardiu. Jak by takové cvičení mělo vypadat? Jak by mělo být dlouhé?

Pro každý aerobní workout by bylo dobré si pořídit měřič tepové frekvence. Jedná se o investici řádově tisíc korun, která se však určitě vyplatí. Bohatě stačí i obyčejný model se základními funkcemi.

Tento trénink není učen jen pro zběhlé posilovací mašiny, ale i pro normální lidi, kteří chtějí zhubnout přebytečný tuk. Když už vlastníte měříc tepové frekvence bylo by dobré si říci jak ho vlastně využít. Při kardio cvičení je důležité se držet v tzv. „kardio frekvenci“, která by se měla pohybovat mezi 65 – 75% maximální tepové frekvence. Každý člověk má tuto frekvenci jinou, nicméně dá se spočítat velmi jednoduchým výpočtem takto:

  1. Vezměte číslo 220 a od něj odečte svůj věk (například 20). Dostanete maximální tepovou frekvenci

Maximální tepová frekvence = 220 – 20 = 200

   2. Jak už jsme napsat výše, ideální „kardio frekvence“ by měla být mezi 65 – 75%, takže použijeme klasickou trojčlenku pro zjištění hodnot jednotlivých procent:

 

100% …………… 200

65%   ..…………..  Minimální kardio frekvence

—————————————————————-

Minimální kardio frekvence = = 130

 

100% …………… 200

75%   ..…………..  Maximální kardio frekvence


Minimální kardio frekvence je okolo 150 

Tato oblast je pro cvičení opravdu velmi důležité. Mimo tyto rozmezí totiž nespalujete téměř žádné tuky! Musíte se do této zóny dostat a udržet se v ní, takže zapomeňte na pár dřepů výskokem a minutové odpočinkové intervaly. Pokud chcete začít hubnout, tak se musíte zapotit a pořádně. Ze začátku to bude velice obtížné, ale vydržte to. Po pár cvičeních už nebudete potřebovat tak dlouhé pauzy mezi cviky a Vás trénink bude mít daleko lepší výsledky, které na sobě budete pociťovat.

Kardio cvičení je dobré řadit ob den, aby jste dosáhli optimálních výsledků, ale platí, že tento trénink se nedá přehnat, takže když ho budete cvičit každý den, tím lepší budete mít výsledky. Délka cvičení by měla být v rozmezí 35 – 50 minut + protahování před a na konci.

V příštím článku se podíváme na konkrétní příklad nejlepších kardio tréninků, aby jste měli představu o tom, jak začít cvičit.

Důležité rada na závěr

Buďte trpěliví! Nemůžete po týdnu cvičení chtít zázraky. Pokud s cvičením začínáte tělo si napřed musí zvyknout a pak bude teprve cvičení efektivní. Nikdy nezačnete hubnout bez vhodného jídelníčku. Vyzkoušejte jídla z naší sekce dietní recepty. A nebo nejlépe naše nutriční poradenství, kde se Vám náš partner ZDARMA poradí, jak změnit svůj jídelníček.

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.