Účinky detoxikace a vlákniny na hubnutí

0 374

Každý den Vaše tělo ohrožují a ukládají se v něm volné radikály. Působení těchto látek může způsobit nenávratná poškození organismu. Jejich množství ovlivňují i vnější vlivy jako alkohol, kouření, smog, stres Antioxidat jako detoxikant v hubnutí a další.

Jedná se o vysoce reaktivní nepárové elektrony kyslíku, které poškozují buňky a urychlují jejich stárnutí. Volné radikály atakují buněčné membrány, deaktivují některé důležité enzymy a zhoršují fyziologické funkce. Mohou dokonce poškodit i DNA, především v mitochondriích, jejichž poškozením může dojít i k omezení jejich činnosti a tím i příslušného orgánu.

Právě mladý ječmen má silný alkalizující efekt a detoxikační účinky. Pomocí enzymů a chlorofylu pomáhá nastartovat jemnou detoxikaci organismu. Obsahuje řadu antioxidantů podílejících se na likvidaci volných radikálů.

Mimo nejznámějších antioxidantů jako jsou vitamíny C a E obsahuje mladý ječmen Superoxid dismutázu – velmi aktivní likvidátor volných radikálů. Experimentálně bylo prokázáno, že mutace vedoucí k vyšší produkci superoxid dismutázy současně vedly k prodloužení života. Asi u 15 % populace je zjištěna snížená hladina enzymu superoxid dismutázy. Tito jedinci jsou více ohroženi nádory.

Vedle toho vláknina obsažená v ječmeni pomáhá očistit střevní stěnu. Chlorofyl má pak hojivé účinky na případné vzniklé záněty. Mladý ječmen se proto používá jako doplněk stravy při hydrocolon terapii.

S mladým ječmenem s vysokým obsahem vitamínů a minerálů nedochází k překyselování organizmu jako je tomu při zvýšeném příjmu ovoce a zeleniny. Navíc máte záruku čerstvosti a kvality živin na rozdíl od ovoce a zeleniny prodávané v obchodních řetězcích, kdy zpravidla toto ovoce a zelenina dozrává až cestou k zákazníkovi nebo ve skladech.

Nezastupitelná role vlákniny ve zdravém stravování

Vláknina je nezbytnou složkou potravy většinou rostlinného původu, která není štěpitelná trávicími enzymy. Podle chemického složení jsou to především sacharidy. Na základě energetické využitelnosti pro organismus je možné sacharidy rozdělit na sacharidy využitelné, částečně využitelné a nevyužitelné.

Z praktického hlediska se dělí podle rozpustnosti na:

  • rozpustnou
  • nerozpustnou

Rozpustná vláknina má schopnost vstřebávat vodu, zvětšovat svůj objem a vázat na sebe škodlivé látky jako například cholesterol. Je také hlavním zdrojem potravy pro bakterie ve střevech a působí probioticky.

Právě plně rozpustná vláknina je obsažena i v mladém ječmeni nebo mladé pšenici. Díky tomu nemusíte kombinovat užívání s dalšími dodatečnými doplňky jako chlorella pyrenoidosa. Rozpustná vláknina je obsažena i v mateřském mléce !

Jak vláknina prospívá našemu zdraví ?

Různé zdroje vlákniny na hubnutí Snižuje hladinu cholesterolu, ovlivňuje rychlost a množství vstřebávaných tuků.

Prevence cukrovky – zpomaluje vstřebávání cukrů. Cukr se uvolňuje do krve jen pomalu a pozvolna. Organismus je tak ušetřen přívalů cukrů jako se děje po konzumaci sladkostí.

Skvělým doplňkem doplňkem stravy s vysokým obsahem vlákniny je psyllium, které pravděpodobně znáte. Přečte si o psylliu všechna fakta v tomto mém článku.

Prevence rakoviny střev – urychluje průchod potravy střevy a spolu s vodou absorbuje toxické látky. Navíc je vláknina ve střevech zpracovávána užitečnými bakteriemi, které produkují látky prospěšné pro buňky střeva, které jsou pak odolnější vůči nádorům. Zmírnění projevů hemeroidů.

Při střevních obtížích – vláknina vstřebáním vody změkčuje a zvětšuje objem obsahu střev čímž zmírňuje zácpu.

Další skvělým zdroje vlákniny je například Goji nebo-li Kustovnice čínská. Zjistěte o Goji více informací v tomto článku.

Prospěšnost vlákniny při hubnutí

Vláknina sice nemá žádnou výživovou hodnotu, ale hraje velice důležitou roli v udržování dobrého zdravotního stavu a tedy i štíhlé linie. Lidé s nadváhou ztratí na váze, pokud ve svém jídelníčku zvýší množství vlákniny.

Vláknina s jídlem se pomaleji dostávají ze žaludku do střev a proto se pocit hladu dostaví později. Vstřebá se méně tuků a cukrů a tedy i méně kalorií.



Žádné komentáře

Zanechte odpověď