5 druhů cvičení, díky kterým půjdou kila dolů

2
2251

Hledáte ty nejlepší druhy cvičení, které by Vám pomohly zformovat Vaší postavu? Nebo chce s cvičení teprve začít a nevíte co zvolit? Tento článek Vám ukáže 5 výborných druhů cvičení, které Vám pomůžou zformovat postavu a při kombinaci s vyváženým jídelníčkem budete efektivně hubnout!

Základem každého takového cvičení je ho dělat poctivě. Ze začátku se Vám to líbit moc nebude, protože tělo nebude třeba zvyklé na větší pohyb, ale pokud se budete potit a cvičit poctivě, tak dosáhnete své vysněné postavy.

Další důležitou věcí je disciplína. Zpracujete si velice jednoduchý plán, kterým se budete bez výjimky řídit. Postavte si ho tak, aby jste vždycky věděli, že s největší pravděpodobností budete mít v tuto chvíli čas. Mohl by vypadat jednoduše třeba takto:

  • Pondělí 19:00, plavání
  • Středa 17:30, sport s přáteli
  • Sobota 12:30, kolo/posilování

Časy si nastavte pouze orientačně. Samozřejmě se můžete něco stát, že svůj trénink budete muset zrušit, ale žena co hubne běhemopravdu se to snažte dodržovat. Zapomeňte na slova typu „Dneska jsem již unavená, dneska se mi nic dělat nechce.“,  „Nechám to na zítra. Zítra je taky den.“. Takhle svého cíle nikdy nedosáhnete. Disciplína a dobrý plán je rozdíl mezi vítězi a poraženými. Co chcete být? Proces hubnutí je vlastně test psychiky a charakteru člověka. Pokud svému plánu budete věřit a budete ho dělat poctivě, pak se budete cítit dobře.  Navíc jste vše udělali, tak jak jste si nastavili a nepochybně se to projeví na výsledcích.

Plán nemusí být extrémně náročný, když začínáte. Stačí začít malými cvičeními po večerech, ale navyknout si na pravidelnost. Pak můžete postupně přidávat na intenzitě a tréninků během týdne zařadit více.

1. Plavání

Skvělá věc pokud to s cvičením myslíte opravdu vážně. Když s cvičením začínáte, tak je dobré chodit ze začátku alespoň měsíc 1-2x týdně na hodinu plavat. Aktivujete totiž v těle všechny svaly, které si postupně zvykají na zátěž. Plavání Vás sice značně unaví, ale garantuji Vám, že druhý se ten se budete cítit skvěle a energicky.

Snažte se uplavat co možná nejvíce bazénů. Pokud chodíte s kamarádkou / kamarádem, tak se snažte plavat místo neustálého povídaní. Na povídání se pak můžete zastavit na kafe někdy jindy. Neustále se setkávám, jak lidé chodí do bazénu plavat, ale spíš se jen tak brouzdají ve vodě povídají si.

Tohle by neměla být Vaše cesta. Vaše myšlení by mělo být takové, že když už jste si udělali na cvičení čas, tak by jste měli opravdu cvičit a nebrat to jak návštěvu povídavého kroužku. Proto by pro Vás počet uplavaných bazénů měla být priorita. Povídám toho moc nezhubnete.

2. Jízda na kole

Pokud jsou venku vhodné podmínky na kolo, tak cyklistika je opět ideální příležitost, jak zhubnout nějaké to kilo. Jenomže u nás je cyklistika brána trošku jinak. Jedete z místa A pár kilometrů do místa B, tam si dáte kafe/pivo/zákusek a tak dále a jedete zpět.

Tímto stylem toho opět příliš nezhubnete. Stačí držet již zmíněné věci, že výlet budete brát jako trénink. Pokud Vás ostatní brzdí, tak si udělejte výlet sami. Kolo určitě asi nebude patřit k druhou cvičení, které budou nějak pravidelné a budou vždy záležet na podmínkách. Mějte vždy připravenou alternativu.

3. Běhání

S tímto buďte ze začátku trošku opatrní. Pokud máte menší nadváhu, tak se běhání vyhněte obloukem. Hrozilo by, že se zraníte, protože by to byla velká zátěž na Vaše kolena, klouby a páteř. Začněte napřed s plaváním nebo jízdou na kole a až poté s krátkým běhy. Nezapomeňte na vhodnou obuv, které je při běhání velice důležitá.

Doporučoval bych koupit speciální běžeckou obuv. Nestojí ani příliš mnoho. A pokud si nejste jistí, zda je pro Vás běhání vhodné, tak to konzultujte se svým lékařem, který Vám určitě doporučí cvičení, která budou vhodná přímo pro Vás.

4. Sport s přáteli

Nadpis zní možná divně, ale myslím tím třeba tenis, squash, volejbal nebo prostě co máte rádi. Pokud máte na toto dobrou komunitu přátel, tak toho určitě využijte. Při takových sportech vykonáváte spoustu pohybů a navíc trénujete i svůj postřeh.

Když se při takovém sportu zapotíte, tak můžete v klidu konstatovat, že takový trénink měl smysl, protože jste zaručeně vypotila spoustu kalorií.

5. Posilování

Podle mě je to věc, ke které by jste se měli propracovat pokud chcete začít hubnout. Napřed by si tělo mělo zvyknout na nějakou pravidelnou zátěž typu plavání, jízda na kole, běh apod. a pak by jste měli teprve zařadit posilování. Vaše tělo se totiž výše zmíněnými typy cvičení zpevní a posilování Vám tak půjde daleko lépe. Pokud jste již ve fázi, že chcete začít cvičit, tak doporučuji přečíst zásady pro cvičení v posilovně. Pokud by jste chtěli cvičit doma, tak článek na toto téma je v přípravě a v nejbližší době ho zde určitě objevíte.

Malá rada na závěr. Pokud se rozmýšlíte zda jít cvičit nebo ne, tak vždycky myslete na to proč ano. Důvody proč ne hoďte za hlavu. Ať se daří! Kdyby jste potřebovali poradit, tak se neváhejte zeptat v komentářích.

Všechny tyto sporty mohou být potenciálně náročné na klouby. Je proto vhodné využívat nějakou vhodnou kloubní výživu, která zefektivní pohyb Vašich kloubů a zpevní vazy okolo. Takovým skvělým doplňkem je famózní Proenzi 3 plus.

Další zajímavé články

5 druhů cvičení, díky kterým půjdou kila dolů
5 (100%) 1 vote

2 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat pokud to je možné. ?
    Jedná se o to že je mi 17 let, mám cca 189 cm a vážím 105 kilo, což je obrovská váha která už přechází v obezitu,
    tak mi jeden kamarád říkal ať začnu jezdit na Rotopedu, určité zátěže určitou dobu, nic nějak přehánět, později jsem začal uvažovat o tom že bych začal chodit i do Fitnes, Posilovny, chtěl bych se vás proto zeptat neměl bych zatím cvičit nějak doma, nebo chodit ven na rychlou chůzi než bych začal chodit do Fitnes. ?

    Děkuji za odpověď.

    • Dobrý den,

      ve Vašem případě bych doporučoval začít vhodným jídelníčkem. Například zde – http://painandgain.cz/priklad-vyvazeneho-zdraveho-jidelnicku .Následně bych to kombinoval s lehčím pohybem. Rotoped/plavání/rychlá chůze/kolo, to vše je do začátku vhodné. Pokud budete toto dodržovat zodpovědně, tak se určitě dorazí výsledky v poklesu hmotnosti. Po nějakém čase bych až zvolil chození do fitness a určitě bych se nebál zainvestovat ze začátku do osobního trenéra, který Vám řekne co a jak. Přeji mnoho štěstí.

Zanechte odpověď

Vložte komentář
Jméno