Rozhovor: Opravdový příběh hubnutí paní Dany

Máme pro vás příběh o hubnutí, který si nesmíte nechat ujít!

Paní Dana to dokázala. Opravdu zhubla a o své zkušenosti se s vámi ráda podělí. 

Inspirujte se příběhem paní Dany a svým kilům dejte sbohem!

Kdo je paní Dana

Paní Dana je 34letá žena, která pochází z Prahy. Pracuje jako bankovní úřednice. Mimo práci má také oblíbené koníčky, mezi které patří četba, poslech hudby, sledování filmů a procházky. 

Přesto, že se paní Dana potýkala s nadváhou, sport jí byl vždy blízký, a to hlavně plavání nebo jízda na kole. Nyní, poté co zhubla, se může oblíbeným sportovním aktivitám věnovat naplno, a to společně se svým manželem a 5letou dcerou. 

Do skupiny koníčků paní Dana řadí také dobré jídlo. Nebyl možná právě tento koníček začátkem jejích obtíží s váhou? 

Zjistěte, jak to bylo ve skutečnosti a jak se paní Daně podařilo zhubnout a váhu si následně udržet! 

Pozn.: Paní Dana si přála zůstat v anonymitě. Proto zde uvádíme pouze jméno bez příjmení a fotografií.

1. Co Vás přimělo k rozhodnutí začít hubnout? 

„Je to v celku zábavné. Byla jsem na svatbě své kamarádky. Následně, při prohlížení svatebních fotek, jsem se zděsila. Věděla jsem, že nejsem žádná štíhlá mladice, ale to, co jsem viděla na fotkách bylo horší než to, jak jsem se vnímala při pohledu do zrcadla. Bylo to naprosto otřesné. 

Právě tyto fotografie byly prvním spouštěčem myšlenek na změnu životního stylu. Jak dny ubíhaly, přestala jsem postupně na ony svatební fotky myslet a odložila jsem hubnutí na neurčito. 

Pak to ovšem přišlo znovu. Chtěla jsem si v obchodě koupit nové kalhoty. Žádné z kalhot ve velikosti, kterou jsem si kupovala obvykle, jsem ale nemohla zapnout. Byl to hrozný pocit a pro mě tenkrát zlomový moment. 

Začaly se mi najednou vybavovat vzpomínky na svatbu a na ty hrozné fotografie, na nezdravá jídla, jako jsou řízky, hranolky, hamburgery, na všechny ty svíčkové a guláše.Udělalo se mi ze sebe opravdu zle a rozhodla jsem se s tím konečně něco udělat!“

2. S čím jste se rozhodla začít? Co byla první věc, kterou jste změnila?

„První věcí bylo, že jsem o hubnutí začala na internetu zjišťovat nejrůznější informace. Tyto vědomosti jsem se následně snažila vyzkoušet v praxi, ale zjistila jsem, že to není tak jednoduché. 

Vyřadila jsem z jídelníčku svá oblíbená smažená jídla, omáčky se smetanou, knedlíky a tučné sýry. Čokolády jsem se ale vzdát nedokázala. 

Moc mi také nepomáhal manžel, který má uvedená jídla rád a bylo pro mě obtížné vařit dietní jídlo pro sebe a navíc “normální” jídlo pro něj. Právě nemožnost vyhnout se nezdravým jídlům úplně, mi ubírala na motivaci. Při vaření jsem totiž ujídala a sem tam jsem si sama naložila talíř nezdravé porce, protože jsem jednoduše těm dobrotám neodolala.

Co hůř, ujišťovala jsem se ještě v tom, že musí stačit, když si k nezdravému jídlu dám trochu zeleniny, že přeci člověk musí s hubnutím začít pomalu a postupně. Tím jsem se utěšovala. Hledala jsem jednoduše stovky výmluv pro to, abych si mohla dopřát to, co mám ráda a jednoduše jsem sama sobě lhala. 

Začala jsem se pravidelně každý den vážit. Ale ani po měsíci se nedostavil žádný výsledek. Váha byla jako na houpačce. Jeden týden jsem 2 kila zhubla a ten druhý jsem je zase nabrala.  Nakonec jsem si prostě řekla, že to jednoduše nemá cenu.“

Pozn.: Pokud se v tomto příběhu poznáváte a potýkáte se se stejnými problémy v začátku hubnutí, přečtěte si naši třídílnou sérii článků o tom, jak začít hubnout.

4. Muselo to pro Vás být těžké období. Co způsobilo, že jste se k hubnutí vrátila?

„Byla to určitě moje kamarádka Petra z vysoké školy. Měli jsme vysokoškolský třídní sraz po 5 letech. Moc jsem s ostatními po ukončení školy v kontaktu nebyla, a dokonce jsem se i rozmýšlela, zda tam vůbec půjdu. 

Nakonec jsem šla a potkala jsem se tam s Petrou, se kterou jsem se během školních let nejvíc bavila. Petra byla na vysoké škole plnějších tvarů, a proto jsem se nestačila divit, když na sraz dorazila štíhlá jako proutek! 

Nevěřila jsem vlastním očím a začala jsem ji urychleně zpovídat, jak se jí to povedlo.“

5. Jaké tajemství Vám tehdy Vaše kamarádka prozradila?

„Ve své podstatě mi nesdělila nic, co bych si tehdy nepřečetla na internetu. Ovšem způsob, kterým to celé podala, byl pro mě daleko přijatelnější, srozumitelnější a dával mi smysl. 

Říkala: “Dani, je to velice jednoduché. Stačí, když se budeš správně stravovat a k tomu trošku hýbat. Jez pravidelně menší porce, a to 6x denně s odstupy 2-3 hodiny mezi jídly.” K tomu dodala, že 6 jídel denně není podmínkou. Vše záleží na denním režimu každého z nás.

Dále mi sdělila, že existují mýty o hubnutí, jako je například ten, že nesmíte jíst po 17. hodině. Vysvětlila, že bych měla jíst poslední jídlo asi 2 hodiny před spaním, a to je vše. 

Dalším tipem, který mi prozradila bylo, že bych se ve večerních hodinách měla zaměřit spíše na snadno stravitelné bílkoviny a vyvarovat se ovoci, protože by moje tělo už nedokázalo sacharidy z ovoce zpracovat. 

Na co mě upozorňovala nejvíce bylo to, že je důležité nemít hlad! Hubnout hladověním je ta nejhorší cesta, protože tím ohrožujete své zdraví a zaděláváte si na jojo efekt. 

Z jejího vyprávění jsem byla naprosto nadšená a nemohla jsem se dočkat, až všechno vyzkouším. 

Dnes už si dokonce dopřávám k večeru i ovoce a jelikož ho jím střídmě, na mé postavě se nijak negativně nepodepisuje.“

Pozn.: Jojo efekt je opětovné zvýšení hmotnosti poté, co člověk radikálně svou hmotnost sníží. Dochází k němu zpravidla, pokud člověk hubne drasticky rychle a nezdravě. Hubněte chytře a zjistěte více o jojo efektu.

6. To je skvělé! Popište nám tedy, jak vypadal Váš druhý pokus zhubnout. 

„No, celé jsem to začala brát trošku zodpovědněji. Večer předtím, než jsem se rozhodla opět začít hubnout, jsem se snažila vzpomenout si, co jsem před tím dělala špatně. Srovnávala jsem to s tím, co mi radila kamarádka Petra na srazu. 

Došlo mi, že problém byl hlavně v nezdravém stravování, tedy ve výběru potravin a rozložení jídelníčku. Nikdy jsem si například do práce neudělala svačinu. Přes den jsem měla jen oběd, a to bylo málo. 

Dnes už vím, jak to dělat správně a vybírám si potraviny, které mě zasytí a jsou zdraví prospěšné. Obvykle si připravuji něco rychlého a jednoduchého, jako je například bílý jogurt s celozrnným rohlíkem nebo celozrnnou bagetu se sýrem Cottage. Nezapomenu také nikdy na vítamíny například ve formě jablka. 

Chvíli trvalo, než jsem si zvykla na jiný způsob stravování. Pak už to ale byla hračka a začala jsem to dělat automaticky. Vím, kdy jíst, co jíst, a hlavně vidím výsledky!“

7. Paní Dano, jste opravdu bojovnice. Svěříte se teď našim čtenářům s konkrétními výsledky svého hubnutí?

„Samozřejmě. Bude mě velice těšit, když můj příběh o hubnutí někomu pomůže a bude mu inspirací. 

Na začátku jsem měla 94 kg. Během pouhých 2 měsíců se mi, díky novému způsobu stravování, podařilo zhubnout celých 10 kilo!

Nijak to nebolelo a pokud má člověk odhodlání a pevnou vůli, zvládne to. 

Co bych ještě ráda dodala bylo to, že jsem se během hubnutí nijak závratně nehýbala. S pohybem by mé výsledky byly určitě ještě o něco lepší. Teď už mám chuť se zase pohybovat a těším se ven, až začnu pravidelně chodit na procházky a jezdit na kole. 

Skvělým bonusem hubnutí je také to, že se teď cítím spokojenější a šťastnější. Je to neuvěřitelné!“

Pozn.: Nevíte, jak začít se správným dietním stravováním? Vaše hubnutí nastartuje týdenní dietní jídelníček, který vás krok po kroku dovede za vysněnou postavou.

8. Máte nějaká osobní doporučení, o která byste se ráda podělila s našimi čtenáři?

„Nejsem si jistá, zda jsem ta pravá na rozdávání rad, ale jestli mohu něco doporučit, tak je to zapracovat na své psychice a vůli. 

Sestavte si vyvážený jídelníček, vyhněte se cukru v jídle a nápojích a věřte, že díky těmto změnám můžete opravdu zhubnout. Osobně si myslím, že polovina úspěchu s hubnutím začíná v hlavě. 

Důležité také je vytrvat a nevzdávat to, když se hned po prvním týdnu nedostaví výsledky, jaké byste si představovali. 

Inspirujte se, čerpejte rady z internetu a zkoušejte, co funguje u vás. Začněte pomalu s obměnou stravovacích návyků a připojte pohybové aktivity, které nejsou náročné a budou vás bavit. Dřív nebo později se výsledky určitě dostaví!“

Pozn.: Nevíte, jaké potraviny zařadit do svého jídelníčku, abyste začali hubnout? Napište si předem seznam zdravých potravin, který vám usnadní jejich nákup. Podívejte se na postup, jak sestavit nákupní seznam a proč je tak důležitý pro rychlé a zdravé hubnutí.

9. Děkuji Vám, paní Dano, že jste nám vyprávěla Váš příběh o hubnutí. Přeji Vám mnoho dalších úspěchů.

„Také Vám děkuji a pevně věřím, že sdílení mých zkušeností se čtenáři někomu pomůže.“


Příběhů žen a mužů, kteří zhubli stejně jako paní Dana, najdete ve světě víc. Jejich vypravěči sdílejí své úspěchy i neúspěchy s veřejností právě proto, aby ostatní viděli, že zhubnout člověk skutečně může, pokud se tak upřímně rozhodne.

Inspirujte se radami a tipy nejen paní Dany, ale také našimi dalšími články, ve kterých najdete spoustu užitečných informací, které vám mohou pomoci zbavit se nechtěných kil. 

Rozhodněte se, začněte, vytrvejte, a nakonec se radujte z úžasných výsledků. Přejeme vám mnoho sil!

Další zajímavé tipy

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna a nebude uložena do žádné databáze. Vyžadované informace jsou označeny *.