TOP 20 zdravých potravin v supermarketech

0 1612

Je to takový ten klasický příběh, když přijdete do krámu a přemýšlíte co je vlastně zdravé. Téměř v každé uličce jste bombardování poutači jak je to zdravé tohle a támhleto. Kdo se v tom má vyznat? Je důležité nabít určité znalosti, dík kterým bude nakupování zdravých potravin hračka a nezabere Vám to moře času. Pojďme si ukázat jakým způsobem tyto zdravé potraviny vybírat a na co si dát pozor. Následně Vás seznámím s příkladem 20 zdravých potravin v českých supermarketech.

Jak vybírat zdravé potraviny na hubnutí

Občas se můžete setkat s názory, že vlastní značky potravin, které má většina hypermarketů, jsou špatné. To ovšem není pravda. Dříve jsem pracoval v jednom závodě, kde se balily věci pro tyto obchody. Jedná se o klasické výrobky, které vyrábí známé firmy akorát se na to nalepí nálepka TESCO Value nebo ALBERT quality místo klasické značky. Tyto výrobky jsou pak levné díky tomu, že si jich, například TESCO, vezme velké množství a dostanou značnou množstevní slevu. Proto se tyto výrobky prodávají obvykle za ceny nižší než klasické „značkové“ produkty. Kvalita však zůstává stále stejná! Tohle platí pro většinu výrobků, ale je třeba si jednotlivé potraviny otestovat a to jak chuťově, tak i složením.

Měli by jste se snažit vybírat potraviny, které nebudou obsahovat skryté cukry, trans-mastné a nasycené mastné kyseliny. Jak to poznat? Je to potravinu od potraviny, ale u každé zkontrolujte její nutriční hodnoty.

Jak číst nutriční hodnoty u potravin

Hlídejte obsah cukrů. Bude Vás zajímat kolonka „z toho cukry“. Obvykle se setkáte s nápisy například 60g sacharidů a z toho 20g cukrů. Je důležité vědět co tyto jednotlivé hodnoty představují. Počet sacharidů znamená obsah všech druhů sacharidů v dané potravině. Sacharidy jsou zdroje energie, která se postupně uvolňuje a pro běžní denní aktivity jsou vhodné, pokud jich nekonzumujete nadmíru. Kolonka „z toho cukry“ znamená obsah jednoduchých cukrů jako je glukóza, fruktóza, sacharóza apod. To jsou tzv. rychlé cukry, které tělo zpracuje ihned. Pokud ovšem nepřijde jejich okamžitý výdej, tak se tyto cukry ukládají ve formě tuků. Proto si na tuto kolonku na obalu dávejte pozor. Pokud je vzhledem k celkové hodnotě sacharidů příliš vysoká, tak se jedná pravděpodobně o nevhodné jídlo.

Koukejte na obsah bílkovin. Ovšem pozor! U mléčných výrobků bývají obvykle bílkoviny spjaté s velkým množstvím tuků. Je třeba vybírat takové, kde je obsah „špatných tuků“ nižší než obsah bílkovin. Když říkám špatné tuky tak myslím již zmiňované trans-mastné a nasycené mastné kyseliny. Na obale bývá tedy obvykle napsáno „z toho nasycené mastné kyseliny“. Jedná se o tuky, která jsou hlavní příčinou vzniku nadváhy a obezity. Jsou hojně obsaženy například v mastných výrobcích jako párky, špekáčky, salámy apod., ale i v másle nebo tučný mléčných výrobcích.

Je těžké to popsat takto obecně. Snad je to pro Vás srozumitelné. Jaké tedy vybrat zdravé potraviny na hubnutí?

Váš jídelníček by měl obsahovat těchto 20 zdravých potravin na hubnutí:

Ořechy

_vyr_54super

Je vhodné je zařadit spíše na snídani, protože obsahují také velké množství tuků, ale těch „zdravých“. Takže jsou v rozumné míře zdravé, protože s těmito tuky jsou spojeny některý důležité vitamíny, které naše tělo potřebuje k činnosti.

Celozrnná mouka _vyr_108072

Ideální náhrada klasické bílé mouky v kuchyni. Je vhodná například pro zahušťování omáček nebo pečení.

Zelený čaj

0caj-pickwick-zelene-variacie

Rybí maso 86-rybi-maso-aby-bylo-krehci

Rybí maso obsahuje opět velké množství „zdravých tuků“. Proto doporučuji toto maso zařadit alespoň 1x týdně do Vašeho jídelníčku. Rybí maso obecně patří k jednomu z nejzdravějších. Ovšem je náročné na přípravu.

Racio chlebíčky 230

Skvělá a náhrada obyčejného chleba nebo bílého pečiva.

Olivový olej 27107_4f886beb6f

Voda 820278_ff58f

Brusinky Brusinky_susene_100g

Sýr Cottage Cottage cheese_NATUR

Toto je právě jedna z druhů potravin, o které jsem mluvil. Obsahuje velké množství bílkovin, malé množství tuků a sacharidů. Ideální potravina do období diet.

Celozrnné pečivo OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Brokolice max_1352236039

Brokolice je význam zdroje hořčíků, což je látka, která je nezbytná pro funkci našich svalů, srdce a orgánů. Dále obsahuje velké množství vlákniny a vitamínu C. Brokolice je zelenina, kterou by jste 100% do svého jídelníčku měli zařadit. Vhodná je například do zapečených těstovin s kuřecím masem, doporučuji.

Bílý jogurt OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fazole stažený soubor

Výborné jídlo na rychlý oběd nebo večeři. Fazole jsou luštěnina, která obsahuje velké množství bílkovin a je proto vhodná do období diet.

Jasmínová rýže th_arax_jasminova_3d_800x600

Kuřecí maso th_kureci_prsa3_800x600

Tvaroh odtučněný OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Další skvělý zdroj bílkovin. Kupujte pouze ty odtučněné nebo polotučné, protože ty mají příznivý poměr tuků a bílkovin. Tvarohy jsou skvělé na výrobu nejrůznější pomazánek a nebo jako svačina s ovocem nebo medem.

Vejce vejce_10-500x500

Avokádo

avocados1

Chutná a bohatý zdroj vitamínů A,E, C a minerálních látek. Jedná se o druh ovoce, který je bohatý na vlákninu, a proto se také hodí do období diet. Obsahuje sice velké množství tuků, ale opět se jedná o ty „zdravé“, tzv. mononenasycené mastné kyseliny. Navíc díky vláknině skvěle zasycuje.

Ovesné vločky ovesnc3a9-vloc48dky-jemnc3a9-svlc3a1kninou-emco

Ideální snídaně nebo svačina například s mlékem, tvarohem nebo jogurtem doplněným o sušené nebo čerstvé ovoce.

Pomeranče pomeranc

Tyto potraviny jsou opravdu zdravé, a když je zařadíte do svého jídelníčku v rozumné míře, tak Vám mohou skutečně pomoci. Pokud ovšem jíte tyto potraviny a pak sníte smažený sýr s hranolky, tak moc naděje v těchto potravinách nehledejte. Ovšem jestli to myslíte s hubnutím vážně, tak konzumace těchto potravin Vám zaručeně pomůže.


TOP 20 zdravých potravin v supermarketech
5 (100%) 1 vote

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Žádné komentáře

Zanechte odpověď