Čím nahradit pečivo? 8 alternativ pečiva!

1
22270

 

Co k večeři? Nejčastější odpovědí je v mnoha domácnostech věta „namaž si něco na chleba“, nebo „vezmi si rohlík a něco k němu“.

Pečivo nemusí být základem vašeho jídelníčku! Stačí jen jeho sestavení věnovat trochu více pozornosti a nevrhat se v supermarketu k regálům plným nepřítele jménem BÍLÁ MOUKA! Prostě vyřaďte pečivo ze svého jídelníčku bez zbytečného otálení!

To zní sice jednoduše, ale pečivo je ve skutečnosti nepřítelem, jehož konzumaci je nutné omezit na minimum. A teď si říkáte: CO TEDA BUDU JÍST? Čím nahradit rohlíky?

Máme pro vás hned 8 alternativ pečiva k salátům, pomazánkám, sýru nebo šunce. Díky nim si na chleba a rohlíky brzy ani nevzpomenete!

Zprvu se vám nejspíš bude zdát nemožné vyloučit pečivo ze svého jídelníčku, ale vězte, že tato změna bude mít pozitivní vliv nejen na vaši postavu, ale celkově i na váš zdravotní stav. Ne náhodou se čím dál více lidí, kteří se snaží stravovat zdravě, uchyluje k bezlepkové dietě a hledají náhradu bílého pečiva.

Jídelníček bez pečiva je nejen mnohem zdravější, ale také překvapivě rozmanitý. Takže čím nahradit pečivo v jídelníčku?

1.     Úžasná quinoa

Quinoa, která vyniká vysokým obsahem bílkovin a vitamínů skupiny B,quinoa-jako-nahrada-peciva-v-diete je hitem poslední doby, ale mnoho lidí se jí bohužel stále vyhýbá obloukem. Přitom je to výborná příloha, která se hodí k salátům, masům, ale rovněž i na zapékání apod. Přečtěte si osvědčené tipy a rady, co z quinoy uvařit.

2.     Bleskurychlý kuskus

Kuskus sice obsahuje lepek, ale pokud si koupíte celozrnný kuskus, jedná se o velmi zdravou alternativu. Jeho příprava navíc netrvá o mnoho déle, než i namazat krajíc chleba máslem. Do kuskusu můžete zamíchat například šunku s vysokým obsahem masa, nakrájenou na kostičky, přidat sušená rajčata, olivy nebo sezónní zeleninu. Následně trošku posypte strouhaným sýrem a výborná a lehká večeře je na světě!

3.     Všestranné ovesné vločky

Jestliže do sebe ráno nedostanete nic slaného, ale chcete ze svého jídelníčku odbourat sladké koláče nebo chléb silně namazaný džemem, potom se pusťte do příprav kaší všeho druhu. Jasnou volbou je jistě ovesná kaše, kterou si můžete mírně dosladit kvalitním medem nebo ovocnými sirupy, například agávovým. Pokud ještě přidáte hrst oříšků a kousek ovoce, bude vaše snídaně dokonale vyvážená, takže budete mít během celého dopoledne mnohem více energie.

Kaše můžete připravovat i z jiných surovin, aby se vám ovesné vločky nepřejedly. Skvělé jsou například jáhly s vysokým obsahem vitamínů skupiny B.

4.     Znovuobjevená pohanka

Pohanka dříve patřila mezi tradiční suroviny a naše babičky ji připravovaly na mnoho způsobů. Poté poněkud upadla do zapomnění, ale v posledních letech se vrací na výsluní. Zejména osoby trpící celiakií na ni nedají dopustit. Bezlepková pohanka je totiž skvělou přílohou, která zasytí, ale nijak nezatíží trávicí trakt. Hodí se k například k červenému masu, ale připravit jde i ve vegetariánské verzi, například se zeleninou, ovčím sýrem apod.

Pohanka by neměla chybět ve vaší spíži už z toho důvodu, že obsahuje důležité aminokyseliny, vitamíny skupiny B a především rutin, který posiluje kardiovaskulární systém a zvyšuje pružnost cév.

5.     Výživné luštěniny

Čočka, fazole, cizrna, hrách… Luštěniny mají mnoho rozličných podob a také chutí. A neméně variabilní je i možnost jejich přípravy. Z fazolí připravíte skvělé placičky, čočkové karbanátky jsou k nerozeznání od těch klasických, cizrnový falafel doplněný dipem a zeleninou směle vydá za hlavní jídlo apod. Luštěniny můžete také jednoduše přidat do salátů a polévek a zvýšit tak jejich výživnou hodnotu.

lusteniny-jako-nahrada-peciva-v-diete

6.     Křehké chlebíčky

Vybavíte si pod pojmem „křehký chlebíček“ nepoživatelnou hmotou připomínající chutí i konzistencí polystyren? Jistě, představa, že si na něj dáte plátek výborné kvalitní šunky, není zrovna lákavá. Ovšem moderní varianty naštěstí chutnají o poznání lépe, například špaldový z celozrnné špaldové mouky, amarantový chlebíček apod.

Po křehkém chlebíčku sáhněte v případě, že si opravdu chcete „něco namazat na chleba“, jindy přece jenom zkuste využít naše další, ještě zdravější a neméně lahodné tipy.

7.     Osvědčená zelenina

zelenina-jako-nahrada-pecivaA zapomenout nesmíme ani na zeleninu! Snad ke všem pomazánkám se skvěle hodí čerstvá zelenina nakrájená na špalíčky. Například k hummusu neboli cizrnové pomazánce je jako stvořená červená paprika, okurek si bude skvěle rozumět s bylinkovou tvarohovým dipem a mrkev dobře doplní třeba pomazánka z čerstvého sýra ochucená česnekem a bohatě posypaná řeřichou nebo pažitkou.

Další alternativu představuje výborná grilovaná zelenina. Stačí pouze nakrájet sezónní zeleninu na podobně velké kousky, ochutit ji oblíbenými bylinkami, například tymiánem, opepřit a trochu před grilováním zakápnout olivovým olejem. Takto připravená zelenina nejlépe vynikne v kombinaci s luštěninovou pomazánkou.

8.     Netradiční tvarohové pečivo

Jistě moc dobře víte, že tvaroh je při hubnutí ideální. Nejen, že obsahuje hodně bílkovin a málo tuků, ale také se dá jist ve slané i sladké úpravě. A co teprve ve formě lahodného, nadýchaného pečiva, která bez problémů zastoupí vaše oblíbené rohlíky či chleba!

Recept na tvarohové pečivo bez mouky

Ingredience:

  • 250 g nízkotučného tvarohu
  • 4 vejce
  • 1 prášek do pečiva
  • sůl
  • čerstvé nebo sušené bylinky dle chuti (například rozmarýn, tymián atd.)
  • mák, hrubozrnná sůl, sezamové nebo lněné semínko na posypání

Příprava:

Ve velké míse smíchejte tvaroh se žloutky. Poté přisypte prášek do pečiva a osolte. Následně ušlehejte pevný sníh, který opatrně, po částech vmíchejte do tvarohu se žloutky. Podle chuti můžete přidat i sušené nebo čerstvé bylinky nasekané nadrobno, část těsta je možné ochutit také utřeným stroužkem česneku. Na plech vyložený pečicím papírem v dostatečných rozestupech dávejte lžíci těsta, které mírně rozprostřete do koleček. Takto připravená kolečka posypte mákem, semínky nebo solí. Pečivo dejte péct do rozehřáté trouby na 150 °C. Pečte cca 15 minut

 

Teď stačí se jen odhodlat a vyřadit pečivo ze svého jídelníčku! Uvidíte, že bezlepková dieta je mimo jiné také dobrým způsobem, jak se zbavit kožních potíží! Takže vyhlaste konec nezdravému bílému pečivu!

Čím nahradit pečivo? 8 alternativ pečiva!
4.2 (83.33%) 6 votes
Předchozí článekSuperpotraviny Vám pomohou zhubnout!
Další článek3 vynikající recepty z fazolí, které jste nikdy nejedli
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

1 komentář

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno