5 nejlepších pohybových aktivit pro jarní hubnutí

0
99

Přemýšlíte, jak po dlouhé zimě opět rozhýbat svoje tělo a nastartovat jarní hubnutí?

Jestliže nejste milovníky zimních sportů, jakými jsou lyžování či běžkování, pak určitě už toužebně vyhlížíte jaro, abyste mohli začít se cvičením venku.

Které jsou nejlepší sporty na spalování tuků a jarní hubnutí?

Ve skutečnosti pro vás bude dobrý každý pohyb navíc, kterému se přes den budete věnovat. Sedavé zaměstnání a nevhodná strava k tomu jsou totiž přímo zabijáci jarního hubnutí. Chcete-li být fit do léta a pak vystavit své vysportované tělo v plavkách, začněte se cvičením co nejdříve.

Jarní hubnutí začíná: jaké cvičení a pohybové aktivity zvolit? Známe ty nejlepší, podívejte se!

Kromě toho tyto aktivity ani nepřispívají ke zdravé životosprávě. Práce v sedě má neblahý vliv na záda a hlavně krční páteř trpí, sedíte-li celé hodiny před počítačem. A potraviny s vysokým obsahem tuků a cukrů zase přispívají k tloušťce. Místo nich byste měli do svého jídelníčku zařadit více vlákniny v podobě zeleniny či ovoce, nebo si ji přidávat do jídla ve formě otrub – žitných či pšeničných.

4 tipy, jak napomoci hubnutí:

  • jezte pravidelně
  • jezte menší dávky
  • omezte potraviny s vysokým obsahem cukru a tuků
  • snižte spotřebu alkoholu (ano, i po něm se tloustne)

Podívejme se nyní společně na ty pohybové aktivity, které vás nebudou příliš stát a které vašemu tělu prospějí a nastartují jarní hubnutí. Patří mezi ně například:

  • jízda na kole
  • jízda na in-line bruslích
  • procházka se psem
  • běhání
  • plavání
Jaro začíná. „Vyběhněte“ hubnout!

Jízda na kole: vhodná i pro bolavé klouby nebo pro ty s nadváhou

Pro to, abyste jezdili na kole, nemusíte být vybaveni bicyklem za několik desítek tisíc korun jako profesionál. Stejnou službu vám udělá i kolo v levnější variantě. Ve specializovaném obchodě vám jistě rádi poradí, který bicykl je pro vás ten nejvhodnější.

Hlavně je však třeba vytrvat a jezdit pravidelně. Máte-li tu možnost, určitě jezděte na kole třeba do práce. V takovém případě chce ovšem mít v zaměstnání možnost se po jízdě osprchovat a převléci do jiného oblečení.

Kolik spálíte při jízdě na kole kalorií?

Záleží na tom, jakým stylem jezdíte a po jakém terénu. Pojedete-li například na kole po rovině rychlostí 17 km/h., pak spálíte 1680 kJ/h.

Výhodou jízdy na kole je hlavně to, že ji můžete provozovat i při bolavých kloubech nebo máte-li nadváhu. Pokud však nejste trénovaní, je na zvážení, jestli byste se neměli o své uvažované aktivitě poradit s lékařem.

TIP: Nechcete ponechat nic na náhodě a jarní hubnutí letos skutečně zvládnout. Podívejte se na naši recenzi prášků na hubnutí: 5 prášků na hubnutí: Vyberte si ty správné!

Odborníci doporučují jezdit na kole minimálně čtyřikrát týdně, a to po dobu aspoň 50-60 minut po rovině. Abyste je-li v aerobním režimu, ve kterém právě dochází k hubnutí, máme pro vás malou nápovědu. Jestliže už nestačíte s dýcháním a vaše řeč není plynulá, mluvíte spíše přerývaně, pak jste pravděpodobně přesáhli aerobní režim. V takovém případě budete více budovat svalstvo, ale k hubnutí moc nedojde.

Jarní hubnutí na kole patří mezi nejefektivnější pohybové aktivity vedoucí rychle k poklesu hmotnosti. A nejen k to. Jízda na kole má řadu pozitivních účinků na naše zdraví.

In-line brusle jsou ideálním sportem pro pomalé hubnutí

Jestliže se nehoníte za kilogramy, které shodíte dolů v co nejkratším čase, pak vyzkoušejte jízdu na in-line bruslích. Může na nich jezdit i ten, jehož tělesná schránka vykazuje nadváhu. Zároveň nahrazují běhání, které není pro každého. Minimálně ne pro toho, komu by běhání mohlo poškodit jeho klouby.

Na in-line bruslích se svezete, posílíte prakticky všechny svaly v těle a hubnete. Vaše fyzická kondice se bude zlepšovat společně s tím, jak se budete zbavovat přebytečných kilogramů. Jízdou na in-line bruslích spálíte cca 2000 kJ/h.

Náš tip! 

Vzhledem k tomu, že při jízdě na in-line bruslích občas hrozí i nebezpečné pády, nezapomeňte se vybavit patřičným vybavením – hlavně ochrannými pomůckami na kolena a lokty a přilbou na hlavu.

Když chcete spojit jarní hubnutí se zábavou, vytáhněte in-line brusle.

Hubněte na procházce se svým psím kamarádem

Dobrou zprávu máme i pro milovníky domácích mazlíčků. Hubnout totiž můžete i na procházce s vaším psem. Zvláště pak, přidáte-li do kroku a půjdete svižnou chůzí.

Nejpřirozenějším pohybem pro člověka je chůze. Během ní si protáhnete celé tělo a nezatěžujete klouby. Kdo chce zhubnout, tak do svého denního pohybového režimu zařadí pravidelnou chůzi. To znamená, že se nebude ploužit, noha co nohu mine, od jednoho pouličního osvětlení ke druhému, ale půjde hezky svižně. Abyste se však dobrali ke kýženému efektu – ke zhubnutí – měli byste jít rychlostí minimálně 5 km/h., a to alespoň 50 až 60 minut denně. Svižnou chůzí v kopcovitém terénu přitom spálíte asi 1470 kJ/h.

Chůze je vhodná dokonce i pro ty, kteří se léčí se nemocným srdcem, nebo trpí-li diabetem. Pro ně je dokonce chůze doporučovaná jako součást léčebného režimu. Chodit může i člověk s nadváhou. Svižná chůze přispívá ke zvýšení fyzické kondice a k pomalému hubnutí. Jestliže však toužíte po vytvarované postavě, pak byste se měli věnovat raději jinému sportu. Třeba běhání.

Vycházky se psem dokážou s naší postavou a hmotností divy. A klidně si s ním i zaběhejte!

Vyběhejte si štíhlý pas a vytvarované nohy

Výborným sportem pro vytrénování těla a zhubnutí je běhání. Není ovšem pro každého. Máte-li bolavé klouby, nemocné srdce nebo nadváhu, na běh raději zapomeňte.

Jestliže jste v běhání začátečníci a při představě, že byste měli naráz uběhnout třeba půlhodinu v jednom zátahu, vás jímá děs a hrůza, pak zkuste prokládat běh svižnější chůzí.

Postupem času, jak poroste vaše fyzická kondice, bude se vám lépe běhat.

Máte-li tu možnost, běhejte raději po měkkém povrchu v přírodě a vyhněte se poměrně tvrdému asfaltu, na němž více při dopadu trpí vaše klouby. Nezapomeňte také na správnou běžeckou obuv, jejíž výběr rozhodně nepodceňte.

TIP: Nadchli jste se pro pohyb? Máme pro vás spousty užitečných rad a tipů. Sledujte články v naší rubrice Posilování >>

Aby vám běh přinesl užitek a vy jste spálili přebytečný tuk, měli byste se mu věnovat alespoň třikrát týdně, a to po dobu minimálně půl hodiny. Při běhání rychlostí 10 km/h po rovině můžete spálit až 3066 kJ/h, díky čemuž si hezky vytvarujete nohy a vyběháte štíhlý pas. Kilogramy půjdou během dolů poměrně rychle, běhá-li se správně – ani ne moc rychle, ale také nikoliv pomalu. Při běhu byste měli být lehce zčervenáni a ne uhonění a sotva dech popadající.

Běhání k jarnímu hubnutí patří. Že zrovna vás nebaví? Zkuste to s hudbou.

Procvičte si celé tělo plaváním

Dalším aerobním sportem, při kterém budete krásně hubnout, je plavání. Tato sportovní aktivita je vhodná prakticky pro kohokoliv – i pro ty s nadváhou, s nemocnými klouby nebo pro starší ročníky. Jedinou podmínkou pro její zvládnutí je nebát se vody a umět plavat. To poslední se však dá snadno doučit v kurzech plavání pro dospělé.

Při plavání je zátěž rovnoměrně rozložena po celém těle a zároveň se procvičuje více svalových skupin. Chcete-li opravdu hubnout, měli byste plavat alespoň 60 minut, což znamená, že na začátku byste rozhodně neměli volit příliš rychlé tempo. Za 1 hodinu plavání stylem prsa rekreačním tempem byste mohli spálit až 2850 kJ.

A šup do vody! Hodinka ve vodě je zábavná i užitečná pro naše zdraví. O postavě nemluvě!

Víte, že …

běžné rozmezí aerobního cvičení se nachází mezi 55 % až 80 % maximální tepové frekvence?

Pár slov na závěr

Ty pohybové aktivity, při kterých mají svaly dostatečný přísun kyslíku po určitou dobu, patří k nejúčinnějším z hlediska hubnutí. K těm nejběžnějším sportům, jenž tuto podmínku splňují, patří běh, plavání, cyklistika nebo jízda na bruslích. Na vás pak záleží, pro kterou aktivitu se rozhodnete. Volit pravděpodobně budete dle toho, co vás více baví s ohledem na váš aktuální zdravotní stav.

Připravili jsme pro vás přehlednou tabulku nejlepších sportů pro muže i ženy na hubnutí:

Pohybová aktivita Energetický výdej v kJ/h
Svižná chůze rychlostí 5 km/h v kopcovitém terénu 1470
Jízda na kole po rovině rychlostí 17 km/h 1680
Jízda na in-line bruslích 2000
Rekreační plavání stylem prsa 2850
Běh rychlostí 10 km/h po rovině 3066

Chcete-li se intenzivnímu cvičení věnovat také v prostředí vašeho domova, možná byste se mohli přečíst zajímavý článek Příklad cvičebního plánu na hubnutí doma.

Máte zkušenosti s dalšími pohybovými aktivitami vhodnými pro jarní hubnutí? Podělte se o ně s našimi čtenáři v diskusi u tohoto článku.


5 nejlepších pohybových aktivit pro jarní hubnutí
Ohodnoťte tento příspěvek!

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno