Spirulina a 10 benefitů pro zdraví

0
100

Má zeleno – modrou barvu, je extrémně zdravá a často nepochopená nebo přehlížená. Tato rostlina pochází z exotických dálek. Roste třeba v Taiwanu, odkud pochází její velmi kvalitní odrůda. Na zemi najdete další zajímavá místa, kde spirulinu pěstují.

Tato modro zelená sinice se vyskytuje v tropických a subtropických vodách s vysokými koncentracemi uhličitanů a vysokým pH. V současné době je pro svoji bohatost na živiny nejvíce zkoumanou superpotravinou spolu se svojí sestřenicí chlorellou. Intenzivní chuť, bohatý obsah minerálů, vitamínů, stopových prvků a všech esenciálních mastných kyselin. Zde je 10 benefitů spiruliny pro vaše zdraví.

#1 – Detoxikuje těžké kovy

Chronická otrava Arsenem se týká všech lidí na planetě. Dle WHO je většina zemí postižena na poměrně vysokém stupni. Evropa, Spojené Státy. Situace na východě v asijských zemích je ještě horší. Miliony lidí konzumují arsen skrze pitnou vodu a tisíce z nich trpí chronickou otravou arsenem. Neexistuje žádný specifický lék. Proto lidé sáhla po alternativě v podobě spiruliny.

Pacienti dostávali 250mg spiruliny spolu se Zinkem(2mg) dvakrát denně. Byly založena i jedna falešná skupina na vyloučení placebo efektu. Výzkumníci zjistili, že kombinace funguje skvěle. Lidé měli v sobě po konzumaci o 47% menší obsah Arsenu, než na počátku.

#2 – Eliminuje Kandidu

Vzhledem k výzkumům patří druh Kandia k normální mikroflóře v ústech, trávícím traktu a vagíně. Co to znamená? Zkrátka, bez dobré mikroflóry jsme až příliš náchylní k nemocem a chorobám.

Ve skutečnosti je žaludek na vodě a nesprávné trávení důsledkem nerovnováhy střevní mikroflóry. Kandidóza a její přemnožení v organismu je vážný stav, kdy je člověk ohrožen na životě. Jde o jedno z nejčastějších auto imunitních onemocnění dneška.

Kvůli stravě bohaté na cukry a ingrediencím nepřírodního původu je lidstvo od roku 1980 svědkem masivního nárůstu kvasinkových infekcí.

spirulina naštěstí dokáže pomoci. Několik studií na zvířatech ukázalo, že jde o velmi efektivní antibakteriální zbraň. Speciálně v případě infekce Kandidou.

Tato superpotravina dokáže podporovat růst správných bakterií ve střevech, což potlačuje různé infekce v trávícím traktu.

#3 – Zlepšuje průběh HIV/AIDS

Epidemiologové nedávno řešili problém, proč lidé v Japonsku, Korei a Chadu mají tak nízká čísla v oblasti HIV/AIDS. Studie z Journal of Applied Phycology z roku 2012 uvádí, že důvodem může být velké množství řas, konzumovaných v těchto oblastech.

Když výzkumníci požádali 11 dobrovolníků s virem HIV, rozdělili je do 3 skupin. První jedla 5g hnědé mořské řasy každý den. Další skupina jedla 5g spiruliny a poslední skupina jedla kombinaci obou potravin. Po třech měsících byly na světě výsledky:

  1. nebyly přítomny žádné vedlejší efekty
  2. počet bílých krvinek zůstal v nezměněném stavu(nemoc se tedy neposunula)

Výsledky byly natolik ohromující, že jeden účastník pokračoval v testech dále po dalších 10 měsíců. Po této době se mu dokonce zvýšil objem bílých krvinek a pokleslo množství viru v organismu.

#4 – Pomáhá v boji s rakovinou

Dle výzkumu lékařského centra na universitě v Marylandu, ukazují testy na zvířatech zlepšenou schopnost organismu produkovat obranné proteiny proti infekci a formovat další buňky na celkové zlepšení imunity organismu. Díky tomu je tělo odolnější i proti nemocem, jakou je rakovina.

Toto tvrzení není zas tak překvapivé. Za pravdu mu dává více jak 70 studií, které zkoumaly efekt spiruliny na rakovinné buňky.

#5 – Snižuje krevní tlak

Pigment Fykocyanin obsažený ve spirulině má účinky proti vysokému tlaku. Japonští vědci uvádějí, že konzumace této zelené superpotraviny, dokáže zvrátit tento negativní příznak metabolického syndromu.

Tato zpráva je pozitivní pro celou konzumní západní společnost, která má díky tomuto syndromu nakročeno k růstu rizika srdečních chorob, diabetu a mrtvice.

#6 – Redukuje cholesterol

Spirulina umí kromě jiného zabránit ateroskleróze a omezit cholesterol v krvi. Vědci provedli pokus, kdy nakrmili králíky dietou bohatou na cholesterol po dobu 1 měsíce. Poté je krmili 1% a 5% extraktem spiruliny po dalších 8 týdnů.

Po této době klesly hladiny cholesterolu o 26% v skupině s 1% extraktem a o 41% ve skupině s 5% extraktem. Tato studie naznačuje, že čím více spiruliny, tím lepší redukce cholesterolu.

#7 – Snižuje riziko mrtvice

Ve studiích vědci zjistili, že konzumace spiruliny zlepšuje průchodnost cév. Je tedy skvělou prevencí aterosklerózy a snižuje riziko mrtvice a infarktu.

Experimenty prováděné na zvířatech ukázaly opravdu slibné výsledky. Spirulina byla v testech schopna doslova zvrátit škody, napáchané v organismu špatnou stravou. Jaký je to asi pocit, běhat po světě, s opět zdravými cévami?

#8 – Nárust energie

Když se podíváte na chemické složení spiruliny, není divu, že lidé, kteří ji konzumují, mají více energie. Skvělou kombinací je 1 polévková lžíce spiruliny rozpuštěná ve sklenici limetkové šťávy a kostkami ledu.

Tento mix je skvělý na povzbuzení energie v organismu. Je to tím, že látky tohoto mixu, uvolňují cukry z buněk. Led ještě umocňuje nárůst metabolické aktivity a dodá pocit probuzení.

#9 – Urychluje hubnutí

Dieta bohatá na protein, jako je třeba ta spirulinová, podporuje úbytek váhy a redukuje ukládání tuku.

Je to tím, že protein je mnohem náročnější strávit, než například sacharid. Konzumace více proteinu zaručí hladké svaly, minimální přírůstky váhy. Ideální je pak konzumace v ranních hodinách, nebo dopoledne.

#10 – Uvolňuje ucpaný nos

Spirulina je známá jako protizánětlivá superpotravina. Mimo jiné pomáhá při problémech s nosem. Některé studie ukazují její přímý vliv na redukci svědění, ucpaného nosu a kýchání.

Kde u nás sehnat skutečně kvalitní spirulinu

Zdravému životnímu stylu se věnuji už několik let a vyzkoušel jsem nespočet zelených potravin. V současné době užívám Blendea, která mi přijde v této oblasti jako absolutní špička. Skvěle chutná, protože je doplněna mátou a kromě spiruliny obsahuje ještě další prospěšné, zelené superpotraviny. Více se o ní můžete dozvědět ZDE.

 


Spirulina a 10 benefitů pro zdraví
5 (100%) 1 vote
Předchozí článekTOP zdravé a poctivé recepty na vanilkové rohlíčky 2017
Další článekZelená káva na hubnutí: podvod nebo dietní zázrak?
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno