Tipy pro efektivní hubnutí běháním

0
2138

Když by jsme se bavili obecně, tak jakýkoliv pohyb je pro hubnutí dobrý.

Nicméně hubnutí běhání je opravdu jedna z nejefektivnější metod, při které pálíte velké množství kalorií.

Jak už to tak bývá, tak je samotná věc jako to, že budete chodit běh zázraky nepřinese.

S hubnutím je třeba bojovat na více bojištích a jedním z nich bude Vaše kuchyně. Hubnutí během totiž bude bez pořádného jídelníčku neúčinné stejně jako ostatní „zázračné“ metody na hubnutí.  Jen minimálně účinné.

Jídelníček na hubnutí při běhání

Některé tipy ohledně stravování zde opět zopakuji, protože jsou velice důležité. Myslete na to, že běhání je velký energetický výdej.

To však neznamená, že si pak můžete dát smažený řízek s hranolky a vše bude v pořádku. Pořád platí jednoduchá rovnice hubnutí. Příjem mínus výdej rovná se výsledek Vašeho hubnutí. Nahraďte proto přílohy jako brambory, rýže, těstoviny apod. spíše zeleninou a maso se snažte připravovat přírodně. Bez tuku.  Není to vůbec těžké a zvládne to každý.

Jen toto jednoduché pravidlo může pomoci Vašemu hubnutí, když budete pravidelně běhat.


TIP: Při běhání poměrně trpí Vaše klouby. Z toho důvodu se domnívám, že je vhodné užívat nějakou kloubní výživu, která Vám zpěvní Vaše vazy a klouby. Aktuálně jsem napsal recenzi na přípravek Proenzi 3 Plus, kterou Vám doporučuji si přečíst. Dozvíte se vše o tomto známém přípravek a také co si o něm myslím.


Myslete však na to, že tukům se úplně vyvarovat nelze. Tělo je potřebuje. Vhodné je tedy občas zařadit do svého jídelníčku lososa, ořechy apod. Jednoduše potraviny, které obsahují důležité tuky a zdravé tuky – omega 3 mastné kyseliny.  Svůj jídelníček pak můžete zpestřit například smoothie koktejly na hubnutí, které Vás po běhání příjemně osvěží. 

Samotné běhání a hubnutí

Jídelníček jsem hned v úvodu zmínil proto, že pokud nebudete chtít začít pracovat primárně na něm, tak Vám běhání samo o sobě k hubnutí nepomůže. Hlavní věcí při hubnutí běháním je zůstat motivovaný a k tomu pomáhá sestavit si pravidelný plán, kterým se budete řídit. U toho je důležité, aby Vás trénink byl ideálně pokaždé něčím specifický.

To znamená, že jeden den poběžíte vždy intenzivně 5 minut na plno a pak třeba 1 min vydýchání a pak opět znovu. Další trénink poběžíte 30 min v kuse a další trénink zase jinak apod. Vaše tělo si díky tomu nezvykne na určitý druh zátěže a vy budete snáze hubnout. Zmínil jsem tu jedno důležité slovíčko a to jen intenzita Vašeho tréninku.

To, že půjdete běhat na hodinu a Vás běh bude připomínat spíše chůzi, tak to není hubnutí. Je to bohužel smutné, ale při běhání a jakémkoliv druhu hubnutí se hold musíte zpotit a ty kalorie ze sebe dostat. Je to náročný proces, ale výsledek stojí opravdu za to. A nejde pouze o vzhled, ale také o to jak se člověk cítí. A to je dle mého názoru to nejdůležitější.

Další věcí, kterou je třeba si uvědomit, že hlavně ze začátku se může snadno stát, že se Vám bude zdát, že běháte opravdu intenzivně a dlouho, ale že nehubnete. To je úplně normální. Může to mít několik příčin. Buď nedodržujete svůj jídelníček na hubnutí nebo se domníváte, že dřete dost nicméně realita je jinde. Přeceňovat svoje počáteční snahy je jedna z obvyklých příčin proč se lidé v prvních týdnech na jakékoliv hubnutí vykašlou. Buďte chytřejší a vytrvejte!

Běhání je kardio cvičení. A druhů kardio cvičení je celá řada. Když jsem zmínil, že by Váš tréninkový plán měl být různorodý, aby si Vaše tělo nezvyklo na neustále stejnou zátěž, tak je také vhodné zařadit i jiné druhy kardio cvičení jako například jízdu na kole, plavání apod. Inspirovat se také můžete v články o 6 nejlepších druzích cvičení na hubnutí.

Dodržujte jídelníček, nepřehánějte to se sacharidy a nezdravými tuky a pravidelně sportujte a hubnout budete sami. Tak jednoduché to je.


Tipy pro efektivní hubnutí běháním
4.8 (95%) 4 votes

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno