Příklad vyváženého zdravého jídelníčku

4 3775

Myslíte si, že dodržovat zdravý jídelníček znamená jíst jen jídla, které Vám nechutnají? To není uplně pravda! Dnes jsem si pro Vás připravil příklad zdravého jídelníčku na jeden den. Jedná se pouze o příklad a všechno záleží pouze na tom, jak máte poskládaný den. Je však důležité si napřed vysvětlit samotný koncept, podle kterého si budete moci svůj jídelníček složit sami.

Co je důležité při sestavování jídelníčku?

Zní to možná trošku divně, ale musíte mít sestavený svůj denní plán. Alespoň intuitivně. Protože v dnešní uspěchané době bývá občas problém najít si chvíli toho volného času a v klidu se najít. To je také jedna z příčin proč lidé tloustnou. Nejí třeba 6 hodin a mají velký hlad. Když už pak nají chvíli čas, tak se přejí nebo narychlo sní nějakou vysloveně nezdravou věc jako například jídlo z fastfoodu, buchty, sušenky apod. Tělo si na tento cyklus zvykne a reaguje na něj ukládáním tuků, aby bylo připravené na chvíle, kdy bude dlouho bez jídla.

Může se nabízet myšlenka, že je to tedy v pořádku, když nejím tak hubnu, ne? To je ovšem obrovská lež. Pokud dlouho nejíte tak Vaše tělo primárně spotřebovává svalovou hmotu a až pak tuk. Takže tím, že nejíte si můžete přivodit akorát zdravotní potíže. To nás dostává k podstatě toho článku a to je správná skladba zdravého a dietního jídelníčku.

Správná skladba denního jídelníčku

Již jste to určitě slyšeli několikrát, že jíst se musí pravidelně alespoň 5-6x denně. To je zaručeně pravda a měli by jste se tím řídit. Tyto jídla by měly být pravidelně rozvržena během dne, aby byl zaručený pravidelný přísun život. To je další důvod proč mít sestavený již zmiňovaný denní plán, protože pak budete přesně vědět, kdy budete mít čas aspoň na malou svačinku. Na jídlo by jste si měli tedy udělat čas a dávat mu nejvyšší prioritu před ostatními věci a nebrat to jako samozřejmost. Věřte, že když budete jíst v klidu, tak budete i lépe trávit. Vaše tělo pak bude lépe hospodařit s přijatými živinami a vy můžete snáze začít hubnout. To by obecně stačilo a nyní jíž k příkladu dietního jídelníčku.

Ukázkový dietní jídelníček

(Uvedený jídelníček je pouze příkladem a nemusí Vám sednout na míru. Budete si ho muset pravděpodobně modifikovat, aby sednul do Vašeho denního plánu. Pokud budete chtít pomoct, tak můžete využít tyto konzultace hubnutí, kde Vám dietní jídelníček sestaví zdarma a přímo Vám na míru. Nebo můžete kontaktovat přímo nás.)

Snídaně – 7:00

Nakrájený banán + jogurt + ovesné vločky + malá hrst ořechů – (Vše smíchejte )

nebo

Cornflaky zalité mlékem + sklenici pomerančového džusu

Svačina I – 10:00

Celozrnný rohlík namazaný Gerve + Eidam 20%

nebo

Malý bílý jogurt + celozrnný rohlík + jablko

Oběd – 12:30

Zeleninový salát s kuřecím masem

nebo

Losos na zelenině s bramborem

Svačina II – 16:00

Sýr Cottage + celozrnné pečivo + zelenina

nebo

Slunečnicový chléb + krůtí šunka + zelenina

Večeře – 19:00

Tagliatelle s kuřecím masem a brokolicí

nebo

Zeleninový salát

Záměrné neuvádím přesné gramáže potravin, protože to by se odvíjelo od Vaší hmotnosti a dalších věcí. Toto je pouze příklad! Dodržujte pitní režim a pijte čistou vodu. Vyvarujte se slazených minerálních vod!


Příklad vyváženého zdravého jídelníčku
4 (80%) 3 votes

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

0 31

4 Komentářů

  1. Jídelníček super, ale pozor na kupované džusy, obvykle obsahují strašně moc jednoduchých cukrů!

    Například i 100% džusy Relax obsahují stejně cukru jako Coca-Cola!

    • To je pravda, ale dá se to zvládnout, když se chce :) Obvykle i v práci nějaké krátké pauzy máte… Nejedná se o žádné velké porce jídla, takže máte snědeno během několika minut.

  2. Bohužel někdy je to těžší než se zdá. Pracuji na tři směny a i když se mi podaří udržet jakýsi režim při ranní a odpolední směně, tak za týden noční mám vše zase zpět.

Zanechte odpověď