Jak zvýšit hladinu testosteronu a být opět zvíře?

0
129

Testosteron je mužský pohlavní hormon, který v našem životě hraje větší roli, než si dokážeme přiznat.

Řadí se mezi steoridní hormony ze skupiny androgenů. Díky vnějším vlivům dochází k úbytku testosteronu a začínají se objevovat první negativní dopady.

V článku si ukážeme, co to je testosteron, proč dochází k jeho úbytku, co to pro nás znamená a také možnosti, jak „ztracený“ testosteron získat zpět, anebo ho dokonce i zvýšit!

Přibližně 100 let zpátky byla průměrná hladina testosteronu okolo 800 – 2000 ng/dL. V roce 2013 hodnota byla téměř 3x nižší a to 300 – 1070 ng/dL.

Co to je testosteron?

Většina z nás už ví, že testosteron je pohlavní hormon u mužů. K jeho tvorbě dochází ve varlatech, kde zároveň stimuluje produkci spermií. V menším množství dochází k produkci také v buňkách nadledvinek.

Vliv testosteronu se projevuje hlavně v období puberty, kdy dochází k růstu penisu, varlat, začíná růst prvního ochlupení po celém těle a výrazný rozvoj svalové tkáně. Hladina testosteronu s věkem klesá, což je zcela normální jev, který nelze zvrátit (pouze můžete tento proces zpomalit).

Pokud však dojde k výraznému snížení hladiny testosteronu v krvi, tak se jedná o tzv. hypogonadismus.

Co všechno může ovlivnit testosteron „hormon úspěchu“ v životě muže?

  • Úspěch
  • Kvalitu sexuálního života
  • Svalovou tkáň
  • Hlas
  • Zdraví
  • Tvorbu spermií

Jaké příznaky může mít nízká hladinu testosteronu na zdraví muže?

Jelikož se jedná o pohlavní hormon, tak jeho nedostatek dokáže každého muže potrápit. Existuje tolik příznaků, že 1 článek by nám na ukázku všech ani nestačil. Proto si ukážeme pouze ty nejčastější.

  • Problémy s erekcí

Problém číslo 1, který dokáže nejednoho muže potrápit je ztráta erekce. Testosteron sice přímo neovlivňuje erekci, ale pomáhá v mozku stimulovat receptory, které poté produkují oxid dusný. Ten pomáhá roztahovat tepny a cévy v těle a to včetně mužského přirození. Do penisu se poté může dostat více krve. Erekce je díky tomu kvalitnější, delší a samozřejmě to má vliv i na velikost penisu. Proto téměř ve všech doplňcích stravy na podporu erekce jsou látky, které pomáhají stimulovat produkci oxidu dusného.

  • Ztráta svalové hmoty

Další z nepříjemných příznaků je také ztráta svalové hmoty. Testosteron patří do skupiny anabolicko-androgenních steroidů a rozhoduje o tom, jak se vám daří v posilovně. Ovlivňuje tvorbu svalové hmoty, rychlost a také regeneraci, která se pozitivně podílí na tvorbě svalů. Bez kvalitní regenerace naše tělo nedokáže trénovat na maximum. Podle jedné zahraniční studie přetrénování dokáže dokonce snížit vaší hladinu testosteronu až o 30% (studie byla prováděna na hráčích ragbyového týmu).

TIP: Pravidelné cvičení a těžké váhy patří mezi nejlepší způsoby, jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu v krvi! Na webu máme také rubriku „posilování,“ které vám v tomto směru pomůže.

  • Ztráta vlasů

Za ztrátou vlasů může stát více faktorů, ale mezi nejčastější patří právě nízká hladinu pohlavního hormonu. Mezi další faktory patří také genetická predispozice, anebo naopak příliš vysoká hladiny testosteronu. Tento negativní vliv postihuje hlavně sportovce, ale nejvíce kulturisty, kteří jsou pro svůj cíl velkých svalů schopni udělat téměř cokoliv. Ano, myslíme užívání steroidů.

  • Snížený zájem o sex

Testosteron ovlivňuje chuť na sexuální hrátky a to u muže i ženy. Pokud zájem o sex s věkem pomalu klesá, tak se nic neděje. Buďte ale na pozoru, pokud se bude jednat o výrazný pokles až nechuť. V tomto případě doporučujeme navštívit obvodního lékaře, anebo rovnou urologa.

  • Zvýšení tukových zásob

Ano, nízká hladina pohlavního hormonu má negativní vliv i na ukládání tuku. Proto muži po třicítce nabírají na hmotnosti a to hlavně v oblasti břicha a obličeje.

Tipy, jak zvýšit testosteron

Způsobů, jak zvýšit hladinu testosteronu je naštěstí mnoho a vy si můžete vybrat, co vám bude sedět. Samozřejmě čím více způsobů budete aktivně opakovat, tím lépe. Jedná se o možnosti, jak testosteron můžete zvýšit, anebo aspoň jeho snižování zpomalit.

  • Zdravý a pravidelný spánek – Snažte se spát alespoň 7-8 hodin denně pro nejlepší výsledky.
  • Více sexu – V jedné studii měřili hladinu testosteronu u mužů, kteří se bavili v klubu. Po odebrání vzorků zjistili, že muži, kteří v klubu měli sex, tak se jejich testosteron zvýšil o neskutečných 72%!
  • Zkuste mít méně stresu – Víme, že se jedná o velice těžký bod, který lze jen obtížně změnit. Stres napomáhá tvorbě hormonu kortizol, který snižuje hladinu obsahu testosteronu v krvi!
  • Více úspěchu – Vítězství v závodě, vysoký výdělek v práci. Ano, i takové věci dokáží navýšit testosteron. V dřívějších dobách muži s nejvyšší hladinou testosteronu chodili lovit divoká zvířata, dnes dělají milionové obchody na burze.
  • Jezte tyto potraviny – Hovězí maso, avokádo, brokolice, mandle, para ořechy a vejce.
  • Vyřaďte alkohol se svého života
  • Těžké cviky – Zkuste cvičit více silově (benchpress, dřepy s těžkou váhou, mrtvý tah a těžké tlaky)
  • Studená sprcha – Varlata by neměla být vystavena vysokým teplotám, protože právě zde dochází k produkci testosteronu. Studená sprcha ráno, nebo večer dokáže stimulovat tvorbu a opět o pár % testosteron navýšit.

Maxulen – přírodní doplněk stravy

Přírodní doplněk stravy ze stáje norského výrobce Nordic Health. Jedná se o přípravek pro zvýšení hladiny testosteronu pro potlačení negativního vlivu jeho úbytku. Obsahuje celkem 5 přírodních látek, které se vzájemně doplňují a tím zvyšují účinnost přípravku. Jaké látky to jsou?

  • Testofen (výtažek ze semene pískavice řeckého sena)
  • Hořčík (podporuje zdravou činnost svalů, zvyšuje odolnost vůči stresu)
  • Zinek (podporuje reprodukci a imunitu)
  • Vitamín B6 (snižuje únavu a zlepšuje psychiku),

Můžete si také přečíst recenzi na Maxulen na portálu www.perfektnipostava.cz

Výhody Maxulenu?

  • Přírodní doplněk stravy
  • Bez předpisu
  • Jeden z nejsilnějších volně dostupných přípravků na zvýšení testosteronu
  • Sleva 300 ,- na první nákup

Zkušenosti a názory

„Dříve jsem patřil mezi pravidelné sportovce a rád jsem se udržoval fit. Kolem čtyřicítky jsem ale začal mít problémy s únavou a dál už jsem nemohl zvládat práci a volnočasové aktivity. Na internetu jsem našel mnoho recenzí na jiné produkty. Pár jsem jich vyzkoušel, ale fungovali pouze dočasně (většinou obsahovali kofein). Nyní jsem vyzkoušel Maxulen a nemám problém zase stíhat oboje – jak práci, tak sport. Dle mého názoru se jedná o takový malý zázrak!“ Martin Chládek, Brno.

„Nejradši lezu po skalách a profesně se také věnuji práci ve výškách. To mi vyhovuje, protože práce se tak stává mým koníčkem a naopak. Není mi už dvacet a tělo se přirozeně s námahou vyrovnává hůř. Proto jsem se rozhodl vyzkoušet Maxulen. Beru ho už několik měsíců a mohu potvrdit, že funguje. Díky Maxulenu mám víc energie a síly pro lezení. Rozhodně mohu Maxulen doporučit.“ Lukáš Vránek

MenActive recenze

Další z komplexních přípravků pro zvýšení hladiny testosteronu, tentokrát od českého výrobce Advance Nutraceutics. MenActive  je dle mého názoru hned druhá možnost po Maxulenu, který se aktuálně řadí mezi nejlepší přípravek v tomto odvětví. MenActive má trochu odlišné složení, ale jeho úkolem je také navýšení testosteronu u mužů, kteří s jeho tvorbou mají problémy. Měli by ho užívat osoby od 30. roku života, po „padesátce“ je to téměř povinnost! Pojďme se podívat na složení.

  • L-carnitin
  • acetyl-L-carnitin
  • propionyl-L-carnitin
  • Tribulus extrakt
  • Pískavice řecké seno extrakt 8:1
  • Ženšen extrakt
  • Zinek
  • Vitamin B6

MenActive – recenze uživatelů z portálu heureka

  • Plní svoji úlohu dobře, cítím se vitálnější, než když tyto doplňky neberu.
  • Ústup únavy ve prospěch vitality.
  • Lepší nálada.
  • Větší chuť na sex
  • Lepší výkony ve sportu, např. v posilovně, při běhu.
  • Prostě lepší pocit ze sebe sama

Produkt, který vás nakopne v pozitivním slova smyslu, jak už lepší náladou, větší chutí na sex, nebo lepšími sportovními výkony (běh, posilovna).

 

Ohodnoťte tento příspěvek!
Předchozí článekKetonová dieta od A do Z: proč je to novým hit hubnutí?
Další článekPříklad cvičebního plánu na hubnutí doma
Milan Pichlík
Jsem fanoušek zdravého životního stylu a rád o tom také píši. Baví mě psát články o hubnutí, nejrůznějších metodách jak zhubnout a pro tyto účely tvořím také jídelníčky. Dále jsem aktivní sportovec v nejrůznějších sportovních odvětvích. V neposlední řadě mě baví vařit, a proto píši i články s tématikou zdravých receptů. Čtením těchto článků se snad inspirujete a naučíte se také žít zdravým životním stylem a vybudujete si skvělou postavu.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno